Fitness Seller

Als reactor 4 in Fukushima instort, wordt leven op aarde weggeveegd"

Zie je wel dat mensen in het onderwijs niet voldoende opleiding genoten hebben.

Het probleem in Fukushima is niet overdreven het wordt onderschat.
Het opslagbad in het reactorgebouw 4 heeft een totaal van 1535 brandstofstaven of 460 ton nucleaire brandstof. Het 7-verdiepingen tellende gebouw heeft grote schade geleden, met het opslagbad 30 m boven de grond. Het dak is weggeblazen. Als het opslagbad breekt en leegloopt zal de nucleaire brandstof oververhit raken en veranderen in een vuurzee die zo heet is dat men deze met water niet meer kan blussen, waardoor een enorme hoeveelheid radioactieve stoffen zich over een groot gebied zullen verspreiden
Zo'n vaart zal het allemaal wel niet lopen he, zit nog altijd dikke beton rond neem ik aan. Activisten zullen het natuurlijk zo gevaarlijk mogelijk willen doen klinken, kunnen ze nog meer groene energie opdringen.

Zo'n vaart zal het allemaal wel niet lopen he, zit nog altijd dikke beton rond neem ik aan. Activisten zullen het natuurlijk zo gevaarlijk mogelijk willen doen klinken, kunnen ze nog meer groene energie opdringen.

Of het nou wordt opgeblazen of niet, ik vind het maar een vreemd principe. Een soort micro-zon die we proberen onder controle te houden om onze altijd maar groeiende behoefte aan energie te bekostigen. En wanneer er iets fout gaat is er gewoon geen enkele manier om dat ding uit te zetten. Je ziet wat er gebeurd als het fout gaat, om nog maar niet te spreken over de gigantische hoeveelheden afval wat gewoon maar in de aarde wordt gepompt. En we hebben er niet 1 van, maar duizenden. De kans dat het een keer goed fout gaat wordt natuurlijk steeds groter zo, daar hoef je geen activist voor te zijn.

---------- Post toegevoegd Sat 28 Jul 2012 om 21:06 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=Pc7YCRRBsYw

Of het nou wordt opgeblazen of niet, ik vind het maar een vreemd principe. Een soort micro-zon die we proberen onder controle te houden om onze altijd maar groeiende behoefte aan energie te bekostigen. En wanneer er iets fout gaat is er gewoon geen enkele manier om dat ding uit te zetten. Je ziet wat er gebeurd als het fout gaat, om nog maar niet te spreken over de gigantische hoeveelheden afval wat gewoon maar in de aarde wordt gepompt. En we hebben er niet 1 van, maar duizenden. De kans dat het een keer goed fout gaat wordt natuurlijk steeds groter zo, daar hoef je geen activist voor te zijn.

---------- Post toegevoegd Sat 28 Jul 2012 om 21:06 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=Pc7YCRRBsYw

Jij hebt deze reactie als brief ingezonden, hebt geen elektronica in huis, en leest 's avonds bij kaarslicht de krant?
Alles wat je bezit waar metaal in is verwerkt is gemaakt door een metaalsmit die sinds de middeleeuwen niet vooruit is gegaan, en je vangt je eigen vreten in de dierentuin?

Of je moet een enorme fan zijn van smog en luchtverontreiniging.

Als deze twee mogelijkheden niet opgaan moet je niet zeiken, want geen vorm van energiewinning kan op tegen kernenergie, en behalve radioactief afval is het net zo schoon als windmolens.

Of het nou wordt opgeblazen of niet, ik vind het maar een vreemd principe. Een soort micro-zon die we proberen onder controle te houden om onze altijd maar groeiende behoefte aan energie te bekostigen.

Als het een micro-zon was (kernfusie) dan was het juist extreem veilig. Het is omdat het het tegenovergestelde van de zon is (kernsplitsing) dat het potentiële gevaar er is.

Kernfusie staat helaas nog maar in de kinderschoenen, dus daar moeten we ws nog minstens 10j op wachten voor het de huidige kerncentrales kan vervangen.

Waar ik een probleem mee heb is mensen die anti-kernenergie zijn en doen alsof we op dit moment zonder kunnen. Het blijft een relatief schone en goedkope vorm van energie. Ongelukken komen ook maar heel zelden voor en centrales zijn tegenwoordig stukken veiliger. Japan is gewoon een extreme situatie die je niet zomaar kan gebruiken als argument tegen kernenergie in andere landen.

Welke gigantische hoeveelheid afval?

ongeveer 60 miljoen kilo radioactief afval, maar dit is onderverdeeld in " low" level" en " high level" afval. Ik ben overigens ook niet tegen kernenergie, maar ik vind het gewoon een vreemd principe. Iets geeft mij het gevoel dat er shit bedacht wordt, maar nog niet goed weten hoe om te gaan met eventuele risico's. En als het echt perse nodig was, zouden er dan niet meer dan 465 kernreactoren op de wereld zijn? Waarom niet meer investeren in wind of zonne-energie? Ik ben compleet leek op dat gebied hoor, maar mij bekruipt gewoon het gevoel dat ze niet goed weten wat ze aan het doen zijn betreffende de eventuele risico's.

Zelden zoveel onzin in één topic gelezen, de tandjes.

al het radioactief afval de ruimte insturen!!! daar hebben ze der geen last van :)

Ja dan kan je beter de eeuwige forumtroll uithangen natuurlijk.

On-topic, zit nu al een tijdje te wachten tot al het leven wordt uitgeroeid op aarde.

Ik lees wel hoor, heb in mijn hoofd soms ook wel is goede reacties.

Maar meestal ben ik te lui om die te plaatsen, ik heb het niet zo op internet discussies.

.....boeien

al het radioactief afval de ruimte insturen!!! daar hebben ze der geen last van :)

Omdat het te gevaarlijk is, als zo'n raket faalt zijn we gewoon kei hard de lul. Dan komt alles weer terug naar de aarde met een behoorlijke kracht..

Dat risico willen ze dus niet lopen.

geef het aan een groepje marokkanen in west, die krijgen alles kapot!

Yes,gewoon de zon in schieten :)

In tegenstelling tot de kernreactoren in Doel zit er rond reactoren in fukushima niet zo veel beton. Veel van dat beton dat er zat is dan nog eens vernietigd door de waterstof explosies van maart 2011.
Het opslagbad wordt in tegenstelling tot de reactor zelf helemaal niet afgeschermd.

Laatst bewerkt:
In tegenstelling tot de kernreactoren in Doel zit er rond reactoren in fukushima niet zo veel beton. Veel van die beton die er zat is dan nog eens vernietigt door de waterstof explosies van maart 2011.
Het opslagbad wordt in tegenstelling tot de reactor zelf helemaal niet afgeschermd.

Je spelling is om te huilen :(

Terug
Naar boven