AndroidHealthClinic

Auto kopen, budget 4000

Nador

Ripped Bodybuilder
Waardering
175
Naar aanleiding van mijn andere topic. Ik ben op zoek naar een leuke betrouwbare auto die binnen mijn budget past. Ik ben 23 en wil dus een auto die bij mijn leeftijd past en geen station :p. Btw het moet een diesel zijn

waarom een diesel? wegenbelasting daarvan is duur, en dat kan pas uit na een groot aantal kilometers. vooral nu de diesel en benzineprijzen dichter bij elkaar liggen en de wegenbelasting daar niet op is aangepast naar mijn idee.

vokswagen bora misschien?
Of ford fiesta als je kleiner wilt.

• Topic Starter Topic Starter
waarom een diesel? wegenbelasting daarvan is duur, en dat kan pas uit na een groot aantal kilometers. vooral nu de diesel en benzineprijzen dichter bij elkaar liggen en de wegenbelasting daar niet op is aangepast naar mijn idee.

Ik rij nu benzine en kost mij een vermogen elke keer te gaan tanken. Prijzen mogen dan wel bij elkaar liggen, maar een diesel rijdt wel zuiniger dan een benzine.

---------- Post toegevoegd Thu 21 Jul 2011 om 10:28 ----------

vokswagen bora misschien?
Of ford fiesta als je kleiner wilt.

Bora zat ik idd ook naar te kijken, fiesta is te klein.

Ik rij nu benzine en kost mij een vermogen elke keer te gaan tanken. Prijzen mogen dan wel bij elkaar liggen, maar een diesel rijdt wel zuiniger dan een benzine.

---------- Post toegevoegd Thu 21 Jul 2011 om 10:28 ----------

Bora zat ik idd ook naar te kijken, fiesta is te klein.
Kan je beter een wagen op LPG aanschaffen als je toch zo zeurt om die prijzen :D

Golf 4 TDI
Das toch niet zo moeilijk? Kijk anders voor een 5 serie, misschien kan je een leuke diesel vinden. Zoiets als dit: http://link.marktplaats.nl/465541108
Die krijg je wel mee voor 4k, en kmstand boeit niet, die motoren zijn zo goed, die overleven jou nog wel.

Golf 4 TDI
Das toch niet zo moeilijk? Kijk anders voor een 5 serie, misschien kan je een leuke diesel vinden. Zoiets als dit: http://link.marktplaats.nl/465541108
Die krijg je wel mee voor 4k, en kmstand boeit niet, die motoren zijn zo goed, die overleven jou nog wel.

Golf4 ben ik ook idd naar opzoek. Staat alleen geen interessante op marktplaats (alleen 200.000+km), maar dat zal na de zomer wel veranderen. Als ik een golf4 aanschaf dan wel een 5deurs en 1.9 tdi of sdi. 2.0 zuigt en turbo op die krenge zijn sowieso waardeloos.

Die bmw 5serie heeft een te grote motor en hij is te zwaar (belasting)

Seat Ibiza, is zuinig en goedkoop (maar niet echt mooi, en alles behalve snel)

Je kunt ook eens kijken op 2e handssites, diesel aanvinken, prijs tussen 3000 en 4000€ en je hebt een waslijst aan mogelijke wagens ;)

weet je wat jij moet doen..? een paard aanschaffen en een huifkar :D goedkoop en zuinig:p

Een diesel rijdt ook fijner. Hoog koppel & laag toeren.
En België is een dieselland.

LPG is je auto kapot maken. Opzich rij je goedkoop maar je zult zeker en vast stukken krijgen (slechte smering). Ofwel moet je om de x jaren veranderen van auto.
Rij dan met je diesel op frituur olie. Frituren zijn blij als ze jouw dat kunnen geven en jij rijdt gratis. Het vergt wel extra onderhoud van je wagen. Ik ken zo'n (groene) Nederlander die rijdt op frituur olie met zijn oude BMW diesel :)

Golf4 ben ik ook idd naar opzoek. Staat alleen geen interessante op marktplaats (alleen 200.000+km), maar dat zal na de zomer wel veranderen. Als ik een golf4 aanschaf dan wel een 5deurs en 1.9 tdi of sdi. 2.0 zuigt en turbo op die krenge zijn sowieso waardeloos.

Die bmw 5serie heeft een te grote motor en hij is te zwaar (belasting)

Zoek anders een astra diesel. Trouwens die Volkswagen motoren zijn bij 200k nog lang niet op, gaan met niet al te veel gekke dingen wel 4 ton mee. Maar die astraatjes zijn meestal lager in kmstand met benzine, van diesel weet ik t niet. Zijn iig niet zwaar en Opel is wel een betrouwbaar merk.

Koop een Maseratie. Tis aleen geen diesel.
[Link niet meer beschikbaar]

Zoek anders een astra diesel. Trouwens die Volkswagen motoren zijn bij 200k nog lang niet op, gaan met niet al te veel gekke dingen wel 4 ton mee. Maar die astraatjes zijn meestal lager in kmstand met benzine, van diesel weet ik t niet. Zijn iig niet zwaar en Opel is wel een betrouwbaar merk.

Ze gaan vast wel mee tot 4 ton, maar dat gaan skoda's ook. Het probleem is dat er na zoveel kilometers dingen snel vervangen moeten worden. Motor houdt het misschien wel uit, maar de rest niet

---------- Post toegevoegd Thu 21 Jul 2011 om 10:58 ----------

Koop een Maseratie. Tis aleen geen diesel.

hahha nee dankje. 1 onderdeel vervangen zal een vermogen kosten

Een diesel rijdt ook fijner. Hoog koppel & laag toeren.
En België is een dieselland.

LPG is je auto kapot maken. Opzich rij je goedkoop maar je zult zeker en vast stukken krijgen (slechte smering). Ofwel moet je om de x jaren veranderen van auto.

Muahaha diesel rijd beter dan benzine? Ik haat diesel rijden! Ik heb me opnieuw een benzine gekocht omdat die diesels zo hard zuigen! Totaal geen rij plezier... Een diesel is goed voor iemand die niet om auto's geeft...

En lpg slecht? dat ligt alleen maar aan jezelf! Gewoon een goeie kopsmering plaatsen (+-100€) en alles word goed gesmeert. En op gas moet je ook niet steeds op 8.000rpm schakelen, daar heb je dan benzine voor...

Benzine motoren blijven het beste, dat weet iedereen. Ik ben echter op zoek naar een disel, omdat ik veel rij.

zoek eens op het internet naar autos in duitsland :) het kost je wat moeite om je auto dan tot hier te krijgen maar 2dehands autos in duitsland zijn goedkoper en hebben meer opties.
en als je een diesel wilt zou ik voor vw, skoda of seat gaan want die hebben uitstekende tdi motoren die lang mee gaan en die zijn allemaal dezelfde trouwens (vag group) of moest je er een mooie vinden voor een goeie prijs een ietsje oudere mercedes want die hebben ook heel goeie dieselmotoren die heel lang mee gaan

Terug
Naar boven