MuscleMeat

Amsterdam: Na 13jr strijden Donner aanwezig bij start bouw Westermoskee (minaret 42m)

nope, al het geld komt uit de moslimgemeenschap

al dat geloof is eigenlijk 1 pot nat, kunnen ze niet gewoon naar de kerk gaan?

13 is een ongeluksgetal dus de moskee zal veel pech hebben denk ik:eek:

Westermoskee in extremistische handen

Komt 'ie wel, of komt 'ie er niet? Het blijft maar rommelen rondom de Westermoskee. Dat Grote Knuffelen in Baksteen-project van Amsterdamse bestuurders, Turkse moslims en een woningbouwvereniging. Blijkt nu dat die moskee helemaal niet eens Nederlands is. In 2005 is een geheime overeenkomst getekend waar in staat dat de Westermoskee in Duitse handen komt. Nou ja... Duits. De anti-democratische, anti-westerse en anti-semitische Turkse moslimorganisatie Milli Görüs is eigenaar van de moskee, en het hoofdkwartier zit toevallig in Duitsland. Hoe dat kan? Stadsdeel de Baarsjes en de woningbouwvereniging Het Oosten zitten samen met wat Turkse moslims in het project, en de Turken verkochten hun aandeeltjes door aan Milli, ondanks dat het stadsdeel plechtig te horen had gekregen dat dit nooit zou gebeuren. Tja... Vanavond op de buis bij KRO Reporter.
Tjah... ik wilde zeggen Nederland gaat naar de klote, maar dat is het al :rolleyes:

Vind het niet zo'n probleem als er Moskees gebouwd worden, maar het moet inderdaad wel binnen het stadsdeel passen. Zoals in Rotterdam - Spangen ligt het toch op een lelijk stuk naast kanaal en verkeersader. In Zuid eveneens. Kan me voorstellen dat wanneer er sprake zou zijn van het bouwen in een historisch gedeelte hier ingegrepen moet worden.

Verder vind ik ook niet dat het rijk moet bijdragen aan enige vorm van religieuze uitingen. Wordt ook hoog tijd om de uitkomst van de scholenstrijd ongedaan wordt gemaakt en niet langer religieus onderwijs wordt gefinancierd.

Secularisering en godsdienstvrijheid verhouden zich niet altijd even juist, en vind dat de overheid eindelijk eens werkelijk neutraal moet worden.

Het is trouwens moskeeën en geen moskees. Even mierennken he.:cool:

Vind het niet zo'n probleem als er Moskees gebouwd worden, maar het moet inderdaad wel binnen het stadsdeel passen. Zoals in Rotterdam - Spangen ligt het toch op een lelijk stuk naast kanaal en verkeersader. In Zuid eveneens. Kan me voorstellen dat wanneer er sprake zou zijn van het bouwen in een historisch gedeelte hier ingegrepen moet worden.

Verder vind ik ook niet dat het rijk moet bijdragen aan enige vorm van religieuze uitingen. Wordt ook hoog tijd om de uitkomst van de scholenstrijd ongedaan wordt gemaakt en niet langer religieus onderwijs wordt gefinancierd.

Secularisering en godsdienstvrijheid verhouden zich niet altijd even juist, en vind dat de overheid eindelijk eens werkelijk neutraal moet worden.

word!

:( Moskeen zullen nooit in het straatbeeld passen.....wij leven in holland.....

Ik vind die overdreven typische gebouwen met hoge torens te ver gaan. Idem voor kerken eigenlijk. Dat een gemeente een plaatsje wilt hebben om te bidden ok, maar dit gaat te ver.

Ach ja het geld word goed geinvesteerd:)
Over 10 jaar gaat e rniemand meer naar een moskee (zoals ook reeds met de kerken is gebeurd) en dan mogen ze weer worden afgebroken. Houd de economie wel in stand zo.

Jammer dat het van ons geld is.

Ach ja het geld word goed geinvesteerd:)
Over 10 jaar gaat e rniemand meer naar een moskee (zoals ook reeds met de kerken is gebeurd) en dan mogen ze weer worden afgebroken. Houd de economie wel in stand zo.

Jammer dat het van ons geld is.

En de Tsunami van Islamisering dan? :D

Ontkerkelijking zal inderdaad doorgaan, ook al zal er wel hang blijven naar het bouwen van dit soort bouwwerken. Wat mij betreft houdt iedere religie maar zelf de broek op, als atheist wil ik anders ook subsidie krijgen om mijn niet geloven te belijden.

Prachtig ding
Echt een mooi stukje verrijking vind ik, ik hoop dat hij heel mooi wordt

Over rellen gesproken..........

Zo topic reportje

De eerste mother****er die gaat doorrellen kan eens een weekje kijken hoe het leven is zonder DBB.

Zo ericR eens kijken of jij je netjes aan je woord houdt

t*ring, wat een Lothar Mattheus ben jij zeg! Roep je vrienden, broers en neefjes er ook even bij.......:shut:

Kunnen we hier geen gele en rode kaarten gaan uitdelen voor schwalbes? Spier vraagt er duidelijk om met zijn post over de verrijking. Hij kent het standpunt van de topicstarter en de algemene opinie hier. Hij wist dus van te voren dat hij de reacties met zijn post zou verergeren. Daarna valt hij wel heel makkelijk over "het uitgestoken been". :janken:

On topic. Ik snap al niet dat zo'n gebouw door de Welstandscommissie wordt goedgekeurd, het past totaal niet in het straatbeeld, voldoet waarschijnlijk niet aan de hoogtenormen en ook de geluidsnormen zullen moeten worden aangepast om dat geouwehoer van die toren legaal te maken. Typisch gevalletje van positieve discriminatie dit.

Over rellen gesproken..........

t*ring, wat een Lothar Mattheus ben jij zeg! Roep je vrienden, broers en neefjes er ook even bij.......:shut:

Kunnen we hier geen gele en rode kaarten gaan uitdelen voor schwalbes? Spier vraagt er duidelijk om met zijn post over de verrijking. Hij kent het standpunt van de topicstarter en de algemene opinie hier. Hij wist dus van te voren dat hij de reacties met zijn post zou verergeren. Daarna valt hij wel heel makkelijk over "het uitgestoken been". :janken:

On topic. Ik snap al niet dat zo'n gebouw door de Welstandscommissie wordt goedgekeurd, het past totaal niet in het straatbeeld, voldoet waarschijnlijk niet aan de hoogtenormen en ook de geluidsnormen zullen moeten worden aangepast om dat geouwehoer van die toren legaal te maken. Typisch gevalletje van positieve discriminatie dit.

Het past totaal niet in het straatbeeld, wat een bullshit.
Wat is het straatbeeld dan van Nederland? Een paar kerken en een molen op de hoek.
1 keer per jaar tijdens het suikerfeest staan de luidsprekers aan en dat alleen voor de mensen die buiten staan, omdat het binnen vol is. Geluidsoverlast, breek me de bek niet open kerel. En de kerken dan die elke zondagmorgen luid en duidelijk te horen zijn?
Voordat men uberhaupt aan de bouw van zo'n moskee begint, worden alle tekeningen zorgvuldig nagekeken, geanalyseerd en goedgekeurd.
Maar ja tis makkelijk he om achter je pc'tje te roepen dat alles wat met de islam te maken heeft niet deugt.
Mag je ook roepen, tis jouw mening.
Het enige wat ik jouw kan aanraden is; ga lekker de welstandscommissie in. Misschien dat je nog op die manier een bijdrage kan leveren, want dat doe je nou immers niet.

Ja, idd, het past niet in de straatbeeld. Je zou denken dat je in saoedi arabië ofzo zit met zo'n groot moskee. En dit is nog maar het begin...zo gaan er nog komen gelijk paddestoelen uit de grond. Is een bescheiden moskeetje niet genoeg mss? Waarom zo'n immense grote? Willen ze iets bewijzen ofzo?
Ik krijg al het schijt van de kerk hier om de buurt, mag er niet aan denken moest er nog een evengrote moskee hier plaats innemen. :eek2:

Het past totaal niet in het straatbeeld, wat een bullshit.
Wat is het straatbeeld dan van Nederland? Een paar kerken en een molen op de hoek.
Ik vind dat wel mooi, maar sommige mensen verloochenen liever hun eigen cultuur voor een andere.........of erger beweren dat hun cultuur onbestaande is. Als je zo graag minaretten ziet verhuis dan ff aub, maar kom hier niet je mening opdringen, sommige autochtonen houden namelijk wél van hun cultuur en hebben absoluut geen behoefte aan een vreemde toren die totaal geen binding, geschiedenis of esthetische waarde heeft met- en voor hun land.

Ik vind dat wel mooi, maar sommige mensen verloochenen liever hun eigen cultuur voor een andere.........of erger beweren dat hun cultuur onbestaande is. Als je zo graag minaretten ziet verhuis dan ff aub, maar kom hier niet je mening opdringen, sommige autochtonen houden namelijk wél van hun cultuur en hebben absoluut geen behoefte aan een vreemde toren die totaal geen binding, geschiedenis of esthetische waarde heeft met- en voor hun land.

Waar dring ik mijn mening dan op. Effe goed lezen kerel.
Ik ga ook niet in discussie over het wel of niet bouwen van moskeeën, nee waar ik wel over in discussie ga, is dat een sommigen klakkeloos wat roepen zonder dat ze beseffen waar ze het over hebben.
En nee ik hoef niet zo zeer minaretten te zien.

Terug
Naar boven