Fitness Seller

anabolone voor je 21ste

• Topic Starter Topic Starter
Wel Jamess,
het klopt dat ik wat gerustgesteld wil worden.
Want ik heb mijn eerste kuur gezet voor men 21ste.
Ik heb altijd al geweten dat je moest wachten tot je 21ste,
maar als je al traint vanaf je 15/16 en je groeit de laatste jaren niet meer zoveel,dan is het echt moeilijk tot onmogelijk om te wachten tot je 21 bent.
Ik zag al die kerels supergoed gaan op al die spullen, waardoor ik tegen mijn eigen zei '**** de regels' ik begin er gelijk aan.

Ik denk zelf echt dat bij 90% van de mensen geen blijvende schade optreed. Zeker neit als er met milde middelen en normale dossisen is gekuurd met een goede nakuur. Maar zeker weten doe je het niet.

Ik ben op mijn 22ste gaan kuren en ben me ook bewust van het feit dat ik daar hinder van kan gaan ondervinden. Alleen voor mij was het risico klein genoeg op die leeftijd. Voor mij was het voor mijn 21ste het risico niet waard.

• Topic Starter Topic Starter
Respect voor je dat je zolang kan wachten vooraleer je begon te kuren.
Helaas had ik dat geduld niet.

Je kan toch niet zeker zijn dat dit komt omdat hij op zn 17de is beginnen kuren? Er zijn zat mensen die van hun 21 zijn begonnen met kuren en op hun 30 al aan de HRT zitten.. Is afhankelijk van de rust die je genomen hebt, doseringen, hoe lang de kuren waren enz.. En is natuurlijk persoonsgebonden..

Wie dan nightstalker?? Zat mensen klinkt alsof je ze persoonlijk kent.
Hoeveel mensen ken jij dan die voor hun 21e gekuurd hebben?
5 vind ik al een hoop, vooral als je die na 9-15 jaar nog steeds kent.
allemaal HRT??

Als ik jou was zou ik lekker wachten tot me 21e, vind het knap als je je in kan houden. 2 jaar en je weet zeker dat het goed zit.
Ik zou het iniedergeval nooit op 16 jarige leeftijd doen.

Wel Jamess,
het klopt dat ik wat gerustgesteld wil worden.
Want ik heb mijn eerste kuur gezet voor men 21ste.
Ik heb altijd al geweten dat je moest wachten tot je 21ste,
maar als je al traint vanaf je 15/16 en je groeit de laatste jaren niet meer zoveel,dan is het echt moeilijk tot onmogelijk om te wachten tot je 21 bent.
Ik zag al die kerels supergoed gaan op al die spullen, waardoor ik tegen mijn eigen zei '**** de regels' ik begin er gelijk aan.

Als je begint met trainen op je 15/16e, hoe kan je dan 'de laatste jaren' (ook nog eens VOOR je 21e) niet meer groeien? Heb je iets niet goed gedaan ???

21 is ook maar een richtlijn denk ik.
Het gaat er gewoon om dat tot die tijd je eigen hormoon huishouding niet in balans is. Die verandert in de puber tijd namelijk.
Je moet zeker met AAS wachten totdat je zeker weet dat je eigen hormoonhuishouding stabiel is. Verstoor je dit te vroeg, dan zal het waarschijnlijk nooit meer hetzelfde worden als voordat je ermee begonnen was en kan je verdere ontwikkeling verstoord raken.

ik denk persoonlijk dat je zelfs beter kan wachten tot een jaar of 23, omdat je dan met veel meer zekerheid kan zeggen dat je eigen hormoonhuishouding stabiel is.

Deze reactie lees ik inderdaad vaker op het forum. Maar vraag me af waar je aan kunt merken dat je hormoonhuishouding stabiel is. Die grens is toch heel moeilijk vast te stellen?

Ik hoor graag jullie meningen / ervaringen!

Ach, dat hele gedoe over geen anabolen mogen nemen voor je 21ste. Men vergeet er bij te zeggen dat kinderen met groeiproblemen net zo hard as toegedient krijgen. Men vergeet er ook bij te zeggen dat er mannen zijn van 45 die nooit as hebben gebruikt ook een pil in moeten nemen. Het is allemaal zo relatief.

Neemt niet weg dat ik het gebruik van as gewoonweg niet promoot. Je speelt met je eigen hormoonhuishouding. Maar dat hele verhaal over niks mogen nemen voor je 21ste neem ik met een grote korrel zout.

En nee, ik heb mijn eerste kuurtje gehad op mijn 25ste ofzo.

Je moet ergens een grens trekken. En toevallig is 21 jaar de grens (nouja, niet heel toevallig, maar iig een veilige marge om te beginnen met kuren). Of je je daaraan houdt is je eigen keus.

Even opgezocht. Volgens sommige endocrinologen is het eigenlijk pas echt verstandig om te kuren vanaf je 25e. Je endocriende stelsel is dan volledig ontwikkeld.

Terug
Naar boven