Marc W zei:
Bedenkt wel dat dit de extreme beelden zijn, zoals aan ons voorgeschoteld door charity instellingen. Dit beeld doet ons al jaren denken dat iedereen ten oosten van het voormalige ijzeren gordijn, over de Bospurus, en voorbij de straat van Gibraltar het zo heeft. Juist
dat is pertinent niet waar.
Waarom denk je dat de bevolking van Afrika elke tien jaar of verdubbeld oid, omdat iedereen daar dagelijks van de honger om komt? Lijkt me niet!
Het lot van de gemiddelde persoon in de derde wereld komt daar niet mee overeen. Bovendien, wordt door dezelfde charity organisatie altijd gesproken over het inkomen van de bevolking in westerse verhoudingen. We moeten medelijden hebben met degenen die daar zeg 100 euro per maand verdienen. Maar bekijk de lasten en de prijzen daar, daar kan je soms ook van dat bedrag makkelijk rondkomen. En je kan met 1000 euro als bijstandsgezin met een aantal kinderen armoe lijden.
Dus ik zie dat niet zo zwart-wit, van
hunnie hebben het toch zo slecht en wij hier toch zo goed, dat gaat lang niet altijd op. Ja en dan heb ik wel een tegenreactie, ja, inderdaad.
Dat zou ik doen als ik
jouw was.
Waarom hebben ze in afrika zoveel kinderen? Ten eerste, in veel landen daar wordt coïtus met voorbehoeftsmiddel afgekeurd. Een condoom mag niet van de kerk. Sommige landen zijn daar katholiek. Dan heb je nog het feit dat AIDS een taboe is in dat soort landen.
Die kinderen zijn overigens over 5 jaar dood.
Ok punt 2: wat kan nog een logische verklaring zijn dat ze veel kinderen hebben? Ooit aan het feit gedacht dat veel kinderen gelijk staat aan meer inkomen? Die kinderen kunnen hard werken hoor!

Maar jij denkt zo plat, en dat doet mij denken aan Henkie die bij mij vroeger in de winkel kwam waar ik toen werkte. Hij had ook altijd van die rare opmerkingen zoals:" Un goede buutnloander is d'r ene vief mehter onder dene grond met dene neus omhoeg!", dan begon er ook weer een discussie over afrika etc bla bla.
Serieus, ze zouden jou eens in zo'n aids zone moeten droppen of in landen zoals Mali, Timor of Niger. Die burger oorlogen daar lossen ook geen zak op. Ik ben benieuwd hoe jij er dan over denkt. Als je zo'n egocentrisch beeld zoals je nu hebt er aan overhoudt dan spoor je echt niet. Ik vind het al heel ver gaan. Voetballer dood? Och gus!!! wat erg! nederland in rouw! 10000000 kinderen dood, jeuj! weer een last minder! Weer minder geld naar ontwikkelingshulp! Weer meer inkomen voor ons! weer meer vreugde!! zolang WIJ het maar goed hebben. Gast, je hebt toch een dak boven je hoofd?
Heb je nooit bij een moment stil gestaan dat je begint te zeuren van " k*t INTERNET:?!#@ HET WERKT NOOIT@!@!! EN DAN DIE k*t NS!?!@ k*t TREINEN, k*t LEVEN!!! k*t OUDERS!!! k*t KLEINE TEEN!!!?!@" en opeens stil wordt en denkt "What the ****? Wat zeur ik nou....." Kerel er zijn mensen die het 10x erger hebben dan jij en ik. Dus zet je zelf maar op de 2de plek, die eerste zal je toch nooit krijgen. Jij niet en ik niet.
Mensen die hier "armoe lijden" hebben altijd nog een sociaal vang net. Ze hebben altijd nog een dak boven hun hoofd. Misschien niet die dikke vette plasma tv aan de muur, maar iig wel een huis met water en eten. Anders zorgt de buurt wel voor ze. Begrijp je mijn punt? In sommige landen in afrika weten ze niet eens wat een sociaal vangnet is. Die zielige mensjes in afrika verdienen nog niet eens 3 dollar per maand. Weet je wat dat is? Elke keer als jij een kaugompje weggooit is dat een dikke maaltijd voor die mensen daar. KEREL!!! EEN MAALTIJD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik wil niet zeggen dat ik er elke seconde van de dag bij stil sta, maar ik kan je wel zeggen dat ik zowieso wel om de dag er aan denk en mij zelf altijd tot de positie terug duw waarin IK opde 2de plek kom in mijn gedachten(niet alleen afrika, kijk China.. dictatuur bij het leven. Die mensen in Irak, Afghanistan, Aardbeving hier, Tsunami daar, jonge het is toch erg allemaal het lijkt alsof de aarde een appeltje te schillen heeft met ons!). Bij de eerst volgende natuurramp stort ik met plezier weer zoveel ik kan missen!
Nog een vraag; wie is hunnie? Of... wat is ... hunnie

?
Edit:
We zijn erg off-topic gegaan zo ik nu.