Fitness Seller

amateurtje's logje

amateurtje

Competitive Bodybuilder
Waardering
2
zo ik heb besloten om ook maar een log bij te houden.

trainingstijd is ongeveer 2jaar warvan 1,5 met veel vallen en opstaan. en niet echt serieus er mee bezig geweest. sinds januarie - februarie ben ik er wel serieus mee bezig, mij niet meer elk weekend lam zuipen. geen excuses meer zoeken om niet te hoeven gaan. elke dag clean eten, ....

ik ga proberen om altijd mijn trainingen te posten.

ik train in een 4 daagse spilt. niet echt een vast schema meestal doe ik waar ik zin in heb. nauurlijk niet alleen isolatie :D

maandag: borst + armen
dinsdag: rug+triceps
donderdag: schouders + buik + onderarmen
vrijdag: benen

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
de trainingen zijn een eetje opgeschoven deze week vanwege het slechte weer. maar nu ga ik gewoon 4 dagen achter elkaar gaan (dus + zaterdag).

gisteren borst en armen getrained:

flat bench press:

16 x 40
12 x 50
10 x 60
8 x 70

dumbbell incline press

12 x 20
10 x 22
10 x 24
8 x 26

inlince hammer strength:

14 x 30
12 x 50
10 x 60
8 x 80

cable crossover :

3 x 10 x 20

dumbbell incline curl:

3 x 8 x 12

preacher curl

2 x 8 x 22.5
1 x 7 x 27.5

cable crosover naar het hoofd

2 x 12 x 20

opzich wel lekkere training aangezien vandaag alles redelijk stijfjes is.
zo meteen ga ik rug+ triceps gaan trainen

Sinds januarie - februarie ben ik er wel serieus mee bezig, mij niet meer elk weekend lam zuipen. geen excuses meer zoeken om niet te hoeven gaan. elke dag clean eten, ....

ik train in een 4 daagse spilt. niet echt een vast schema meestal doe ik waar ik zin in heb. nauurlijk niet alleen isolatie :D

de trainingen zijn een eetje opgeschoven deze week vanwege het slechte weer. maar nu ga ik gewoon 4 dagen achter elkaar gaan (dus + zaterdag).

Dude ... :D dat zijn al excuses en je moet een vast schema hebben en niet zomaar doen
waar je zin in hebt ;) Dan hou je het langer vol en heb je wat meer structuur, betere
mogelijkheden om je vooruitgang te voorspellen, boeken.

Goede voornemens, goede start ... volhouden kerel :thumbs:
En moest het je helpen, ik ben ook aan het vechten tegen het bier :p
No more alcohol ... :D

jah ik werk in een 3 ploegen systeem en nu moet ik in de voormidag met de fiets gaan trainen en als het water giet dan zien ze me niet al te graag toekomen in de fitness :p
maar ik ga nu gewoon 4 dagen achter elkaar dus: woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag.
blijft toch hetzelfste. normaal ga ik nooit de zaterdag maar nu ga ik er zeker tijd voor maken.

ik heb mij verkeerd uitgedrukt dan over mijn schema, het is ongeveer altijd hetzelfde maar ik wissel veel in reps, sets, volgorde van oefeningen. zo beter?:p

iig veel succes met het stoppen met alcohol, ik weet het het is zeker niet gemakkelijk.

btw ik moet wat verdelen hehe :p

training van daarnet: Rug + Triceps

seated row small grip :

12 x 50
10 x 60
8 x 70
8 x 80
6 x 90

cable pulldown - wijde grip - tot tegen borst :

12 x 50
10 x 60
8 x 70
6 x 80

DB BOR :

10 x 18
10 x 20
8 x 22
8 x 24
6 x 26

Skull crushers :

12 x 17.5
12 x 22.5
10 x 27.5

triceps Pushdown - /\ grip :

10 x 50
8 x 60
8 x 70

1 hand triceps Pushdown (omgekeerde grip) :

2 x 10 x 15

al bij al een zeer lekkere training. mijn biceps hebben het toch nog volgehouden, ik dacht dat het moeilijker ging gaan.
jullie zullen nu vast vragen waar is de deadlift??? maar die blijft er zeker nog een maand uit, hetzelfde met squatten. dit omdat ik een verreking heb in mijn onderrug en ik wil het eerst volledig laten genezen.

Laatst bewerkt:
Ziet er zeker niet slecht uit, ook een goede vooruitgang! :thumbs:

vind je? ik vind er niet veel verandering inzitten, misschien schouders en armen een beetje maar that's it..

zo ff niet meer kunne traine ik heb eenzware griep, lig al 2 dage te zweten terwijl ik ijskoud heb, heb barstende hoofdpijn...
hopelijk kan ik maandag trg gaan traine want dit is echt facked up

Goed uitzieken jongen, met tupac op de muur kom je er wel. Je trapezius zijn inderdaad niet om over te klagen maar inderdaad, je moet nu serieus gaan knallen. Hard werken, geen geouwehoer, werken!!:yell:

Good Luck!;)

haha met tupac zal het zeker lukken :D
ik voel me vandaag al veel beter volgende week zal het terug lekker knallen worden :thumbs:

dankje voor de motivatie

Goede vooruitgang, zal hem volgen :) succes

vandaag borst en armen:

Incline BP :

15 x 40
12 x 50
10 x 50
8 x 60

Flat DB Bench Press :

2 x 12 x 20
10 x 22
8 x 24

Incline Hammerstrength Press :

12 x 30
10 x 60
8 x 90
6 x 90

Preacher Curl :

8 x 22.5
8 x 3 x 27.5

Standing DB Curl :

2 x 8 x 12
6 x 14

al bij al nog een lekkere training zeker als je weet dat ik vorig weekend zware griep gehad heb.
de Dumbbell press had ik wel veel zwaarder verwacht maarja zal met de griep te maken hebben zeker, en de slechte voeding tijdens de griep :o

net rug en triceps getrained.
heb het niet echt bijgehoude want was met een paar vrienden.
het normale werk hebben we gedaan, rows, chins, pulldown,...
nog altijd geen deadlift.

denk dat ik volgende week toch eens een poging ga doen maar wel zeer licht :)

vandaag schouders getrained, normaal ook buik + onderarmen maar had niet veel tijd aangezien ik nog wat cardio wou bijdoen..

behind te neck smithpress (gewichten zijn enkel de gewichten die ik erop steek, stang dus niet bijgerekend) :

12 x 30
10 x 40
10 x 40
8 x 50

cable upright row :

14 x 50
12 x 60
10 x 70
8 x 75

DB lateral raise :

3 x 10 x 8(kg) 2seconden vasthouden op bovenste punt.

shrugs :

12 x 40
12 x 70
10 x 80
7 x 90 (dat ding glipte uit mijn handen:p)

15 min gefietst aan 100 RPM met een weerstand van 150watt

benen

Full Squat:
12 x 40
10 x 60 x 4

45° Leg Press:

10 x 100 x 4
( traag laten zakken en explosief uitstoten )

Seated calve raises:

15 x 40
12 x 60 x 3

Cardio : 20 minuten fietsen.

pfff na lange tijd toch nog eens gefullsquat... na de 2e set voelde ik het alweer komen in mijn onderrug ook al waren het zeer lichte gewichten. ik weet echt niet meer aan wat het zou liggen, misschien een te zwakke onderrug. vanaf nu trg tijdje squat eruit laten ofwel proberen gewoon squatten en geen full squat nietmeer. eens zien wat dat zou kunnen doen voor mijn onderrug.

niet veel gedaan vandaag omdat ik teveel last had in mijn onderrug het was echt k*t.
volgende week eens lichtjes proberen deadliften en zien wat dat gaat doen.

training vandaag:

Borst:

flat bench press:

12 x 40
5 x 60
4 x 70
2 x 80 (3 = fail)

incline db press:

12 x 20
3 x 8 x 26

incline hammerstrength:

12 x 30
10 x 70
8 x 70
8 x 90

Peck Deck Fly:

3 x 8 x 27

db standing alternate curl:

2 x 6 x 14
6 x 16

preacher curl:

10 x 17.5
3 x 6 x 27.5

+ 25 min gefietst (volgens toestel 200 kcal verbrand maar daar ga ik niet op af)

al bij al lekker training maar was echt aan een snel tempo aangezien ik nu moet gaan werken :p

Rug:

Wide grip pulldown (tegen borst):

12 x 50
8 x 60
8 x 70
2 x 6 x 80

Seated cable Row V-grip:

12 x 50
8 x 70
6 x 90
6 x 90
3 x 100 (4fail) PR

dan nog een oefening met cable waarbij je rechtstaat en vanaf schouderhoogte een bar nar je heup trekt, voel je goed in de lats. ik weet de naam van de oefening niet (4 sets gedaan)

triceps:

Triceps /\ pushdown:

12 x 40
8 x 60
8 x 65
6 x 70

One hand pulldown (omgekeerde grip):

12 x 10
10 x 15
10 x 20

dan nog een oefening op zo een toestel, naam onbekend:p 3 sets.

normaal wou ik nog BOR en deadlift doen maar bij de seated row kreeg ik steken in mijn onderrug dus heb ik het zo maar gelaten. hopelijk is de pijn vrijdag beter dan doe ik deadlift wel na benen.

Wat voor blessure heb je aan je onderrug?

rek je onderrug eerst FF door lichte goodmornings te doen.
alhoewel , als je bij cable-row al onderrug problemen hebt is er wel iets aan de hand denk ik..

Terug
Naar boven