AndroidHealthClinic

Stelling ASN bank of Rabobank?

Bezoekers in dit topic

Klopt, daar kan je dan idd veel mee. Je vermogen en koopkracht beschermen bijvoorbeeld. Cash daar zou ik minder vertrouwen in hebben, al is de kans klein dat er nog hyperinflatie komt. Dan moeten ze het al erg slecht aanpakken. Maar banken die weer kapot gaan kan perfect, net als hoge inflatie.


Alternatief voor wat? Spaarrekening? Geen obligaties in elk geval. Investeren in sterk ondergewaardeerde aandelen, liefst bedrijven die niets met finance of retail te maken hebben. Landbouw, bepaalde grondstoffen, BRIC landen... Verder is er niet zoveel, het systeem is rot en vol valkuilen. Beste wat je kan doen is jezelf beschermen en voorbereiden op de komende shitstorm en hopen dat je niet teveel verliest.
Banken die kapot gaan noem ik geen systeem crash maar dit zit er inderdaad aan te komen. Waarschijnlijk wordt de SNS bank binnenkort (gedeeltelijk) genationaliseerd. Snap echter niet waarom je adviseert geen spaarrekening te nemen. Het is momenteel de enigste risicovrije belegging die geldontwaarding nog een beetje tegengaat aangezien er tot 100.000 gegarandeerd is per bank. Hoge inflatie lijkt me sterk als je nagaat dat de fed al moeite heeft om ervoor te zorgen dat er geen deflatie ontstaat. Verder zit ik ook te wachten op een goed instapmoment, de rente staat al jaren op bijna 0 en daardoor zijn vrijwel alle beleggingen door rendementszoekers overgewaardeerd.
 
Je beseft dat de inflatie meer bedraaft dan de rente? Beter kan je een deel beleggen met een goed gespreide portefeuille, bank of onder je bed is alleen verlies van koopkracht. Thank me later.
 
Back
Naar boven