XXL Nutrition

'Atheïsten worden vervolgd en benadeeld'

De cijfers liegen er niet om, rond de 80-90% zou nog steeds op een presidentskandidaat stemmen als hij homo, zwart, jood, etc was, terwijl dat percentage onder de 40 ligt als het om een atheïst gaat. Ik kan niet direct exactere cijfers geven omdat ik dit even uit mijn hoofd neerpen (bron: The God Delusion van Richard Dawkins), en de cijfers niet direct online weet terug te vinden (rational wiki weet wel te vertellen dat 67% kiezers niet meer zijn stem zou geven als het een atheïst was).

Ja heb ik ook gelezen, verschil was schokkend.
Maar leeftijden zijn erg belangrijk in dit soort cijfers omdat atheisten in een rap tempo groeien. Zou je deze vraag stellen aan mensen tot bijv. 40 jaar komen er hele andere getallen uit. Die oude conservatieve generaties moeten snel verdwijnen.

Huh? Ik dacht dat zwarten en vrouwen vandaag de dag enkel worden voorgetrokken..:rolleyes:

Tegenwoordig wel, vroeger niet. Nu de atheisten nog.

---------- Post toegevoegd Mon 10 Dec 2012 om 16:45 ----------

Ja heb ik ook gelezen, verschil was schokkend.
Maar leeftijden zijn erg belangrijk in dit soort cijfers omdat atheisten in een rap tempo groeien. Zou je deze vraag stellen aan mensen tot bijv. 40 jaar komen er hele andere getallen uit. Die oude conservatieve generaties moeten snel verdwijnen.

Ouwe lullen moeten weg !

http://www.youtube.com/watch?v=jwonxZQwtnA

Je kan er nu wel leuk over doen maar ik zat dinsdag in gesprek met vroegere klasgenoot die nu een moslim-fundi is geworden. Het kwam erop neer dat hij beweerde dat wanneer de realiteit niet aan de quran voldeet, het aan de shaitan lag die de realiteit veranderde, want de quran was zowiezo waar. Gezien in de quran staat dat atheisten dood moeten heb ik maar gezwegen.

Dit soort brainwashing moet eruit, gematigde gelovigen mogen van mijn part blijven, al is het probleem(wat ook in de god delusion staat) dat die gelovigen de fundamentalisten kracht geven.

• Topic Starter Topic Starter
Goed dat dit eens gezegd wordt in de media.

80% in de Verenigde Staten is gelovig, als je denkt dat het alleen Republikeinen zijn, think again. Volgens studies zijn atheïsten de meest gehate groep in de VS, nog meer dan moslims en homo's.

Voor zover ik weet hebben republikeinen niet specifiek iets met geloof te maken? Democraten zijn net zo gelovig..

Ik ben ook op de hoogte van deze studies en dit is inderdaad schokkend, wat ik bedoelde met "vooral republikeinen" en met de nadruk op "vooral" en niet "uitsluitend door" is dat deze hun politieke agenda meer hebben afgestemd op de rechts fundamentele christen als de democraten omdat je daar een flink aantal stemmen mee verzekerd.

Ik kan me goed voorstellen dat de gemiddelde atheïst niet minder irritatie opwekt dan de gemiddelde Christen.

Goed dat dit eens gezegd wordt in de media.

80% in de Verenigde Staten is gelovig, als je denkt dat het alleen Republikeinen zijn, think again. Volgens studies zijn atheïsten de meest gehate groep in de VS, nog meer dan moslims en homo's.

Ben dan wel benieuwd naar de manier waarop dit onderzoek is gedaan.
In belgie kwamen er ook eens cijfers boven, en na lang zoeken heb ik gelezen dat ze dit cijfer bekwamen door te kijken naar het aantal gedoopte mensen.

Ben zelf ook gedoopt maar totaal niet gelovig, en zo is het wel bij een groot deel van de mensen.

Ik kan me goed voorstellen dat de gemiddelde atheïst niet minder irritatie opwekt dan de gemiddelde Christen.

Dat krijg je erg makkelijk aangezien veel gelovigen hun mening willen opdringen aan anderen en aangezien je daar als atheist niet aan mee doet zal dat ongetwijfeld irritatie bij hen opleveren.

Ook is het respect voor een gelovige tegenover een atheist vaak ver te zoeken. Een atheist moet heel voorzichtig uitleg geven om maar niet te beledigen terwijl een gelovige zich bij voorbaat al aangevallen voelt op het moment dat je zijn geloof ter discussie stelt.

Het filmpje van Dawkins vs O'Reilly zegt al genoeg over de mate waarin ze elkaar respecteren.

Ik ben ook op de hoogte van deze studies en dit is inderdaad schokkend, wat ik bedoelde met "vooral republikeinen" en met de nadruk op "vooral" en niet "uitsluitend door" is dat deze hun politieke agenda meer hebben afgestemd op de rechts fundamentele christen als de democraten omdat je daar een flink aantal stemmen mee verzekerd.
Je hebt ook een gematigde vleugel bij de republikeinen en die had ook de voorverkiezingen gewonnen (Romney) maar ik ben het wel eens dat religie een iets belangrijkere plaats inneemt bij veel republikeinen.

Ben dan wel benieuwd naar de manier waarop dit onderzoek is gedaan.
In belgie kwamen er ook eens cijfers boven, en na lang zoeken heb ik gelezen dat ze dit cijfer bekwamen door te kijken naar het aantal gedoopte mensen.

Ben zelf ook gedoopt maar totaal niet gelovig, en zo is het wel bij een groot deel van de mensen.
Nee het was een enquete met duidelijke vragen, wel betrouwbaar en vaak gebruikt als betrouwbare bron.

'tuurlijk... maar dat doen we ook met vrouwen en minderheden die we "bevoordelen".. we zijn ze aan het gelijktrekken....
Oneens positieve discriminatie is gewoon discriminatie en creëert alleen maar meer problemen en meer discriminatie. Gelijktrekken wil zeggen dat je begint met iedereen gelijk te behandelen.

Religie is voor de zwakken. Face it, als je niet kan leven zonder dat je onzichtbare steun nodig hebt, ben je gewoon zwak. Ik ga ergens geen moeite voor doen, nee, ik ga gewoon bidden dan doet god het wel voor me.

Waarom moeten we überhaupt respect hebben voor geloof? Volgens hun zullen wij allemaal eeuwig branden in hell, omdat we niet in hun god geloven. Maar, we moeten hun geloof wel respecteren?

Het is tijd voor een nieuwe beeldenstorm.

---------- Post toegevoegd Mon 10 Dec 2012 om 21:17 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=Z6zXN4wX3Ag

Dat dit soort mensen überhaupt stemrecht hebben.

Vreemd dat het verschil tussen atheïsme en agnosticisme hem niet bekend is.

Agnosticisme is voor kleine kinderen. Make up your mind.. op de basisschool zeiden we 'ik weet het niet'. In de volwassen wereld is het ja/nee of mate van waarschijnlijkheid.

ik vind het wel een nuttige term, zeker als het gaat om het debat omtrent zaken als het bestaan van een god, het probleem met zeggen nee er is geen god is dat ik dan een bewijslast heb en sinds god is een niet te onderzoeken ongeïdentificeerd wezen is is dit onmogelijk. Ik zou mezelf dan ook omschrijven als een agnostische atheist.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven