MuscleMeat

'Atheïsten worden vervolgd en benadeeld'

pokerladron

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
482
Lengte
1m83
Massa
92kg
Vetpercentage
13%
GENEVE - Atheïsten lopen in zeven landen het risico geëxecuteerd te worden als hun overtuiging bekend wordt.

Dat blijkt uit een maandag gepubliceerd onderzoek van de International Humanist and Ethical Union (IHEU), een organisatie die zich inzet voor de verspreiding van het humanistische gedachtegoed.
Maandag is de Internationale dag voor de rechten van de mens.
Niet-gelovigen hebben het het zwaarst in de islamitische landen, maar het rapport wijst ook op de Verenigde Staten en Europese landen, waar religieuze organisaties bevoordeeld worden en atheïsten en humanisten als buitenstaanders worden behandeld.
In zeven staten in de VS is bijvoorbeeld een grondwettelijke bepaling die voorkomt dat atheïsten een openbaar ambt kunnen bekleden.

Bron;
http://www.nu.nl/buitenland/2978471/atheisten-worden-vervolgd-en-benadeeld.html

Afknallen die gelovigen zou ik zeggen, voordat ze dat bij ons doen

ik denk dat goede seculaire opvoeding op termijn meer gaat uithalen dan martelaren maken.

Was het maar mogelijk dat ze een soort van ebolavirus konden ontwikkelen die alleen christenen en moslims besmette.

Was ik maar niet geboren in een tijd van religie.

off topic

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Vooral door de invloed van republikeinen.

Goed dat dit eens gezegd wordt in de media.

Vooral door de invloed van republikeinen.

80% in de Verenigde Staten is gelovig, als je denkt dat het alleen Republikeinen zijn, think again. Volgens studies zijn atheïsten de meest gehate groep in de VS, nog meer dan moslims en homo's.

Atheïsten zijn de nieuwste gediscrimineerde groep na zwarten en vrouwen ?

De cijfers liegen er niet om, rond de 80-90% zou nog steeds op een presidentskandidaat stemmen als hij homo, zwart, jood, etc was, terwijl dat percentage onder de 40 ligt als het om een atheïst gaat. Ik kan niet direct exactere cijfers geven omdat ik dit even uit mijn hoofd neerpen (bron: The God Delusion van Richard Dawkins), en de cijfers niet direct online weet terug te vinden (rational wiki weet wel te vertellen dat 67% kiezers niet meer zijn stem zou geven als het een atheïst was).

Voor zover ik weet hebben republikeinen niet specifiek iets met geloof te maken? Democraten zijn net zo gelovig..

Eerst vraag je jezelf af of republikeinen iets met het geloof te maken hebben en daarna stel jij opeens dat democraten net zo gelovig zijn.

Indirect heeft het natuurlijk wel met geloof te maken. Geloof is een belangrijke factor in verschillende opvattingen over bijv. wetten over homo's. Republikein = anti gay /democraten zijn zowel voor als tegen dus gemengd. ofwel, geloof heeft een belangrijke indirecte invloed.

Terug
Naar boven