MuscleMeat

alternatief voor squat

Hehe ik heb met net hetzelfde bankje getrained :). Kon toen ook geen squats doen , heb er nu wel spijt van, UB loopt nog altijd ver voor op LB ( vooral qua kracht).

Front squat kan mss wel lukken, ik deed ook squats alleen veel herhalingen met niet zo veel gewichten en dan MP'de ik hem achter mijn nek , kreeg hem er dan soms niet van lol :').

• Topic Starter Topic Starter
Het enige alternatief dat ik zie voor squat is een combinatie van lunges en leg press.

Maar aangezien je thuis traint, lijkt me dat ook geen optie. Staanders maken in dat geval dus!

deze doe ik al reeds ;)

---------- Toegevoegd om 16:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:44 ----------

Ja, kheb de foto opnieuw geupload en nu gedraaid, zie je niet dat de barbell er in blijft liggen? werkt hetzelfde als een free rack alleen niet in hoogte verstelbaar (wat enkel nodig is voor te benchen)

rw87ec.jpg

zalig :D dit ga ik zeker proberen ^^.
karma-puntjes waard!

Valt die niet om als je er bijv. 150 kilo in teruglegt? ( en ja ik snap dat er nog zo 1 bij hoort :P )

Je kunt ook proberen 2 stellingsschraagjes te scoren

squatten m.b.v. het benchpressbankje. haltersteunen op de stand waarmee je zittend het gewicht in je nek kan leggen. dan opstaan over het bankje heen stappen en squatten. En dan weer over het bankje stappen en de gewichten weer in de haltersteunen plaatsen.
Zo heb ik het een tijd gedaan, om toch te squatten. Ideaal? nee.. maar beter dan niets :P

• Topic Starter Topic Starter
squatten m.b.v. het benchpressbankje. haltersteunen op de stand waarmee je zittend het gewicht in je nek kan leggen. dan opstaan over het bankje heen stappen en squatten. En dan weer over het bankje stappen en de gewichten weer in de haltersteunen plaatsen.
Zo heb ik het een tijd gedaan, om toch te squatten. Ideaal? nee.. maar beter dan niets :P

Ook een zeer goed idee ^^.

haha ik doe het nogsteeds zo, alleen ik hoef niet over het bankje te stappen:) idd verre van ideaal, je verspilt al kracht bij het opstaan vanaf het bankje, maargoed, het is beter dan niets.

Sorry, dat bestaat niet!

Allemaal leuk die alternatieven zolang je met babygewichtjes werkt

probeer eens de hack squat en full squats met lichter gewicht dat je zo in je nek kunt leggen zonder rek

Terug
Naar boven