AndroidHealthClinic

Anti oestrogenen +opstarters

RichardV

Colossal Veteran
Waardering
155
Hey mensen, ik wil over een maand of 4 een keer een kuur pakken en ben mij nu wat aan het verdiepen in de materie.
Ik zie vaak adviezen met betrekking tot anti-oestrogenen en zogenaamde opstarters, maar nu is mijn vraag, werkt die zooi nu wel of niet.
Namelijk bij nolvadex heb ik gelezen dat ze de werking op de oestrogeen receptoren maar tijdelijk tegenhouden en zodra je stopt met de nolvadex dat dit alsnog wel gebeurt.
Proviron gaat de werking op de oestrogeen receptoen inderdaad tegen, maar is in feite gewoon een anabool.
Bij HCG zakt je eigen LH omdat je dat toedient, en net als bij test zakt deze wanneer het van buitenaf wordt toegediend.
Na je nakuur met HCG zit je met een lagere LH dus met een lagere testosteron produktie.
Ditzelfde geld min of meer voor Chlomid.
Nu vraag ik mij zelf af, waarom zou ik gaan nakuren? Alleen om iets langer de gewonnen massa vast te houden?
Ik heb het gevoel dat ik dan gewoon de dealers een beetje aan het spekken ben.
Correct me if I'm wrong.
Graag jullie advies hierover.

HCG is vooral om de testikels niet teveel te laten krimpen.

Nolvadex is een ER blocker en kan gebruikt worden om E neveneffecten tegen te gaan of om de hormoonproductie op te starten waneer deze is onderdrukt.
Na een kuur zal je testosteron productie onderdrukt zijn door en verhoogde aantal E en androgenen. Ga je nu estrogenen blocken aan de receptor dan is de reactie van het lichaam om meer hormonen te gaan produceren, bij de man is dit hoofdzakelijk testosteron. Zo komt dus je productie beter op gang waardoor je minder gewonnen massa verliest na je cycle.

Proviron is veel gebruikt pre contest om de hardere look, maar kan in zware kuurtjes met veel aromatiserende AAS ook nuttig zijn als zwakke aromatase blocker.

RichardV zei:
Nu vraag ik mij zelf af, waarom zou ik gaan nakuren? Alleen om iets langer de gewonnen massa vast te houden?
Ik heb het gevoel dat ik dan gewoon de dealers een beetje aan het spekken ben.
Correct me if I'm wrong.
Graag jullie advies hierover.

Ja precies waarom zou je nakuren he? vast niet om opitmaal te herstellen en je lichaam een beetje hulp te geven om je lichaams eigen test weer op gang te krijgen ;)

Richard waarom zou jij je druk maken om gyno je hebt nu toch ook al een volle cup :p
j/k.

• Topic Starter Topic Starter
admin zei:
HCG is vooral om de testikels niet teveel te laten krimpen.

Nolvadex is een ER blocker en kan gebruikt worden om E neveneffecten tegen te gaan of om de hormoonproductie op te starten waneer deze is onderdrukt.
Na een kuur zal je testosteron productie onderdrukt zijn door en verhoogde aantal E en androgenen. Ga je nu estrogenen blocken aan de receptor dan is de reactie van het lichaam om meer hormonen te gaan produceren, bij de man is dit hoofdzakelijk testosteron. Zo komt dus je productie beter op gang waardoor je minder gewonnen massa verliest na je cycle.

Proviron is veel gebruikt pre contest om de hardere look, maar kan in zware kuurtjes met veel aromatiserende AAS ook nuttig zijn als zwakke aromatase blocker.

Over dat Proviron is mij bekend, admin, maar als ik nu totaal niet zou nakuren, komt mijn eigen test toch ook wel op gang.
Wat kan ik dan in het geval van behoud van massa dan het beste gebruiken?

RichardV zei:
Over dat Proviron is mij bekend, admin, maar als ik nu totaal niet zou nakuren, komt mijn eigen test toch ook wel op gang.

Je eigen aanmaak gaat echt 10 keer zo lang duren..geloof me dat zou je niet willen.

En wat je kan gebruiken om je spiervolume gelijk te houden ....behalve een goede nakuur....EIWITTEN?! ??? Iets anders zou ik nie weten...

RichardV zei:
Natuurlijk zal je herstellen, maar waarom het risico lopen veel van je gewonnen massa terug te verliezen?

In elk geval moet je na je kuur goed blijven eten, rusten en je training ietwat korter houden zonder te verwaarlozen.
Je nakuur wordt bepaald dmv je kuur. Meestal Clomid en/of nolvadex resp. 75-150mg en 20-50mgED voor 3-4 weken.

Zonder nakuur komt je test veeel langzamer op gang, en dat lijkt mij niet echt gezond.
Je zal altijd wel wat afvallen, maar om de klap te verzachten zou je b.v. crea kunnen nemen.

Juriaan zei:
Ja precies waarom zou je nakuren he? vast niet om opitmaal te herstellen en je lichaam een beetje hulp te geven om je lichaams eigen test weer op gang te krijgen ;)

Maar zoals ik al zei. Ik heb gelezen, dat de negatieve effecten vaak later alsnog naar boven komen. Zeg maar uitstel van executie.

admin zei:
Natuurlijk zal je herstellen, maar waarom het risico lopen veel van je gewonnen massa terug te verliezen?

In elk geval moet je na je kuur goed blijven eten, rusten en je training ietwat korter houden zonder te verwaarlozen.
Je nakuur wordt bepaald dmv je kuur. Meestal Clomid en/of nolvadex resp. 75-150mg en 20-50mgED voor 3-4 weken.

Maar verlies ik de massa na mijn nakuur alsnog niet?

RichardV zei:
Maar zoals ik al zei. Ik heb gelezen, dat de negatieve effecten vaak later alsnog naar boven komen. Zeg maar uitstel van executie.

Lijkt me sterk, als jij je test een zetje heeft zal ie niet ineens gaan instorten he, je helpt je lichaam alleen maar met het weer opbouwen van je testo, oke natuurlijk is het medicatie en kan je sides krijgen als met clomid depressie en acne bijv.

RichardV zei:
Dat heb je altijd Richard, maar doordat je nakuurt vermijd je de eerste grote dip na de kuur. 3-4 weken later, wanneer je stopt met nolvadex en/of clomid zal het rebound effect veel minder groot zijn en kan je dus beter herstellen. Dus uitstel van executie is het niet, wel voorkomen van de post cycle dip.

RichardV zei:
Maar verlies ik de massa na mijn nakuur alsnog niet?
Dat hangt geheel af van hoe je ertegenop vecht. Dus de combinatie van eerder genoemde factoren.

En verliezen doe je altijd, is het geen spiermassa, dan wel gewonnen vocht (zowel intramusculair als subcutaan).

admin zei:
Dat heb je altijd Richard, maar doordat je nakuurt vermijd je de eerste grote dip na de kuur. 3-4 weken later, wanneer je stopt met nolvadex en/of clomid zal het rebound effect veel minder groot zijn en kan je dus beter herstellen. Dus uitstel van executie is het niet, wel voorkomen van de post cycle dip.

Zit wat in. Moet ik dan de hoeveelheid van mij nakuur, afbouwen of moet ik gewoon een bepaalde hoeveelheid nemen en dan ineens stoppen?
Zijn die middelen ook gfewoon te injecteren, want ik krijg geen pillen weg.

RichardV zei:
Zit wat in. Moet ik dan de hoeveelheid van mij nakuur, afbouwen of moet ik gewoon een bepaalde hoeveelheid nemen en dan ineens stoppen?
Zijn die middelen ook gfewoon te injecteren, want ik krijg geen pillen weg.
Best dat je hoog begint en afbouwt per 1-2 weken. Bijvoorbeeld

wk1 40mg nolva/d
wk2 40mg nolva/d
wk3 20mg nolva/d
wk4 20mg nolva/d

Is altijd in tabletvorm volgens mij, denk niet dat er een liquid versie van bestaat. (Je kan ze plat stampen en zo mengen met vloeistof).

admin zei:
Best dat je hoog begint en afbouwt per 1-2 weken. Bijvoorbeeld

wk1 40mg nolva/d
wk2 40mg nolva/d
wk3 20mg nolva/d
wk4 20mg nolva/d

Is altijd in tabletvorm volgens mij, denk niet dat er een liquid versie van bestaat. (Je kan ze plat stampen en zo mengen met vloeistof).

Dus gewoon in water proberen op te lossen? Werkt het middel dan nog wel?

RichardV zei:
Dus gewoon in water proberen op te lossen? Werkt het middel dan nog wel?
Ja, en ik herinner me wel dat liquid (drinkbare) nolvadex bestaat, maar ik vrees dat het niet zo gemakkelijk te krijgen is als de tabs.

BBwannabe zei:
Ik denk niet dat admin dat serieus bedoelde? Het lijkt mij iig niet verstandig.
Waarom krijg je die pillen niet weg?
Echt een probleem is het niet maar zal wel slecht smaken zowel in je mond als in je keel blijft het hangen.

Terug
Naar boven