XXL Nutrition

Arbeid of kracht voor spiergroei

Barry1337

Cool Novice
Waardering
0
Hallo, wat ik mij al een tijdje afvraag is het volgende: creëer je spiergroei door te bewegen, aka door arbeid uit te oefenen op de gewichten, of door spanning te zetten op je spieren zonder te bewegen, aka kracht? Ja natuurlijk weet ik dat je spiergroei verkrijgt door oefeningen te doen, dus is mijn vraag eigenlijk: heeft het zin een gewicht een paar seconden stil te houden, dat je spieren bijna trillen, of heeft dit totaal geen effect?

Als bouwvakkers of straatmakers werkzaamheden kan je idd wel kracht en wat massa pakken. Maar dit werk kost ook heel veel energie. Dus goed eten is wel een must.

Hallo, wat ik mij al een tijdje afvraag is het volgende: creëer je spiergroei door te bewegen, aka door arbeid uit te oefenen op de gewichten, of door spanning te zetten op je spieren zonder te bewegen, aka kracht? Ja natuurlijk weet ik dat je spiergroei verkrijgt door oefeningen te doen, dus is mijn vraag eigenlijk: heeft het zin een gewicht een paar seconden stil te houden, dat je spieren bijna trillen, of heeft dit totaal geen effect?

Het stil houden van een gewicht staat gelijk aan een statische oefening en heeft tot op zekere hoogte zeker effect.
Ik snap alleen je doel niet van deze vraag.
Wil je nu groeien door zwaar werk te gaan doen???
Met je werk kun je sterk worden in bepaalde punten maar dit haalt het natuurlijk nooit bij een goede training.

• Topic Starter Topic Starter
Huh wie heeft het hier over werk ??? Arbeid = kracht * afgelegde afstand (wat meestal verstaan wordt onder bodybuilding aka bewegen van gewichte). Ik vroeg mij gewoon af of een kracht op iets uitoefenen ook effect heeft. Ik denk van wel, maar ik vraag het nog maar eens voor de zekerheid.

Huh wie heeft het hier over werk ??? Arbeid = kracht * afgelegde afstand (wat meestal verstaan wordt onder bodybuilding aka bewegen van gewichte). Ik vroeg mij gewoon af of een kracht op iets uitoefenen ook effect heeft. Ik denk van wel, maar ik vraag het nog maar eens voor de zekerheid.

je zult op zon manier nooit in staat zijn alle spiervezels in een spier aan te spreken en dat is toch wat erg belangrijk is voor spiergroei.

Het verschil zit hem gewoon in krachtuithouding.

Mijn pa is metser , als hij nu 10kg neemt en ik neem 10kg en we houden het op een bepaalde manier zo lang mogelijk vast dan wint hij. Maar hij kan dan weer geen 10 dumbbell curls met 18kg en ik wel.

Dsjah , arbeiders hebben wel meer krachtuithouding nodig dan powertrainers/bodybuilders.

:roflol:
Fysica en DBB, duidelijk geen goede combinatie.

Voor alle duidelijkheid, het gaat over kracht en arbeid in de volgende betekenis:
F=m*a
W= F*s

OT: in het geval van training met gewichten hou je de massa dus tegen de zwaartekracht in. Dit wordt ook wel isometrische kracht genoemd. Je kan bv ook duwen tegen een muur ofzo. Isometrische kracht heeft volgens mij weinig overdracht naar 'echte' bewegingskracht, en het is ook niet ideaal voor massatraining. Het is dus wel degelijk 'arbeid' dat je moet verrichten met je gewichten. Om in de terminologie te blijven: liefst wek je dan ook nog eens zoveel mogelijk vermogen op door de oefening explosief uit te oefenen (P=W/t).

ik heb een beetje het idee dat sommigen hier nooit natuurkunde hebben gehad...

iig goed uitgelegd The Ripper!

Als bouwvakkers of straatmakers werkzaamheden kan je idd wel kracht en wat massa pakken. Maar dit werk kost ook heel veel energie. Dus goed eten is wel een must.

stratenmakers krijgen op hun 30-ste ook allemaal een leuke hernia cadeau

stratenmakers krijgen op hun 30-ste ook allemaal een leuke hernia cadeau

En hoe komt dat toch. :D
Ze tillen allemaal verkeerd. Mede
De houding op de knien om straat stenen in te vleien is ook niet echt lekker.
Gelukkig doe ik dit werk niet meer. ;)

Dat zal geen merkbare effecten hebben. Ga voor arbeid :)

Ik denk eigenlijk dat je beter de beweging kort kunt houden en niet stil kunt houden. Je wilt dat je spieren zo hard mogelijk de maximale zuurstof binnen een bepaalde periode opnemen en niet zuinig gaan worden met zuurstof. Als je iets lang blijft vasthouden op spanning, dan ga je je spieren stimuleren zuiniger met energie en zuurstof om te gaan.

Dat idee heb ik in ieder geval. Of het op feiten is gebaseerd weet ik niet.

Zoek eens op isometrische training.

Isometische training kan wat massa aangaat nut hebben, wat kracht aangaat maakt isometrische training je voornaamlijk sterker in de positie die getraind word.

Het verschil zit hem gewoon in krachtuithouding.

Mijn pa is metser , als hij nu 10kg neemt en ik neem 10kg en we houden het op een bepaalde manier zo lang mogelijk vast dan wint hij. Maar hij kan dan weer geen 10 dumbbell curls met 18kg en ik wel.

Dsjah , arbeiders hebben wel meer krachtuithouding nodig dan powertrainers/bodybuilders.

Strongman deelnemers hebben wel degelijk ook kracht uithoudingsvermogen nodig.

Terug
Naar boven