XXL Nutrition

Alternatief voor kipvlees?

Kalkoen?

lachschinken is de duitse naam, praktisch zelfde voedingswaarde alleen veel en veel lekkerder!

kalkoen, steak, magere vis ;)

tonijn?

eerste persoon die ik ooit ben tegengekomen die geen kip lust

kip is zeer voedzaam en heel gezond vindt ik en als je kan koken dan kan je het op heeeeeeeel veeel verschiellende manieren bereiden, gezond eten is heel lekker

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

2127229688_cff407425c.jpg

Runderookvlees..

Runderookvlees is inderdaad ook een goede, alleen veel minder lekker IMO.. mijn vader eet dat echter alleen nog maar op brood :D die zit in een eeuwige cut... met wat peper wel te doen

Ik vind eht wel lekker! Maar tis zo zout, een minder zoute vervanger zou zijn paardenrookvlees, is ook wel te doen!

paardevlees

Kip kan lekker zijn maar is vaak droog . Ik verkies rood vlees (lam , rund , paard , kangeroe , struisvogel ) maar dt is ten eerste duurder en ook vetter . Maar zoveel sappiger :)

duifje is best wel goed

Drie soorten mager vlees die hier slechter bekend zijn, zijn bizon, struisvogel & kangoeroe. Zeer lekker en weinig vet. Wel iets moeilijker te vinden en over het algemeen duurder.

In België kan je het in verschillende GB's en Delhaize's vinden, geen idee in NL echter.

er is vast wel een of andere ranzige vis met eiwit.

Hier vind je de voedingswaarden van enkele vissoorten.
http://www.smulweb.nl/4334/artikel/Vis-wat-betreft-voedingswaarde

Veel mensen eten niet graag vis door de sterke smaak, daarom is het interessante op te merken dat twee vissoorten met zachtere smaak (ook mijn favorieten!) ook soorten zijn met een hoger eiwitgehalte, namelijk zeewolf & koolvis.

Terug
Naar boven