AndroidHealthClinic

Armen groeien niet echt

gogemm

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
1
Lengte
1m88
Massa
93kg
Vetpercentage
12%
Train nu zo'n anderhalf jaar alleen armen staan al een tijdje stil en groeien niet echt meer, al ben ik er wel best sterk in.

Iemand tips voor echt goeie oefeningen of sets ervoor?
eten doe ik al genoeg want kom al aan de 3000 calo:P

Hoe train je ze nu?
Bij een andere spiergroep of echt een aparte dag voor je armen?
Heb ik ook een tijd gedaan, switchen & dat stimuleerde wel de groei.

je traint ze waarschijnlijk teveel.
Bij veel mensen die achterlopende armen hebben zijn 9 van de 10x overtraind.
Waarom? omdat zonder ze het beseffen 2 of meer keer per week pakken.

je triceps bijv pak je al bij borst en schouder oefeningen.
en biceps bij alle rug oefeningen.

Om daarnaast nog losse biceps of triceps oefeningen te doen is eigenlijk te veel.
Sommige mensen doen dat ook nog eens 2x per week waardoor je ze dus in totaal 3x per week traint.
Veelste veel dus.

mijn advies, focus je alleen op de basis oefeningen. (rug, borst, benen, schouders) en vooral op de deadlift voor dikke armen en squat voor dikke benen en laat de armen met rust.
die groeien vanzelf wel mee.

Waarom? Omdat zonder ze het beseffen 2 of meer keer per week pakken.

Je triceps bijv pak je al bij borst en schouder oefeningen.
En biceps bij alle rug oefeningen.

Om daarnaast nog losse biceps of triceps oefeningen te doen is eigenlijk te veel.
Sommige mensen doen dat ook nog eens 2x per week waardoor je ze dus in totaal 3x per week traint.
Veelste veel dus.

Mijn advies, focus je alleen op de basis oefeningen. (rug, borst, benen, schouders) en vooral op de deadlift voor dikke armen en squat voor dikke benen en laat de armen met rust.
Die groeien vanzelf wel mee.
+1

Mijn armen trainden zich dus absoluut niet mee met de basisoefeningen. Kracht wel maar nauwelijks massa.

Ik heb het advies van enkele mensen aangenomen door mijn armen op een aparte dag te pakken en sindsdien zijn ze wel flink gegroeid, evenals schouders die ik ook op de armendag pak.

• Topic Starter Topic Starter
ik train meestal borst tri / rug bi / en benen apart
schouders benk ff mee gestopt want die worden zo onderhand bijna zo sterk als borst dus die laat ik ff voor wat het is...
ja aparte dag lijkt me wel een goed idee, maar dan zou ik ook een extra trainings dag moeten doen?

krijg je van deadliften grote armen dan.. dat is eigenlijk de enige oefening die ik niet doe krijg daar last van me rug van ook al pak ik het maar 50kg terwijl rug me sterkste onderdeel is pff

dan doe je de oefening toch niet helemaal goed. Van deadlifts krijg je juist een sterkere rug, je traint er je hele lichaam bijna mee!

Heb inderdaad moeite met die houding, tot nog toe vervang ik deze

barbell rows & bench
squats & deads

ik train meestal borst tri / rug bi / en benen apart
schouders benk ff mee gestopt want die worden zo onderhand bijna zo sterk als borst dus die laat ik ff voor wat het is...
ja aparte dag lijkt me wel een goed idee, maar dan zou ik ook een extra trainings dag moeten doen?

krijg je van deadliften grote armen dan.. dat is eigenlijk de enige oefening die ik niet doe krijg daar last van me rug van ook al pak ik het maar 50kg terwijl rug me sterkste onderdeel is pff

Ik doe zelf.

benen/kuiten

borst/rug

armen/schouders

Misschien dat zoiets wat voor je is om te proberen?

Als je trouwens toch nog de deadlift wilt proberen dan moet je hem zoals dit filmpje doen. Luister goed en doe precies wat hij zegt en misschien bedenk je je dan ;)

http://www.youtube.com/watch?v=Syt7A23YnpA

wat zijn je stats op de grote 3 dan? en als je deadlift moeilijk vind begin je toch gewoon met alleen de stang. tot je techniek perfect is, ga voor een spiegel staan, film het en post het. 100.000 mensen die je kunnen helpen als je het op film zet. en er loopt ook vast wel iemand rond in je sportschool die je daarmee kan helpen aangezien 9/10 mensen die echt groot willen worden deadliften.

OMG...
I'm out. ;)

bp 6x 85 sq 6x 85

dl geen stats voor dan..
pak vaker borst ook met dumbbells meestal 30-32
weetniet of dat goed is na anderhalf jaar trainen, squaten doe ik net paar maand pas deed eerder alleen maar leg press..

Eten doe je niet genoeg. Met die stats is 3000 kcal nog niet eens onderhoud.
Tenminste ervan uitgaande dat je een trainingsfrequentie van 3-5 trainingen per week hebt.

Just so you know ;).

Nog meer naar binnen proppen dus..

Ik train zelf armen altijd nog na een training gewoon afronden eigenlijk. Ik train maandag bv schouders/benen en dan doe ik er nog een setje of 2 biceps bij. Dinsdag is dan rug en dan doe ik er een setje of 2 triceps bij.

Armen lopen meestal voor, is altijd het eerste waar ik commentaar op krijg. Je mag ze niet overtrainen omdat je ze al goed meepakt bij andere oefeningen maar je kan ze best op het einde van de training nog eens meepakken met een setje of 2.

Mijn armen zijn goed gegroeid toen ik een split deed met 1x armen indirect (borst/rug) aan te pakken en 1x direct, beide met hoog volume (16 setjes). Weet dat het overkill is maar mij beviel het ;)

Waarom? omdat zonder ze het beseffen 2 of meer keer per week pakken.

je triceps bijv pak je al bij borst en schouder oefeningen.
en biceps bij alle rug oefeningen.

Veelste veel dus.

mijn advies, focus je alleen op de basis oefeningen. (rug, borst, benen, schouders) en vooral op de deadlift voor dikke armen en squat voor dikke benen en laat de armen met rust.
die groeien vanzelf wel mee.

wut?

je moet ook een beetje aanleg hebben om armen te kweken, je ziet zelden mensen met super dikke guns en een schrale borst. het lijkt gewoon alsof ze achterlopen maar als je 2x je lichaams gewicht kunt squatten(niemand wil chiceknlegs onder dikke armen natuurlijk) en 100kg+ kunt bankdrukken komen die armen vanzelf wel.

Terug
Naar boven