XXL Nutrition

anders eten

thewillempie3

Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
76kg
beste mensen,

een maand of 4 geleden ben ik begonnen met intensief fitnissen... ik deed het vooral om vet te verliezen en ben nu ook wel droog (sixpack enzo) maar nu wil ik ook wel graag wat breder worden en wat meer spieren kweken en nu las ik hier op het forum dat ik dan echt mega veel moest eten :O

nu ben ik pas 16 en eet ik nog redelijk vaak wat de pot schaft maar ik kan wel aardig mijn eigen voedingsschemaopstellen... omdat ik maar 4x in de week met me familie mee eet.

nu dacht ik ten eerste.... word ik eigenlijk niet vreselijk dik als ik zoveel ga eten? want ik heb er best lang over gedaan om al me vet kwijt te raken(ik was best dik)

ten tweede dacht ik... ik train al mijn spiergroepen 1x per week. moet ik dit verhogen naar 2x per week aangezien ik veel meer ga eten?

en ten derde hebben jullie nog tips: bijv gezonde dingen die ik op me brood naar school kan doen?

bedankt alvast

-Ligt aan je stofwisseling

-Begin met 1x per week, later kan je altijd verhogen

-kipfilet/kalkoenfilet

Nee je wordt niet snel dik etc. Als je een goed schema hebt zonder troep komt het goed.

Nee je wordt niet snel dik etc. Als je een goed schema hebt zonder troep komt het goed.

Wat is troep? Bedoel je afval? Nee dat is sowieso niet goed voor je,, ik zou nooit een beschimmelde boterham of een leeg pak melk op willen eten...

---------- Post toegevoegd Tue 8 Nov 2011 om 08:31 ----------

@TS.

train 3x in de week fullbody,, zie StrongLifts 5x5http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/.

Eet daarbij zo'n 500 kcals boven onderhoud. Bereken je onderhoud http://www.giantpt.com/voeding-gewicht/algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte.html

Eet Maximaal 2,5g eiwitten per kg lichaamsgewicht.
Eet Minimaal 0,9g vetten per kg lichaamsgewicht.
Rest aanvullen met carbs, maakt niet uit wat je precies eet, want lijkt me niet dat je een echte BB'r wilt worden?

Ikzelf eet dagelijks ijs/snoep/chocolade en ik gain bijna geen vet, maar wordt wel elke training sterker, dus een echt BB'rs dieet hoef je niet aan te houden.

Suc6.

Ps: Geloof niet alle mensen die zeggen dat je alleen maar aan de havermout/kip/rijst/broccoli/noten moet gaan, want dat is typisch iets voor BB'rs die op 't podium willen staan en om droog te staan, maar als je gewoon wat gespierder wilt worden, zorg dan gewoon voor voldoende eiwitten/vetten en eet boven je onderhoud en je zult groeien.

Je wordt niet vet van bepaalde voedingsmiddelen, maar van veel meer te eten dan je nodig hebt. Ook om spieren aan te komen moet je echter meer eten dan je nodig hebt.

Daarom: Maak een schema, waarbij je elke dag meer dan 2g eiwit per kg lichaamsgewicht binnen krijgt. Zorg dat je inderdaad zo'n 500 kcal boven je onderhoud binnen krijgt, en pas gedurende de volgende weken eventueel aan op basis van je resultaten of de spiegel.

Succes!

Terug
Naar boven