MuscleMeat

Amerika is zelf de terrorist

Nee want dit topic gaat over de oorlog in iraq en wij hebben het vooral over Amerika vs terrorisme . Ik ben er van overtuigt dat Amerika de boosdoener is in dit conflict om macht en financiële redenen. Om alles na ww2 op Amerika te schuiven is absurd.

Ok, verwarde je even met de posten die Misterio schreef. Tsja, Irak. De reden dat we daar zitten zal vast niet echt zuivere koffie zijn. Aan de andere kant denk ik dat veel Irakezen blij zijn dat Saddam er niet meer is (wat niet wil zeggen dat ze blij zijn met de Amerikanen. Maar dan kan je zeggen, waarom wel Saddam en niet ( Land met dictator)? Ja, daar zal wat eigenbelang inzitten.

Maar dat is wat anders dan de oorlog tegen het terrorisme en al helemaal de 20-23 (o rly?) landen waar Misterio het over heeft.

Ok, verwarde je even met de posten die Misterio schreef. Tsja, Irak. De reden dat we daar zitten zal vast niet echt zuivere koffie zijn. Aan de andere kant denk ik dat veel Irakezen blij zijn dat Saddam er niet meer is (wat niet wil zeggen dat ze blij zijn met de Amerikanen. Maar dan kan je zeggen, waarom wel Saddam en niet ( Land met dictator)? Ja, daar zal wat eigenbelang inzitten.

Maar dat is wat anders dan de oorlog tegen het terrorisme en al helemaal de 20-23 (o rly?) landen waar Misterio het over heeft.

Nee met Misterio ben ik het ook niet helemaal eens maar het conflict in Irak is een bijzondere. Omdat dit een tijd is met internet en er steeds meer vieze feitjes lijken te komen over Amerika. (denk aan wikileaks etc) Dan vraag je je af of ze weleens anders oorlog hebben gevoerd. Dat de Irakese bevolking blij is met de dood van Saddam kan ik me wel in vinden.

Maar wat mijn punt meer was is dat ik niet geloof als Amerika de redder van het volk. Het is een oorlog vol met eigen belang. Amerika wil het laten lijken alsof ze alleen in Irak zijn omdat ze de bevolking willen redden. Maar feit is dat er een oorlog is gestart met als eerste reden 9/11 en de vermoedens dat Irak massa vernietiging wapens had. Beide op eerste oog gegronde redenen.

Maar toen ze erachter kwamen dat Saddam deze wapens niet had hebben ze hem toch maar vermoord net zoals Bin Laden. Stuk voor stuk twee verschrikkelijke kerels en als ze al niks met de aanslagen en massa vernietigings wapens te maken hadden verdiende ze imo de dood toch wel om andere zaken waarbij ze betrokken waren.

Maar dan zou je denken als je de redder van dat land bent. Zoek een paar betrouwbare politieke figuren in dat land en laat de mensen stemmen. Herbouw het land en oorlog klaar. Maar dat is nog steeds niet het plan en dan begint het steeds meer op een bezetting te lijken in plaats van een helden actie.

Mijn persoonlijke conclusie Amerika is bezig met een oorlog vol met eigen belang. ( voornamelijk oorlogs budgetten en grondstoffen) En heeft het terrorisme op zijn minst erg vergroot om de oorlog aan het volk te kunnen verkopen.

Maar dan zou je denken als je de redder van dat land bent. Zoek een paar betrouwbare politieke figuren in dat land en laat de mensen stemmen. Herbouw het land en oorlog klaar. Maar dat is nog steeds niet het plan en dan begint het steeds meer op een bezetting te lijken in plaats van een helden actie.

Mijn persoonlijke conclusie Amerika is bezig met een oorlog vol met eigen belang. ( voornamelijk oorlogs budgetten en grondstoffen) En heeft het terrorisme op zijn minst erg vergroot om de oorlog aan het volk te kunnen verkopen.

Een paar betrouwbare figuren in een land is niet genoeg, je moet instituties opbouwen, belasting heffen, een bureaucratie opzetten.
'Mensen laten stemmen' is een heel leuk idee, maar als die hele cultuur dat niet gewend is, laat staan dat de gemiddelde Irakees of Afghaan enig verstand van zaken heeft, dan is het alleen een democratie in naam. Het land herbouwen is ook lastig, als er nog een halve guerrilla oorlog wordt gevoerd. Een stabiele, goed werkende democratie opbouwen, met een goed werkend ambtelijk apparaat heeft ons ook meer dan honderd jaar gekost. Ook omdat de samenleving moest moderniseren (denk eens aan een gemiddelde Afgaan, zo iemand heeft niets met democratie, die wil gewoon ongestoord zijn land kunnen bewerken om zijn gezin te onderhouden.)
Nu zeg ik niet dat de VS dat allemaal van plan is, of ooit is geweest (kijk naar Afganistan), maar zelfs met alle goodwill en een redelijk stabiel Irak of Afganistan is het een moeilijke en tijdrovende taak, maar als er nog extremistische groeperingen zijn die de macht van de staat willen overnemen wordt het toch wel verdomd lastig.

Ik moet toegeven dat de VS deze oorlogen grotendeels voert uit eigenbelang. Maar desondanks vind ik het niet terecht dat de VS nu wordt afgeschilderd als 'The Bad Guy'. De VS heeft wel degelijk goede dingen gedaan in andere landen, neem als voorbeeld Saddam. Deze man deed verschrikkelijke dingen met zijn bevolking (genocides etc.) die aan miljoenen het leven kostte.

Zoals moraalridder al zegt is het heel lastig om een land zoals Irak in een keer democratisch te maken.. heel de bevolking is namelijk de dictactuur nog gewend. Natuurlijk is hetgeen wat Bush heeft gedaan niet allemaal goed te praten.. maar men moet nou niet laten blijken dat alles wat de VS doet slecht is.. Zij nemen het voortouw en een groot deel van de wereld volgt hen.

Wat betreft hetgeen dat de VS veel eigenbelang heeft in de oorlogen is natuurlijk ook zo.. kijk maar naar Sierra Leone, in dit land is al heel lang een burgeroorlog aan de gang en er vallen dagelijks vele doden. Echter is er in dit land bijv. geen olie o.i.d. te vinden waardoor de VS geen interesse toont in dit land.

Wat betreft hetgeen dat de VS veel eigenbelang heeft in de oorlogen is natuurlijk ook zo.. kijk maar naar Sierra Leone, in dit land is al heel lang een burgeroorlog aan de gang en er vallen dagelijks vele doden. Echter is er in dit land bijv. geen olie o.i.d. te vinden waardoor de VS geen interesse toont in dit land.

Ook al zou de regering van welk land dat ook wel willen doen, dan zou de bevolking ingrijpen. Zij zouden dit nl. teveel geld vinden kosten/ niet hun probleem vinden.

Wat trouwens ook wel vette film is: Charlie Wilson's War.

Amerika is baas. Er moet er een de grootste zijn in een wereld waar iedereen egoïstisch is, en ik heb dan toch liever dat dat Amerika is dan een van de andere twijfelachtige grootmachten.

F*ck USA!

Kijk de film Zeitgeist maar eens, veel theoretische dingen waar je toch bij na gaat denken.

Kijk de film Zeitgeist maar eens, veel theoretische dingen waar je toch bij na gaat denken.

Ja en nog meer idealistische bullshit met spannende muziekjes er onder wat gepresenteerd wordt als wetenschap en alleen geslikt wordt door ongeschoolde paranoïde youtube kijkers.

Ja en nog meer idealistische bullshit met spannende muziekjes er onder wat gepresenteerd wordt als wetenschap en alleen geslikt wordt door ongeschoolde paranoïde youtube kijkers.

Zeitgeist komen veel feiten in voor maar ook veel vergezochte opgeblazen dingen. En juist die zijn het spannendst, Maar zeker geen verkeerde docu om naar te kijken maar met een knipoog.

• Topic Starter Topic Starter
Ik hoef me helemaal nergens voor in te lezen, dat de VS Afghanen heeft bewapend om destijds de Sovjet-Unie te weerstaan weet iedereen. Alleen als je zegt "Amerika is begonnen" maak je van iets complex, iets heel simpels, wat het dus niet is.

---------- Post added wo 8 jun 2011 at 11:31 ----------

Noem ze eens op graag, en bedenk daar eens bij wat de oorzaak was.

They supplied weapons and have backed Israel, a country that has killed hundreds, probably thousands mostly in Palestine. Which lead to Osama bin Laden to blow up the twin towers

They have supplied weapons to Libya (which they then invaded to stop the horrible breach of human rights, ironic)

With the war of Iraq against Iran they supplied masses of weapons to BOTH sides causing the war to go on between the countries longer then it should have

Yet they pretend to be a country that loves human rights, they supply weapons to crazy people that they know aregonna shoot a load of people with

Then theres the list of countries they have bombed in the last 60 years:
The bombing list
Korea and China 1950-53 (Korean War)

Guatemala 1954

Indonesia 1958

Cuba 1959-1961

Guatemala 1960

Congo 1964

Laos 1964-73

Vietnam 1961-73

Cambodia 1969-70

Guatemala 1967-69

Grenada 1983

Lebanon 1983, 1984 (both Lebanese and Syrian targets)

Libya 1986

El Salvador 1980s

Nicaragua 1980s

Iran 1987

Panama 1989

Iraq 1991 (Persian Gulf War)

Kuwait 1991

Somalia 1993

Bosnia 1994, 1995

Sudan 1998

Afghanistan 1998

Yugoslavia 1999

Yemen 2002

Iraq 1991-2003 (US/UK on regular basis)

Iraq 2003-05

Afghanistan 2001-05

Bron: http://uk.answers.yahoo.com/question/index?qid=20110524093833AAn1xnI

Laatst bewerkt:
Alles voor de democratie!

They supplied weapons and have backed Israel, a country that has killed hundreds, probably thousands mostly in Palestine. Which lead to Osama bin Laden to blow up the twin towers

They have supplied weapons to Libya (which they then invaded to stop the horrible breach of human rights, ironic)

With the war of Iraq against Iran they supplied masses of weapons to BOTH sides causing the war to go on between the countries longer then it should have

Yet they pretend to be a country that loves human rights, they supply weapons to crazy people that they know aregonna shoot a load of people with

Then theres the list of countries they have bombed in the last 60 years:
The bombing list
Korea and China 1950-53 (Korean War)

Guatemala 1954

Indonesia 1958

Cuba 1959-1961

Guatemala 1960

Congo 1964

Laos 1964-73

Vietnam 1961-73

Cambodia 1969-70

Guatemala 1967-69

Grenada 1983

Lebanon 1983, 1984 (both Lebanese and Syrian targets)

Libya 1986

El Salvador 1980s

Nicaragua 1980s

Iran 1987

Panama 1989

Iraq 1991 (Persian Gulf War)

Kuwait 1991

Somalia 1993

Bosnia 1994, 1995

Sudan 1998

Afghanistan 1998

Yugoslavia 1999

Yemen 2002

Iraq 1991-2003 (US/UK on regular basis)

Iraq 2003-05

Afghanistan 2001-05

Bron: http://uk.answers.yahoo.com/question/index?qid=20110524093833AAn1xnI

Haha, kom je hier mee. Zie je zelf niet in hoe suggestief dit is? Dan komt het ook nog eens van yahoo answers. Nee, hier ga ik niet op in, dat is teveel om je allemaal uit te leggen.

• Topic Starter Topic Starter
Haha, kom je hier mee. Zie je zelf niet in hoe suggestief dit is? Dan komt het ook nog eens van yahoo answers. Nee, hier ga ik niet op in, dat is teveel om je allemaal uit te leggen.

Uhm, ik laat je gewoon zien welke landen ze de laatste 70 jaar hebben gebombardeerd. Of het nou van Yahoo.com of mcdonalds.nl komt het is gewoon de waarheid.

Oorlog is big business , grappig ook dat 2 Amerikaanse bedrijven het enorme project hebben gekregen om Irak 'te heropbouwen'. En ja Bush , verdient te worden behandelt als een oorlogsmisdadiger. De appel valt niet ver van de boom , Prescott Bush (opa van George W Bush) funde de Nazi's.

Zeitgeist komen veel feiten in voor maar ook veel vergezochte opgeblazen dingen. En juist die zijn het spannendst, Maar zeker geen verkeerde docu om naar te kijken maar met een knipoog.

Natuurlijk met een knipoog, want ze zoeken het natuurlijk wel héél ver! Deze docu moet je ook alleen kijken als je eens veel tijd hebt;)

Grappig ook dat Amerika (en schoothondje Europa dus ook) al die Noord Afrikaanse landen jarenlang hebben gesteund en toen het volk massaal kritisch werd moest het van Amerika in ene "democratischer" en waren ze met het volk.

Saoedi Arabie is nog zo'n voorbeeld, wat daar allemaal gebeurd qua Islamitische regelgeving en handhaving wordt genegeerd omdat de VS bondgenoten nodig heeft. Maar als Iran in feite hetzelfde doet (streng Islamitische staat creeren) alleen geen slijmballen politiek jegens de VS nastreeft dan is het een fout land.

Naar beneden met Amerika ! Ze waaien met alle winden mee om de machtigste, grootste en rijkste te blijven....

Laatst bewerkt:
Grappig ook dat Amerika (en schoothondje Europa dus ook) al die Noord Afrikaanse landen jarenlang hebben gesteund en toen het volk massaal kritisch werd moest het van Amerika in ene "democratischer" en waren ze met het volk.

Saoedi Arabie is nog zo'n voorbeeld, wat daar allemaal gebeurd qua Islamitische regelgeving en handhaving wordt genegeerd omdat de VS bondgenoten nodig heeft. Maar als Iran in feite hetzelfde doet (streng Islamitische staat creeren) alleen geen slijmballen politiek jegens de VS nastreeft dan is het een fout land.

Naar beneden met Amerika ! Ze waaien met alle winden mee om de machtigste, grootste en rijkste te blijven....

Grappig ook dat Amerika daar niks te zoeken had aangezien de revoluties in noord afrika door het volk op gang zijn gekomen en merendeel snel zijn verlopen.

Hier wordt echt wel gezeverd, Amerika zal nooit een engeltje zijn maar niet elke actie die ze ondernemen is uit puur eigenbelang. Zo hebben ze in de oorlogen de laatste jaren schuldenbergen opgebouwd die de komende 200jaar nog zullen aanslepen, eigenbelang?......Bush was gewoon een oorlogsman zoals wij nu ook een minister van defensie hebben die naar die kant nijgt.

De hoofdreden voor de tussenkomst van Amerika mag dan wel niet de rechtstreekse diefstal van grondstof zijn maar ze gaan er alles aan doen om de olielanden, dus ook de olieprijzen, zo stabiel mogelijk te houden.

Zonder diezelfde Amerikanen zaten wij nu duits te praten.

Terug
Naar boven