XXL Nutrition

Als reactor 4 in Fukushima instort, wordt leven op aarde weggeveegd"

Straling is gedemoniseerd, net zoals asbest. Het is niet zo super schadelijk als men je wil doen laten geloven. Het is ook nogal vreemd dat er voor een beetje asbest hele straten worden afgezet (en ook het fenomeen "asbestjongeren" werd geintroduceerd) terwijl de pakjes sigaretten gewoon achter de balie liggen. Een hele tijd terug kwam mij een onderzoek uit Belgie onder ogen waarbij decennialang de hoeveelheid straling in groenten werd gemeten. Helemaal precies weet ik het niet meer, ik kan de bron ook niet meer terugvinden. Maar een aantal dingen vielen mij toen in deze grafiek op: Een behoorlijke toename in de hoeveelheid straling na het kernongeval in Chernobyl en ook dat in de jaren 50 en 60 de hoeveelheid straling 10 keer zo hoog was dan ten tijde van Chernobyl.... Oorzaak: De talloze kernproeven van de koude oorlog.
http://www.youtube.com/watch?v=gJe7fY-yowk
Dus er wordt nu een drukte gemaakt over iets dat, als je naar het kernproef verleden kijkt, relatief gezien weinig voorstelt. Verder wordt de boel vaak nog aangedikt door expliciet te vermelden dat het over een plutonium dan wel polonium deeltje gaat. Vergif word alleen bepaald door de hoeveelheid. Spoortjes kwik (vis), arsenicum (o.a. brood, thee), polonium (sigarettenrook), radon (o.a. bouwmaterialen), etc etc, krijg je sowieso al dagelijks binnen.

Er speelt nog wat anders mee in deze regelmatig terugkerende hysterie over straling, asbest of wat dan ook, namelijk een diepgewortelde angst dat deze gezondheidsbedreigende zaken (die we niet onder controle hebben) onze illusies van veiligheid en zekerheid over ons leven op hun grondvesten doen schudden. En ja deze angsten leven ook onder onze zeer gewaardeerde alfa broeders en de "succesvollen", welke zo talrijk aanwezig lijken te zijn op dbb.

• Like
Waarderingen: wwe
Trenchmouth zei:
Straling is gedemoniseerd, net zoals asbest. Het is niet zo super schadelijk als men je wil doen laten geloven.

Een kennis van mij heeft geholpen met een oud huis te renoveren.
Daar zat echter asbest in.
Hij voelde dat de volgende dag al aan zijn luchtwegen.
Een week later ging hij naar het ziekenhuis voor testen en er werd longvlieskanker vast gesteld.
Terwijl hij 2 weken daarvoor nog nergens last van had.

1/3 van de kinderen in de Fukushima prefectuur heeft keelkanker.
Dat krijgen ze niet zomaar dat is een rechtstreeks gevolg van de kernramp.

Een week later ging hij naar het ziekenhuis voor testen en er werd longvlieskanker vast gesteld.

Gelul, kanker door asbest heeft een decennialange incubatietijd. Dat heb je niet met een paar weken. Net als dat je gemiddeld decennialang moet roken om er longkanker van te krijgen. En de gemiddelde mens die ziek wordt van asbest heeft er jaren mee gewerkt, eraan gezaagd etc. Mijn vader heeft ook een paar jaar met asbest gewerkt als monteur in de jaren 60. Heeft daarbij 30 jaar flink gerookt en is thans een fitte 70er.

Gezien de blootstelling van de bevolking aan asbest in het verleden zou er (als het werkelijk zo gevaarlijk was als men doet voorkomen) een ware epidemie aan asbestgerelateerde ziekten moeten zijn. Daarbij rookte vroeger ook zo'n beetje iedereen erbij, dat was net zo maatschappelijk geaccepteerd als koffiedrinken vandaag de dag. En in het verhaal met die kernreactor doelde ik meer op de hetze die bv onstaat als de stralingslimiet van een Alaskaanse zalm enkele malen verhoogd is, deze veiligheidsnormen zijn op zichzelf al extreem en als je er 10 keer bovenzit is er nog geen probleem. En als straling werkelijk zo gevaarlijk was zou er (net als het verhaal met asbest) een epidemie aan stralingsgerelateerde ziekten moeten zijn, omdat de hoeveelheid nucleaire testen in het verleden extreem hoog was. Ze hebben de aarde zowat opgeblazen! De generaties voor ons zouden gedecimeerd moeten zijn, en dat zijn dus de generaties die:

A. een zekere dosis straling hebben binnengekregen (via de lucht, voedsel en vis) en
B. In meer of mindere mate blootgesteld zijn aan asbestvezeltjes, en
C. Veel gerookt hebben of in de rook van anderen hebben gezeten omdat roken tot in de jaren 80 een totaal geaccepteerde verslaving was.

Gegeven deze 3 feiten, is het met een sisser afgelopen.

Daar heb je 't al, hadden die inca's/maya's toch gelijk!

Asbest duurt jaren voordat het zich manifesteert als ziekte.

Dit verhaal is hetzelfde als een tweedehands Peugeot kopen en dan kom je er twee weken later achter dat je een SOA hebt. En dan de Peugeot de schuld geven...

Dat was zeker z'n geest die je dat vertelde.

O Oooo als je dan liegt , doe het dan goed :o

Het komt er iedere keer op neer dat er teveel mensen op deze planeet leven. De enige oplossing is dan ook 1/3e van de mensheid uit te roeien. Ik zelf hoor daar uiteraard niet bij.

Gelukkig geen tsunami gevaar deze keer.

aardbeving kan genoeg zijn om die reactor te slopen...?

Ze kijken daar in Japan wel erg nauw...

badumtssj.jpg

Terug
Naar boven