XXL Nutrition

Auto kopen, budget 4000

• Topic Starter Topic Starter
zoek eens op het internet naar autos in duitsland :) het kost je wat moeite om je auto dan tot hier te krijgen maar 2dehands autos in duitsland zijn goedkoper en hebben meer opties.
en als je een diesel wilt zou ik voor vw, skoda of seat gaan want die hebben uitstekende tdi motoren die lang mee gaan en die zijn allemaal dezelfde trouwens (vag group) of moest je er een mooie vinden voor een goeie prijs een ietsje oudere mercedes want die hebben ook heel goeie dieselmotoren die heel lang mee gaan

Ik zit ook idd het meest te zoeken naar een vw of skoda. Die skoda's schijnen enorm sterk te zijn. Ik ben in het weekend taxichauffeur en die skoda's hebben er vaak al 4 tot 6 ton op zitten en lopen nog steeds.

zoek eens op het internet naar autos in duitsland :) het kost je wat moeite om je auto dan tot hier te krijgen maar 2dehands autos in duitsland zijn goedkoper en hebben meer opties.
en als je een diesel wilt zou ik voor vw, skoda of seat gaan want die hebben uitstekende tdi motoren die lang mee gaan en die zijn allemaal dezelfde trouwens (vag group) of moest je er een mooie vinden voor een goeie prijs een ietsje oudere mercedes want die hebben ook heel goeie dieselmotoren die heel lang mee gaan

Moet je dan geen importkosten ofzo betalen? Of kan je gewoon in Nederland kenteken voor die auto aanvragen?

hahaha gekke marokkaan is in het weekend illegaal taxi chauffeur.
ik zou idd voor een golf 4 gaan

Golf4 ben ik ook idd naar opzoek. Staat alleen geen interessante op marktplaats (alleen 200.000+km), maar dat zal na de zomer wel veranderen. Als ik een golf4 aanschaf dan wel een 5deurs en 1.9 tdi of sdi. 2.0 zuigt en turbo op die krenge zijn sowieso waardeloos.

golf 4 tdi met 200.000+ kan makkelijk als ie goed onderhouden is. Blokjes zijn oersterk op wat minpunten na.

2.0 zuigt? ten eerste is die er in een golf 4 diesel niet, enkel benzine.
En dat de turbo's waardeloos zijn is ook onzin. (sorry, ben redelijke VW kenner op tdi gebied)

Golf 4 tdi 115pk hebben als zwak punt de koppakking, die willen nog wel eens lek raken.
De 100pk wil de koppeling nog wel eens snel versleten zijn, helemaal als ie nog getuned wordt.

Laatst bewerkt:
Gewoon een golf 4 aanschaffen, beste keuze voor die prijs, betrouwbaar, niet te klein niet te groot, redelijk snel en nieuw.

Succes.

golf 4 tdi met 200.000+ kan makkelijk als ie goed onderhouden is. Blokjes zijn oersterk op wat minpunten na.

2.0 zuigt? ten eerste is die er in een golf 4 diesel niet, enkel benzine.
En dat de turbo's waardeloos zijn is ook onzin. (sorry, ben redelijke VW kenner op tdi gebied)

Golf 4 tdi 115pk hebben als zwak punt de koppakking, die willen nog wel eens lek raken.
De 100pk wil de koppeling nog wel eens snel versleten zijn, helemaal als ie nog getuned wordt.

De monteur die regelmatig onze taxi s fixt, heeft zelf een golf 4sdi, maar volgens hem zijn die turbo's op de golf waardeloos. Problemen liggen vaak aan die turbo's en het is veel ingewikkelder om die dingen te fixen, omdat het in de weg zat ofzo en dat de koppeling verrot gaat is juist 1 van de ergste dingen die je kan hebben als je auto rijdt, meteen paar honderd euro armer.

enigste is dat de turbo's bij langdurig rustig rijden (of korte stads ritjes) wel eens willen dicht roeten. Dit is te voorkomen door toch wel eens een keertje te trappen.

turbo heeft een variabele schoepenverstelling die de turbodruk dus beinvloedt, die verstelling gaat dan vast zitten.

Als je normaal rijdt en af en toe een keer wat gas geeft, een keer lekker doortrekt, niks aan het handje, maar ga je als een ouwe oma rijden, koop dan inderdaad geen tdi. in die zin heeft hij dan wel gelijk.

Of koop een 90pk tdi, die hebben een turbo zonder variabele verstelling en roet dus ook niet zo gauw dicht.

verder gaan die turbo's erg lang mee hoor als de auto maar op tijd zijn nieuwe olie en filters krijgt en netjes wordt warmgereden enz.

Koppeling is inderdaad een duur grapje, maar bij de tdi is het alleen bij de 100pk een zwak punt (motorcode AXR en heel soms de ATD ook), voor de rest voldoet de koppeling prima bij andere tdi modellen. Het wordt natuurlijk een ander verhaal als je gaat tunen.

enigste is dat de turbo's bij langdurig rustig rijden (of korte stads ritjes) wel eens willen dicht roeten. Dit is te voorkomen door toch wel eens een keertje te trappen.

turbo heeft een variabele schoepenverstelling die de turbodruk dus beinvloedt, die verstelling gaat dan vast zitten.

Als je normaal rijdt en af en toe een keer wat gas geeft, een keer lekker doortrekt, niks aan het handje, maar ga je als een ouwe oma rijden, koop dan inderdaad geen tdi. in die zin heeft hij dan wel gelijk.

Of koop een 90pk tdi, die hebben een turbo zonder variabele verstelling en roet dus ook niet zo gauw dicht.

verder gaan die turbo's erg lang mee hoor als de auto maar op tijd zijn nieuwe olie en filters krijgt en netjes wordt warmgereden enz.

Koppeling is inderdaad een duur grapje, maar bij de tdi is het alleen bij de 100pk een zwak punt (motorcode AXR en heel soms de ATD ook), voor de rest voldoet de koppeling prima bij andere tdi modellen. Het wordt natuurlijk een ander verhaal als je gaat tunen.

Thanx man! Is het goed als ik je een pm stuur, zodra ik er 1 op het oog heb? Zal nog wel even duren daar niet van.

Nu ik eraan denk, ik heb nooit olie ververst bij mijn huidige auto en rij er al 5 jaar in haha

Laatst bewerkt:
is prima,

ik zal helpen zover ik kan en weet ;)

Naar aanleiding van mijn andere topic. Ik ben op zoek naar een leuke betrouwbare auto die binnen mijn budget past. Ik ben 23 en wil dus een auto die bij mijn leeftijd past en geen station :p. Btw het moet een diesel zijn

Nederland of Vlaanderen?

Scheelt nogal:rolleyes:

Marokko brah!

Nederland:P

was je nou van marokkaanse of een trukse afkomst?

In geval van Marokkaanse afkomst: BMW 3 Serie, uit 2000 ofzo.
In geval van Turkse afkomt: Mercedes, geen idee welk type.

Met dat budget ga je best voor een VW-afgeleide: Skoda of Seat als je wat recente wagen wilt. Als leeftijd geen probleem is zou je voor een e36 kunnen gaan ofzo?
Heb zelf mijn wagen uit Duitsland ingevoerd en dat heeft mij €250 gekost incl brandstof. België kan wel voordeliger zijn op dat gebied.

mocros rijden golf a sah

vw polo

Een Kevertje, vinden meiden leuk ;)

Terug
Naar boven