XXL Nutrition

alternatief voor squat

Fitch92

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
80kg
Vetpercentage
12%
hey dbb'ers,

het probleem zit zo, ik train thuis en heb dus niet al de moderne apparaten zoals in een echte gym.

Van toestellen heb ik niets echt speciaal ofzo, voor basic; dumbbells, barbell, losse gewichten, en een DOMYOS BM160 ( zie: http://www.decathlon.be/NL/benches-10849994/ ) en ook een bar voor te chinnen.

Maar het probleem is dat ik geen rek heb voor barbell met gewichten aan te hangen om die oh-zo-belangrijke squats uit te voeren. Ik vind het iets te gevaarlijk om zomaar op te heffen en in men rug te zwieren. ( ik ben aant sparen maar het ziet er niet uit dat het voor de komende weken zal zijn).

Nu is mijn vraag; hebben jullie alternatieven voor die squats?
de oefeningen die ik hiermee in combinatie doe zijn:
-lunges
-leg curl
-leg extension
-calf raises

Grtz Fitch

Er is geen alternatief squats, squats zijn koning.

Geen squat, geen leven.

als hij geen squat kan uitvoeren,kan hij ook geen front squats doen he:rolleyes::p
gewoon van die staanders kopen,dan kan je squatten,en een stang die lang genoeg is(2m)
deze heb ik bij fitness-seller gekocht +stang 2m

free rack(fitness seller 129euro).jpg

kniebuigen met dumbbells in je handen.

Zerchersquats

• Topic Starter Topic Starter
Een front squat kan je proberen.

http://www.youtube.com/watch?v=pfWYiNnG5sk

Of natuurlijk deze, alhoewel ik persoonlijk vind dat het er zo niet uit ziet;

http://www.youtube.com/watch?v=zY8G2BahOV8&feature=channel

Dit is idd al veel gemakkelijker toe te passen. thnx!

---------- Toegevoegd om 19:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:58 ----------

Er is geen alternatief squats, squats zijn koning.

Ik zoek dan ook geen definitief alternatief, enkel in de tussen periode wanneer ik spaar voor rek...

---------- Toegevoegd om 19:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:01 ----------

gewoon van die staanders kopen,dan kan je squatten,en een stang die lang genoeg is(2m)

interessant... voor hoeveel?

---------- Toegevoegd om 19:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:02 ----------

I think we have a winner ! :D

---------- Toegevoegd om 19:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:06 ----------

kniebuigen met dumbbells in je handen.

maar dan ligt het grotendeel van het gewicht toch eig niet extra op je benen maar in je armen en schouders, niet?

als hij geen squat kan uitvoeren,kan hij ook geen front squats doen he:rolleyes::p
Als ik alleen zou moeten squatten, squat ik liever met de barbell voor me dan achter op mn rug, geeft toch een veiliger gevoel denk ik.:)

je kan altijd nog op voetbal gaan!

Van toestellen heb ik niets echt speciaal ofzo, voor basic; dumbbells, barbell, losse gewichten, en een DOMYOS BM160 ( zie: http://www.decathlon.be/NL/benches-10849994/ ) en ook een bar voor te chinnen.

Dat is ook alles dat je nodig heb! Hier is wat ik heb gebouwd oorspronkelijk voor enkel te pressen, maar ik heb nu ook al wat zwaardere gewichten gehangen en het is echt perfect. Basicly gewoon:
2 Emmers (bodem eruit knippen en omdraaien)
2 50x50 cm platen (voor de emmers op te zetten
2x3 balken (kdenk dat ze 46x46mm zijn)
Wat beton om de emmers te vullen eens de palen erin zijn

Do it man! Je kunt eventueel bumpers maken (vraag maar als je moet weten hoe) zodat je het gewicht ook kunt laten vallen als dat nodig zou moeten zijn)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Dat is ook alles dat je nodig heb! Hier is wat ik heb gebouwd oorspronkelijk voor enkel te pressen, maar ik heb nu ook al wat zwaardere gewichten gehangen en het is echt perfect. Basicly gewoon:

Do it man! Je kunt eventueel bumpers maken (vraag maar als je moet weten hoe) zodat je het gewicht ook kunt laten vallen als dat nodig zou moeten zijn)

cool^^. kan ik mss proberen in de kerstvakantie :D
mr heb je dan ook geen haken nodig voor de barbell OP te leggen?
of heb ik iets gemist ?

Als ik alleen zou moeten squatten, squat ik liever met de barbell voor me dan achter op mn rug, geeft toch een veiliger gevoel denk ik.:)
ja dat wel,maar dan moet hij dan eerst een soort zercher squat doen,en dat is ****ing zwaar:eek:
best dat hij kan doen is gewoon voor 100-150euro een soort barbell-rack kopen zoals ik deed(zie eerdere foto?veel goedkoper dan een groot rack

---------- Toegevoegd om 21:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:48 ----------

fotootje?imageshack werkt hier nie

cool^^. kan ik mss proberen in de kerstvakantie :D
mr heb je dan ook geen haken nodig voor de barbell OP te leggen?
of heb ik iets gemist ?

Ja, kheb de foto opnieuw geupload en nu gedraaid, zie je niet dat de barbell er in blijft liggen? werkt hetzelfde als een free rack alleen niet in hoogte verstelbaar (wat enkel nodig is voor te benchen)

fotootje?imageshack werkt hier nie

rw87ec.jpg

Het enige alternatief dat ik zie voor squat is een combinatie van lunges en leg press.

Maar aangezien je thuis traint, lijkt me dat ook geen optie. Staanders maken in dat geval dus!

Terug
Naar boven