XXL Nutrition

Associate's Log

Associate

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m76
Zo, heb dan uiteindelijk toch besloten om een logje te openen zodat ik men trainingen zelf beter kan bijhouden...

Me even voorstellen, ik ben 17 jaar en ben de afgelopen 3 jaar samen met een dïetiste zo'n 35-40kg vermagerd, ik had een zwaar overgewicht. Ik heb helaas, in de grootste afval periode niet getraind of met voeding bezig geweest, en ben hierdoor ~10kg spiermassa verloren. Ben sinds ongeveer een jaar en half nu aan het trainen, een jaar onder begeleiding met een fitness instructeur (3x per week full body, ~16 oefeningen isolatie je kent het wel) en ben sinds ongeveer een half jaar naar andere fitnessen verhuisd met men eigen schema's. Heb ook een periode steeds van schema verandert, was redelijk idioot. Heb de langste periode een variatie op Stronglifts gevolgd (heb het niet meer exact ergens liggen).

Ben van plan om nu goed te beginnen met krachttraining en voeding. Ik heb ook de afgelopen weken last gehad van een maag ontsteking, met terugkerende maag crisissen om 'u' tegen te zeggen. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik geen frisdrank meer drink en alleen nog water en melk (ik dronk Pepsi Max, was voor mij goddelijk omdat het zo goed als geen kcal bevatte).

Dan nu over op de relevante informatie :)

Lichaam stats:
20 April 2011
Bodyweight: 81,9kg
Vetpercentage: 16,6%
Vetmassa: 13,6kg
Spiermassa: 64,9kg
Lengte: 1m76

Heb een voedingsschema van ~2800kcal nu omdat ik van men laatste vet kilo'tjes af wil. (Als die eraf zijn, ben ik van plan om te clean bulken)
Mijn eerste doel is 70kg spiermassa, ga proberen dit te behalen nog voor het eind van de zomer.

Trainings schema:
4 Dag Split (gepost, verandert en goedgekeurd op dbb)

Ma:
Deadlift 4x8
One-Arm Dumbbell Row 4x8
Pullups 4x8
Lat Pull Down 2x8
Dip Machine 3x8
Triceps Pushdown 3x8 (V-Bar)
Triceps Underhand 2x8 (Hendel)

Di:
Flat DB Bench 3x8
Incline DB Bench 3x8
Flat DB Flyes 3x8
EZ-Bar Close Grip Preacher Curl 3x8
Standing Dumbbell Alternate Curl 3x8

Do:
Squat 4x8
Stiff Legged Deadlift 4x8
Calf Press 4x8
Leg Press 3x8

Vr:
Upright Barbell Row 3x8
Dumbbell Shoulder Press 3x8
Lateral Raise 3x8
Rear Lateral Raise 3x8
Dumbbell Shrug 3x8

Let the madness begin !

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Zonet de eerste keer gaan trainen, rug brand lekker hard :D

Maandag 18 April 2011
-Deadlift (Olympic bar) 4x8
1x10 40kg <- opwarm set
1x8 60kg
1x8 60kg
1x7 70kg

-One-Arm Dumbbell Row 4x8
1x10 12kg <- opwarm set
1x8 12kg
1x8 14kg
1x8 16kg

-Assisted Pullups 4x8
1x8 50kg (gebruik een andere grip voor pull ups nu moest gewicht zoeken, 50 was te weinig om mee te beginnen)
1x8 55kg
1x6 55kg
1x3 55kg

Volgende keer 60,55,55,50/45 proberen:)

-Lat Pull Down 2x8
1x8 35kg
1x8 35kg

-Dip Machine 3x8
1x12 40kg
1x10 50kg
1x8 70kg

Heb nog nooit gedipped met een machine, moest de gewichten wat zoeken. 70 was nog te weinig om mee te eindigen.

-Triceps Pushdown 3x8 (V-Bar)
1x8 15kg
1x8 17,5kg
1x8 20kg

-Triceps Underhand 2x8 (1 Hand Hendel)
1x8 5kg
1x8 5kg

Die laatste was BURN :D

@gokhann bedankt:)

Laatst bewerkt:
netjes getraind
Wat is je Bw??

Zit tussen de 82-83 te schommelen atm. Woensdag kan ik je een accuraat beeld geven. :)

dat is wel een mooie gewicht voor jou lengte, naar welk gewicht wil je?
Naja, ik sta op 15-17% vetmassa op de moment. Spiermassa zou ik graag naar 70kg krijgen als eerste doel, en mijn vetmassa naar een 9-10%. Op vlak van lange termijn ... niet echt doelen, gewoon hard blijven trainen, goed eten en zien waar ik uitkom :D. Veronderstel dat men volgende doel na de 70kg, 80kg wordt:p
Mijn huidige spiermassa is tussen de 65-66kg.

40kg vermagerd, nice

Ik volg je log :p

:Dgoed bezig man, succes

wauw, jij bent wel zeker breed als je ziet dat ik met mijn 1,95m maar 78kg weeg ofzo xD maarja ben dan ook nog maar net begonnen met trainen :D
en verder, Good luck ;)

Dinsdag 19 April 2011

-Flat DB Bench 3x8
1x10 12kg
1x8 14kg
1x8 16kg <- Was nog te laag

-Incline DB Bench 3x8
1x10 10kg
1x8 12kg
1x8 14kg <- Was nog te laag

-Flat DB Flyes 3x8
1x8 10kg
1x8 12kg
1x8 12kg

-EZ-Bar Close Grip Preacher Curl 3x8
1x8 10kg
1x8 15kg <- goed als eindgewicht, niet als 2de set D:
1x8 10kg

-Standing Dumbbell Alternate Curl 3x8
1x8 7kg
1x8 8kg
1x8 7kg

Heb bij elke oefening de gewichten moeten zoeken, heb biceps nooit apart getraind daarom zijn de curl stats zo slecht :p, gewichten zijn trouwens per dumbbell, dus 16kg is 2 dumbbells van 16kg.

En tsjonge jonge, wat is het warm vandaag ik liet een rivier zweet achter toen ik naar huis aan het fietsen was :D

die curl stats komen wel gewoon zo door blijven gaan

ja ik zou gewoon rustig aan opbouwen en als je de oefening echt goed voelt pas gaan verhogen, ik ben ook beetje te hard begonnen waardoor ik mijn arm niet ver genoeg naar beneden deed bij de preacher curl, doe hem nu wel goed met wat minder gewicht :D

ja ik zou gewoon rustig aan opbouwen en als je de oefening echt goed voelt pas gaan verhogen, ik ben ook beetje te hard begonnen waardoor ik mijn arm niet ver genoeg naar beneden deed bij de preacher curl, doe hem nu wel goed met wat minder gewicht :D
Vorm > Gewicht altijd ik verhoog nooit in gewicht als mijn vorm eronder lijdt.

Donderdag 21 April

-Squat 4x8 (Olympic bar)
1x10 20 <- opwarm set
1x8 40
1x8 50
1x6 55

-Stiff Legged Deadlift 4x8
1x10 40
1x8 45 <- kreeg hier kramp in hamstrings/kuiten en na 3 minuten te wachten en weer te beginnen had ik het weer, besloten om te stoppen

Vandaag was minder :(
OP is trouwens aangepast met gewicht stats.

Sorry voor niet te updaten, ik ben nu aan het focussen op vet te verliezen voor tegen de zomer. Door omstandigheden heb ik geen tijd om naar de gym te gaan en doe ik nu cardio thuis. Als de zomer begint is alles weer normaal, dan ga ik Starting Strength volgen en clean bulken. Ik zal tot dan alleen updaten met gewicht stats elke 2 weken. (Ik ben ondertussen spiermassa verloren door een maaginfectie waardoor ik niet normaal mocht/kon eten)

klote van die maaginfectie man. ga je nou tot de zomer alleen afvallen. of ga je soms nog trainen.

Afvallen, ik heb nu ook 200% aandacht nodig voor school, of ik ga men jaar dubbelen (heb ik in men vorige jaar ook gedaan) en daar heb ik ECHT geen zin in. Hopelijk gaat men spiermassa er niet te veel onder lijden.

ik snap de situatie zit er zelf ook mee. zet school ook altijd op nr. 1
even een vraagje welke niveau doe je op school en welke klas zit je.

Ik doe Grafische Media (Technische richting) in men 5de middelbaar. Ik moet nog 2 jaar naar school gaan en kan dan gaan werken als drukker.

Terug
Naar boven