XXL Nutrition

armen willen niet tips gevraagd

crazy bull

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
2
o jo ho hello there,

Effe alles op een rij 1,80m, 89 KG, 18 maanden terug bezig,17%. Mijn armen groeien minder traag Biceps is nog redelijk triceps is pover.

Triceps training:
close grip bp 8-8-6/ 45-45-50 kg
dip 3X8
rope extension 32KG 8-8-6
Skull crushes 8-8-6 /10-10-12 kg per arm
rope pulldown extension 8-8-6 /27-27-32kg

Ik pak ze 2X per week en wissel af doe 4 oefeningen per workout.

Voeding is ok circa 250g eiwit dag, rust is ook ok(8-10) uur per dag en geen fysieke arbeid.

Help?

Hoe ziet de rest van je schema er uit?
24 setjes per week vind ik erg veel...

• Topic Starter Topic Starter
ik pak alle groepen 2X per week train minimaal 6 dagen op 7 + 3X per week hiit Cardio. Wissel soms af met antagonist supersets, of 6x2 maar voornamelijk pak ik alles 2X per week. Meestal triceps rug of biceps triceps. Doe elke dag 2 groepen en op de 7de dag benen. Maar men ****ing triceps willen niet.

Volgens mij doe je teveel oefeningen op je triceps/biceps.. Als je deze eens hard aanpakt met 2 intense oefeningen na een grotere spiergroep (bv. borst/bicpes, schouders/triceps) en hier af en toe eens een dropset, superset aan toevoegt moet die wel groeien. Genoeg rust nemen is ook heel belangrijk! Ik neem afwisselend om de week de triceps of biceps er 1x extra bij..Dit werkt voor mij echt wel goed!

Wat houd volgens jou overtraining in? meer spierpijn ?
mijn geval nooit last van gehad ,Toelichting gevraagd :)

Sorry voor het gebruike van je topic :(

Spierpijn is het probleem niet. Overtraining treedt op bij te veel fysieke belasting. Gevolg kan zijn vermoeidheid, ziekte, blessure's (vooral gewrichten, aanhechtingen en dat soort ellende) en sneller uitgeput zijn.

Spierpijn is het probleem niet. Overtraining treedt op bij te veel fysieke belasting. Gevolg kan zijn vermoeidheid, ziekte, blessure's (vooral gewrichten, aanhechtingen en dat soort ellende) en sneller uitgeput zijn.
Oke dan heb ik er geen last van ;)
ty

Ik zou crazy bull toch aanraden om alle spiergroepen 1 keer per week te trainen.
Als je intensiteit voldoende is, moet dat zeker voldoende zijn.
Richt je voornamelijk op de compounds (bench press, squat, deadlift, bent over row, military press).
Voor de triceps/biceps zijn daarna echt niet veel sets meer nodig.

Als je zoveel sets doet op een week is het niet moeilijk dat je spieren niet groeien.
1 x per week met weinig sets en veel intensiteit en alles tot falen zal je verder helpen.

ok thanks een paar weken minder hard tekeer gaan dus

wel hard maar geef die spier meer tijd om te groeien ipv kapotmake

4 oef per triceps training, en dat 2x per week? snap ik dat t niet gaat:(

zou er in dat geval maar 1 tot 2 per training van maken.

Grootste probleem bij bodybuilding is toch qua overtraining dat je je spieren gewoon geen rust gunt, wat betekent dat je een optimale groei belemmert?

listen i' am an addict dus ga ik wa meer cardiodagen inlassen want ik heb die trainingsdagen nodig om te ontstressen. even recapituleren alles 1 x per week en minder sets dus

denk dat je met dat gewicht wat je nu traint meer herhalingen aankan ofniet ?

je moet wel tot het uiterste gaan en 3 verschillende gewichten.

10 a 15 uiterst 10 uiterst 8 en 6

2x per week is zat meer is overbodig.
en 2 dagen rust ertussen.
dan ben je weer op peil.

doe je 15 setjes triceps, 2x per week??? wat denk je zelf dat ze niet groeien? dat is toch veel te veel man. 15 per week zelf als. ik zou niet meer als 10 sets doen p/week voor triceps, idem biceps.

Terug
Naar boven