XXL Nutrition

Autoregulatory Progressive Resistance of standard undulating

3XL

Senior Moderator
Super Mod
20 jaar lid
Training 10.000 berichten
Waardering
3.702
Ik denk dat de meesten tegenwoordig wel weten dat gevarieerde rep ranges meer opleveren dan linaire training zoals microloading en andere standaard programma's die je iedere week ...kg op laten voeren.

Zelf ben ik ook een aanhanger van gevoelsmatig de rep range kiezen wat dus betekend dat iedere training anders kan zijn kwa reps en niet van te voren is bepaald

Wat is jullie mening? Autoregulatory Progressive Resistance Exerciese(APRE), waarbij de gewichten niet bepaald zijn? of standaard Undulating waarbij je ook varieerd maar vanuit een vast opgezet plan?

Of toch liever linair?

EDIT: op gevoel trainen is niet hetzelfde als zomaar doen (of laten :) ) waar je zin in heb!!

Laatst bewerkt:
Ik train in 3 rep-ranges. 4-6, 6-8 en 12-15 (grofweg) verdeeld over 3 trainingen (dus een low-rep dag, een mid-rep dag en een high rep-dag). En dan een double progression binnen die rep-ranges (eerst meer reps en dan meer gewicht met minder reps de volgende week). Al te veel op gevoel trainen gaat me minder goed af. Ik moet een vast stramien hebben om te weten wat ik moet doen om mezelf te verbeteren ten opzichte van de vorige keer. Ik wil wel variatie, maar het moet wel voorspelbaar zijn :) Ik merk ook dat als ik een bepaalde oefening even niet doe, of in een andere rep-range ik de oefening vrij snel "verleer". Als ik er dan terug naar ga presteer ik altijd minder dan eerst.

(in welk hokje dit dan ook maar past)

Ik ben toch altijd goed vooruitgegaan met linear loading.

gewichten en herhalingen zijn bij mij altijd op gevoel, de training qua oefeningen staat wel vast maar kan evengoed ook wijzigen als ik eenmaal begonnen ben.
Ik train zoals ik op dat moment nodig heb of kan hebben. Dat werkt voor mij het beste.

Meestal probeer ik mijn training te verbeteren ten opzichte van de laatste keer.

Maar gebeurt regelmatig dat ik bij een spiergroep hele andere reps en gewichten gebruik.

Vandaag ook, normaal doe ik 4-12 herhalingen. Bij rug vandaag 1-5 herhalingen gedaan, dan wel meer setjes dan normaal.

Alleen mn eerste oefening weet ik van te voren hoeveel gewicht ik ga pakken en hoeveel herhalingen ik 'wil' doen. De oefeningen die volgen voel ik meestal een beetje aan welk gewicht ik pak en hoeveel herhalingen.

Per dag verschillend: Squatten, Deadliften, Bankdrukken en OH Press.
Verwerkt in een splitschema dus elke dag een van bovenstaande oefeningen.

he? ik snap de vraag niet...

liniaer , maximum eruit halen. Meestal 10-8-6-4 maar ik kan er soms naast zitten :) soms 7 of 5. ga nu binnenkort toch eens HST uitproberen. Heb 2 jaar liniaer getraind

he? ik snap de vraag niet...
Een vooraf gesteld plan volgen. Bijvoorbeeld iedere training het gewicht verhogen, of een bepaalde weekcycli volgen, en hopen dat je niet vastloopt.

Of per training bekijken wat je aankan en hoever je kan gaan, zeg met bijvoorbeeld een vast aantal reps en open aantal sets en een open aantal kg, en hopen dat er progressie aanhoudt.

(Tenminste, volgensmij wordt er dit bedoeld.)

Laatst bewerkt:
simpel gezegd: als je zorgt dat de load iedere training hoger is dan de vorige en er voor zorgt dat deze niet minder is zit je goed.

Qua rep ranges hou ik het voor mezelf

simpel gezegd: als je zorgt dat de load iedere training hoger is dan de vorige en er voor zorgt dat deze niet minder is zit je goed.

Qua rep ranges hou ik het voor mezelf
Is load = totaalgewicht?

Dus bv 12 x 45 of 10 x 54 kg = 540 kg is eigenlijk hetzelfde qua belasting?

Laatst bewerkt:
goed topic.

Ik train altijd wel met een vooropgezet plan. Dat vind ik een makkelijke manier om m'n vooruitgang bij te houden.

Terug
Naar boven