AndroidHealthClinic

armen apart

thewillempie3

Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
76kg
beste mensen,

ik train nu 4x per week.
maandag borst +triceps
dinsdag schouders+ nek
woensdag rust
donderdag benen + buik
vrijdag rug + biceps

wat ik erg merk is dat mijn armen achterlopen in vergelijking tot de rest van mijn lichaam. echter is mij ook opgevallen dat ik de na mijn borst te training minder kracht heb om triceps te trainen en hetzelfde geld als ik na me rug nog me biceps pak. nu vraag ik me af is het niet verstandig om biceps + triceps op een aparte dag te training zodat ik met volle kracht me biceps en triceps te trainen.

dus bijv.

maandag borts
dinsdag biceps + triceps
woensdag benen buik
donderdag schouder + nek
vrijdag rug + (achterlopende spiergroep in mijn geval biceps)

mischien is het wel iets heel stoms want ik weet vrij weinig van het combineren van verschillende spiergroepen etc. maarja ik hoop dat ik wat op kan steken van jullie mening

alvast bedankt.

Armen .... belangrijkste spiergroep, vooral biceps...zou ze wat vaker trainen ;)
En vergeet sixpack niet

• Topic Starter Topic Starter
oke ik proef sarcasme snap ik maar kan het helpen? ik snap ook wel dat er belangrijkere dingen zijn dan dikke armen

Train gewoon fullbody gesplitst over 2 dagen, dan dagje rust en weer fullbody 2-dagen schema. Weekendje rust pakken en herhalen. Armen groeien gewoon mee zelfs als je ze niet apart traint.

ja, doe armen apart.
zal je profijt van hebben.

Train gewoon fullbody gesplitst over 2 dagen, dan dagje rust en weer fullbody 2-dagen schema. Weekendje rust pakken en herhalen. Armen groeien gewoon mee zelfs als je ze niet apart traint.

als ik dat mocht geloven had ik nu nog steeds spagetti armen.
voor veel mensen werkt dat gewoon niet, en is armen lekker zwaar belasten op een aparte dag de uitkomst.

wat ik erg merk is dat mijn armen achterlopen in vergelijking tot de rest van mijn lichaam. echter is mij ook opgevallen dat ik de na mijn borst te training minder kracht heb om triceps te trainen en hetzelfde geld als ik na me rug nog me biceps pak. nu vraag ik me af is het niet verstandig om biceps + triceps op een aparte dag te training zodat ik met volle kracht me biceps en triceps te trainen.

Komt omdat je bij de oefeningen voor rug en borst veel gebruik maakt van je bi/tri, waardoor ze al energie hebben gegeven voordat je met die isolatie-oefeningen begint. Is geen probleem, want je traint ze dus alsnog en zullen alsnog meegepakt worden.
Rust is belangrijker voor groei dan ze een extra keer te pakken. Zolang ze aan 't eind van de training 'op' zijn, is er niks aan de hand.

Waarom lach je Ray? Dat was mijn meest serieuze comment vandaag :p

Je zegt op dinsdag schouders + "nek", hiermee bedoel je je traps neem ik aan? Welke oefeningen doe je hiervoor precies en waarom kan je dit niet invullen in je rug training?

Wat je kan proberen is het volgende:

maandag borst + triceps
dinsdag benen + biceps
woensdag rust
donderdag schouders + buik
vrijdag rug + biceps

Ik zelf heb ook altijd het idee dat mijn armen achterlopen, prop 1x per week afwisselend een extra biceps/triceps training erbij en dat helpt naar mijn idee wel. Of probeer er een 5-daagse split van te maken met een training op zaterdag erbij, dat geeft je wat meer speelruimte.

Laatst bewerkt:
Je zegt op dinsdag schouders + "nek", hiermee bedoel je je delts neem ik aan? Welke oefeningen doe je hiervoor precies en waarom kan je dit niet invullen in je rug training?

maandag borst + triceps
dinsdag benen + biceps
woensdag rust
vrijdag rug + biceps

Ik zelf heb ook altijd het idee dat mijn armen achterlopen, prop 1x per week afwisselend een extra biceps/triceps training erbij en dat helpt naar mijn idee wel. Of probeer er een 5-daagse split van te maken met een training op zaterdag erbij, dat geeft je wat meer speelruimte.

Denk eerder zn traps ;)

ik doe ook altijd armen op een aparte dag, werkt prima bij mij :)

Misschien is een Upper en lowerbody split iets voor jou? 2 keer per week boven lijf , lekker veel compounds erin knallen. En 2 keer per week onderlijf!

Hetgene wat mij enorm heeft geholpen is een fullbody schema. Maandag woensdag en vrijdag. Zwaar gaan op die compounds en elke (trainings)dag 1 oef voor bi's en 1 voor tri's (en natuurlijk ook de andere spiergroepen niet vergeten :p).

• Topic Starter Topic Starter
Je zegt op dinsdag schouders + "nek", hiermee bedoel je je traps neem ik aan? Welke oefeningen doe je hiervoor precies en waarom kan je dit niet invullen in je rug training?

maandag borst + triceps
dinsdag benen + biceps
woensdag rust
vrijdag rug + biceps

Oke ja een een 5-daagse split lijkt me een goed plan

---------- Post toegevoegd 10 October 2013 om 10:53 ----------

Hetgene wat mij enorm heeft geholpen is een fullbody schema. Maandag woensdag en vrijdag. Zwaar gaan op die compounds en elke (trainings)dag 1 oef voor bi's en 1 voor tri's (en natuurlijk ook de andere spiergroepen niet vergeten :p).

Oke ja dat lijkt me ook wel goed maar als je je triceps en biceps elke dag traint ook al is het maar een oefening kom je dan geen rust tekort?

Oke ja een een 5-daagse split lijkt me een goed plan

---------- Post toegevoegd 10 October 2013 om 10:53 ----------

Oke ja dat lijkt me ook wel goed maar als je je triceps en biceps elke dag traint ook al is het maar een oefening kom je dan geen rust tekort?
Je traint je biceps/triceps niet elke dag, je traint ze om de dag. 48u rust zeg maar. Je kan eventueel ook een FB-schema van Ma-Woe-Vrij doen en enkel maandag en vrijdag je armen trainen. Het is maar wat je zelf wilt natuurlijk :)

Terug
Naar boven