Fitness Seller

Altijd last van onderrug na te lang in bed liggen

Anthem

Competitive Bodybuilder
Waardering
89
Afgelopen week ziek geweest en 2 nachten 12 uur in bed gelegen. Als ik overmatig in bed lig krijg ik de dagen bijna altijd last van m'n onderrug. Kan dat iets in m'n slaaphouding zijn? Matras is volgens mij wel goed. Iemand hier verstand van? Heb sowieso geen geweldige rug maar verder nooit echt pijn meer sinds ik het train.

Misschien heeft het te maken met de houding van je lichaam over de gehele dag? Dat je een verkeerde houding hebt en dat de pijntjes na rust op komen.

• Topic Starter Topic Starter
Misschien heeft het te maken met de houding van je lichaam over de gehele dag? Dat je een verkeerde houding hebt en dat de pijntjes na rust op komen.

Nouja het is dus alleen zo nadat ik te lang in bed lig, als ik normaal 8 uur slaap dan heb ik 't niet of zelden. Dan zou ik het eerder verwachten als ik te weinig zou slapen eigenlijk.

Hmm wel apart. Zat het even op te zoeken en kwam op deze link uit. Misschien is dit wel interessant om te lezen. Het kan dus ook aan je matras of kussen liggen.

http://www.gezondetips.nl/rugpijn-na-het-slapen

Bedankt! Ik denk dat het matras wel goed is, kussen is wat minder maar misschien dat dat toch ook nog effect op m'n onderrug heeft. Heb wel een klein verschil in beenlengte (nog nooit aparte schoenen voor gedragen ofzo dus ook niet echt significant) maar dat zou in bed toch juist geen probleem moeten zijn denk ik.

Beste Anthem.
Wat voor een type matras lig je op?Pocketvering,Binnenvering,Latex of traagschuim matras?
Wat voor een type bodem ligt of liggen matras(en) op?

---------- Toegevoegd om 22:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:49 ----------

Wat is de stevigheid van je matras?keer je hem regelmatig zit er een kuil in?
Bodem type is?rollatten bodem,vaste lattenbodem in frame,spraal bodem of boxsprings.
Hoe oud zijn deze?
Slaap je in hotels wel prima?(of ergens anders)

---------- Toegevoegd om 22:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:53 ----------

Of misschien iets te ruig met de ijzers geslingerd?

word je uitgedroogd wakker?

je kan ook als je wakker wordt op de rand van je bed gaan zitten (voeten op de grond) en je bekken een keer of 10 voor- en achteruit duwen (hol en bol maken zeg maar).. dan kan je soms wat kleine blokkades opheffen

Ik heb dat ook. Als we bijvoorbeeld wel 's op zaterdagavond een filmpje hebben gekeken waarbij ik op de bank gelegen heb. Als ik dan uitslaap heb ik ook behoorlijke last van m'n onderrug.
Matras is pas 2 jaar oud, we hebben een lattenbodem en m'n kussen is denk ik ook goed.
Nu ben ik sowieso gevoelig op m'n onderrug. Heb er nu bijvoorbeeld alweer de hele week last van. Maar dat is eens in de zoveel tijd dat ik daar last van heb. Gaat ook vanzelf weer over.
Ik ontzie m'n rug wel deze week, squatten doe ik niet nu.

Beste Anthem.
Wat voor een type matras lig je op?Pocketvering,Binnenvering,Latex of traagschuim matras?
Wat voor een type bodem ligt of liggen matras(en) op?

---------- Toegevoegd om 22:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:49 ----------

Wat is de stevigheid van je matras?keer je hem regelmatig zit er een kuil in?
Bodem type is?rollatten bodem,vaste lattenbodem in frame,spraal bodem of boxsprings.
Hoe oud zijn deze?
Slaap je in hotels wel prima?(of ergens anders)

---------- Toegevoegd om 22:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:53 ----------

Of misschien iets te ruig met de ijzers geslingerd?

Ik heb er 1 voor m'n normale tweepersoonsbed maar omdat dat bed 180 cm breed is bestaat die eigenlijk uit 2 delen die met een strakke hoes bij elkaar worden gehouden. Ik weet eerlijk gezegd niet of het pocket of binnenvering is maar wel 1 van de 2. Dat geheel ligt op een lattenbodem in een frame.
Maar ik merkte dat ik daar vaak last van m'n rug had en heb ook even 'n ouder bed opgesteld waarin ik wel beter slaap (mits ik niet te lang blijf liggen). Volgens mij heeft dit matras pocketvering. Het ligt op een spiraalbodem. Er is wel een kleine kuil ontstaan dus misschien dat dat ook niet bijdraagt, ik keer hem eigenlijk nooit dus dat ga ik eens proberen in ieder geval, bedankt!
Oh en in hotels scheelt het nogal per hotel maar zoals ik al zei, ik heb die last sowieso alleen bij langer dan normaal blijven liggen.

---------- Toegevoegd om 11:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:15 ----------

word je uitgedroogd wakker?

je kan ook als je wakker wordt op de rand van je bed gaan zitten (voeten op de grond) en je bekken een keer of 10 voor- en achteruit duwen (hol en bol maken zeg maar).. dan kan je soms wat kleine blokkades opheffen

Ik heb geen extreme dorst maar ik kan altijd wel iets drinken ja. Ik ga meestal 's nachts wel een keer naar de wc dus het is niet zo dat ik niks meer drink in de avond. Misschien is dit wel een reden als ik echt lang slaap als ik bijvoorbeeld ziek ben zoals afgelopen week, dan drink ik ook wel heel lang niet natuurlijk...

Een kuil is nooit echt bevorderlijk,keren zorgt voor een flinke uitstel daarvaan(boven en onderkant een keer draaien,geeft je 4 mogelijkheden)

---------- Toegevoegd om 11:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:14 ----------

De latten bij de heupzone zijn deze net zo gebogen als aan het voet en hoofdeind(meestal niet)bij de meeste bodems kun je deze met elkaar verwisselen.
Hoofd en voeteind zijn t minst belast door t geringe gewicht.

Harder matras kopen en niet op je buik liggen

Meeste lattenbodems hebben bij heupzone 3 a 4 lattenparen die voorzien zijn van kunststof schuifjes met deze kun je eenvoudig de stevigheid iets veranderen,naar mekaar toe is in 95 % van alle bodems,het zachter maken en van elkaar af steviger.

---------- Toegevoegd om 11:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:24 ----------

Als de bodem op is,dan zal een eventueel nieuw matras binnen enkele maanden onherstelbaar voorzien zijn van een kuil.

---------- Toegevoegd om 11:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:28 ----------

Binnenveringsmatras is voorzien van lange spiralen van metaal,zoals wat je in zittingen van banken tegenkomt.
Pocketveringsmatras daar zitten per vierkante meter een x aantal aan zakjes met daarin 4 5 of 6 slagsveren,deze variant is ook duurder dan de eerste variant.
Over t algemeen is latex zachter dan bovengenoemde varianten tenzij er een specifieke stevigheid is bestelt.

Terug
Naar boven