Fitness Seller

Arnoud van Doorn start islamitische partij

TheUnknownKnown

Freaky Bodybuilder
Waardering
266
Het Haags gemeenteraadslid Arnoud van Doorn (rechts op de foto) begint een nieuwe politieke partij op basis van ‘islamitische normen en waarden’. Van Doorn wil ‘een jonge frisse partij’, om mee te doen aan de Tweede Kamerverkiezingen, zo schrijft hij op Twitter.

‘Het wordt tijd dat we als islamitische gemeenschap onze verantwoordelijkheid nemen’, zegt hij op Twitter over de oprichting van zijn nieuwe partij.

http://denhaagfm.nl/2013/09/09/van-doorn-begint-islamitische-partij/

Jammer voor CDA, die wilden graag moslims naar hun partij lokken. Ik vermoed dat van Doorn met de juiste geldschieters (contacten in het M-O) succes gaat hebben. De aantallen moslims zijn er om een degelijke stap te zetten, ook is de tijdsgeest er naar omdat moslims een stuk religieuzer actief zijn dan pak hem beet 10 jaar terug omdat er nu meer naar ze gewezen wordt wat weer de identiteit versterkt.

Als zij serieus mee gaan doen aan de volgende verkiezingen, zullen er waarschijnlijk ook een hoop niet-stemmers opeens wel gaan stemmen vrees ik. Als 50%> van alle moslims in Nederland op die partij zouden stemmen, streven ze een partij als de CU gewoon voorbij.. Maar goed, de vraag is in hoeverre de Nederlandse gemeenschap deze clown serieus gaat nemen na zijn escapades..

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Misschien zien we op termijn dan nog een verbond tussen de d'66 (tegen religie) en PVV (tegen islam).

Spannend.

Rechts op welke foto ?

Nekschot

Zonde van het overheidsgeld dit soort lui

Mooi initatief, hopelijk neemt de sharia het over als rechtssysteem in de nabije toekomst.

volgens mij was die vent veroordeelt of verdacht van verkopen van drugs aan minderjarige :p en dan islamitische normen & waarde...

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21888694/__OM_vervolgt_oud-PVV_er__.html

OM vervolgt oud-PVV'er Van Doorn

door Alexander Bakker
AMSTERDAM -
Het Openbaar Ministerie (OM) gaat de tot de islam bekeerde ex-PVV’er Arnoud van Doorn vervolgen voor handel in hennep, schending van het ambtsgeheim, het voorhanden hebben van een alarmpistool en het medeplegen van diefstal met een valse sleutel in het Haagse stadhuis.

Foto: Peter van Zetten
Dat heeft een woordvoerder van justitie in Den Haag gisteren laten weten. Wanneer het Haagse raadslid voor de rechter moet verschijnen is nog niet duidelijk.
Eerder dit jaar werd duidelijk dat Van Doorn stukken heeft gelekt over de ’nationalisering’ van het World Forum. De politie ontdekte dit voorval bij toeval tijdens het afluisteren van zijn mobiele telefoon tijdens een onderzoek naar drugshandel. De politicus erkende tegenover deze krant dat hij inderdaad hennep heeft verkocht aan minderjarigen. Zelf spreekt hij over een ’undercoveractie’ om een grote drugsbaron te ontmaskeren.
De zware beschuldigingen van het OM zijn een domper voor Van Doorn, die deze week grote politieke ambities aankondigde. Zo wil hij met een nieuwe islamitische partij een gooi doen naar een zetel in de Tweede Kamer. Eergisteren kondigde de politicus een fusie aan met de islamitische Partij voor de Eenheid in de hofstedelijke gemeenteraad.

"Er zijn anderhalf miljoen moslims in Nederland, zeventig procent is boven de 18 jaar. Dus drie tot vijf zetels moet mogelijk zijn", zegt hij vrijdag.

Deze week maakte Van Doorn, die eind 2011 uit de PVV-fractie in de Haagse gemeenteraad werd gezet en zich daarna tot de islam bekeerde, bekend een partij te starten.

Volgens hem voeren media en politiek een hetze tegen de islam, en moeten moslims voor zichzelf opkomen.

"Ik weet niet of men zit te wachten op een goed georganiseerde islamitische partij met een groep intelligente hoog opgeleide mensen", zegt Van Doorn. "Ik denk dat men dat ziet als bedreiging, maar wij worden daar alleen maar sterker van."

http://www.nu.nl/politiek/3575066/partij-voormalig-pvver-mikt-drie-vijf-zetels.html

Als er een factor is die de islam nooit in een kwaad daglicht zet, is het wel de media in Nederland. Maargoed, ik verwacht serieus dat dit de eerste islam partij gaat zijn die in meer of mindere mate zal gaan scoren.

Al is van Doorn geen bruisend politicus ik denk dat vele moslims nu begrijpen dat de Pvda er niet echt meer voor hen is, het cda een gelovige doch christelijke partij is. Linkse partijen zijn veelal anti-religieus al kwamen ze wel altijd op voor minderheden maar ook dat wordt moeilijker met gelovigen.

En de PVV als anti-islam partij, die mogelijk wat gaat groeien maakt (denk ik) oo kwat electoraal los bij moslims.

Laatst bewerkt:
Het is geen toeval dat iemand op relatief korte tijd zowel voor de PVV als de islam kon kiezen. Er zijn meer verbanden tussen de twee te vinden dan mensen vermoeden. Zo'n labiel en principeloos figuur is gemakkelijk te indoctrineren, al is het ook altijd mogelijk dat het over plat politiek opportunisme gaat. Ik hoop in elk geval voor Nederland dat dit kankergezwel geen kans krijgt om te groeien.

Het is geen toeval dat iemand op relatief korte tijd zowel voor de PVV als de islam kon kiezen. Er zijn meer verbanden tussen de twee te vinden dan mensen vermoeden. Zo'n labiel en principeloos figuur is gemakkelijk te indoctrineren, al is het ook altijd mogelijk dat het over plat politiek opportunisme gaat. Ik hoop in elk geval voor Nederland dat dit kankergezwel geen kans krijgt om te groeien.

aint that the ****ing truth

In R'dam als stad nu ook initiatieven:
Binnen de islamitische gemeenschap in Rotterdam wordt gewerkt aan de oprichting van een lokale moslimpartij, die op 19 maart wil deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen.

Een van de betrokkenen, voormalig PvdA-raadslid Mohamed Talbi, bevestigt dat desgevraagd.

De vooralsnog naamloze partij is al enkele maanden op zoek naar steun en draagvlak onder de naar schatting 90.000 moslims in het multiculturele Rotterdam (51 procent allochtonen).

Het initiatief is mede geboren uit onvrede over de 'rechtse' koers van de PvdA, de partij die van oudsher kan rekenen op veel steun onder de Nederlandse moslims. 'Uit gesprekken die we de afgelopen 2 jaar hebben gevoerd, blijkt dat de behoefte aan een eigen politieke partij groot is,' zegt Talbi na enig aandringen. De bestaande partijen zouden te weinig opkomen voor de moslimbelangen.

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterd...26/Rotterdam-krijgt-partij-voor-moslims.dhtml

Heb wat geknipt en geplakt maar interessante ontwikkeling.

Terug
Naar boven