MuscleMeat

AZ- Sporting : Regels FIFA: blessuretijd in verlenging mag niet

Roland2

Cool Novice
Waardering
0
Dit kwam ik tegen maar het is helaas te laat voor AZ , maar misschien wel iets voor de toekomst:

Sporting Lissabon wist gisteravond in de 122ste minuut van de wedstrijd het doelpunt te maken die ze uiteindelijk naar de finale van de UEFA Cup bracht. Heel Nederland dompelde in diepe rouw, zeker nu blijkt dat het volgens de regels van de FIFA ook nog eens niet geldig blijkt te zijn.

Op 28 februari 2004 heeft de International Football Association Board (IFAB, bestuursorgaan van de FIFA) besloten om de volgende regel in te voeren:

Law 10 - Method of Scoring: Very applicable to playoffs and Cup Qualifiers With regard to the method for determining the winner of a match, the IFAB ruled in favour of extra-time, consisting of two periods of no more than 15 minutes each, followed by kicks from the penalty mark. As a result, matches will no longer be decided by "golden goal" or "silver goal".

All of the changes to the Laws of the Game shall come into force worldwide on 1 July 2004.

Uit deze regel blijkt dat de arbitrage gisteravond de wedstrijd na precies 120 minuten zou hebben moeten beëindigen, waardoor theoretisch AZ in de finale van de UEFA Cup zou zitten. De praktijk zorgt er echter voor dat Sporting de finale mag spelen.

Bron : Voetbalzone

beetje mosterd :cry:

Scheidsrechters maken zoveel fouten, dat is nu eenmaal voetbal.

Ook in de verlenging blessuretijd om tijdrekken te voorkomen.

ik vind dat hele dubbel tellen van uit/doelpunten helemaal achterhaald.
AZ verdiende het 100% om door te gaan!
Het is echt supergierig!!!

KRZA zei:
ik vind dat hele dubbel tellen van uit/doelpunten helemaal achterhaald.
AZ verdiende het 100% om door te gaan!
Het is echt supergierig!!!

Dubbel tellen is niet zo'n probleem, alleen wel in de verlenging.

Vind ik niet eerlijk.

maniac zei:
Dubbel tellen is niet zo'n probleem, alleen wel in de verlenging.

Vind ik niet eerlijk.

Ik vind dat daar iets aan gedaan moet worden! Is het na 2keer 90 minuten gelijk dan gewoon de verlenging behandelen als aparte wedstrijd zonder dat de doelpunten dubbel tellen!

In dat geval hadden er gister strafschoppen genomen moeten worden!

yep de hollandse ploegen zijn deze week koud gepakt, niets meer niets minder
spijtige zaak voor jullie want het zou verdiend geweest zijn.

Tuurlijk mag de scheidsrechter wel blessuretijd geven in de verlenging... onzin discussie...

Met deze regel wordt alleen bedoeld dat er geen verlenging van 2x 20 minuten mag worden gespeeld, of een Silvergoal of Goldengoal enz.
Het zegt niks over blessuretijd.

Gewoon een slechte interpretatie van een regel... en over de uit doelpunten lekker zo houden zou ik zeggen... zo is het al jaren in het voetbal en het feit dat je er wel of niet mee eens bent ligt puur of het in je voor of nadeel is..... als het andersom was geweest zou niemand hierover zeuren.. het zijn gewoon de regels en die gelden voor iedereen.. soms in het voordeel en soms in het nadeel.... dat heet nou voetbal...

bouwens62 zei:
Ik vind dat daar iets aan gedaan moet worden! Is het na 2keer 90 minuten gelijk dan gewoon de verlenging behandelen als aparte wedstrijd zonder dat de doelpunten dubbel tellen!

In dat geval hadden er gister strafschoppen genomen moeten worden!
Helemaal mee eens, die regel is op dit moment VERRE van fair.

greetz,
Ron

Buffster zei:
Helemaal mee eens, die regel is op dit moment VERRE van fair.

greetz,
Ron

Jah klopt want als je dan de 2e wedstrijd thuis speelt heb je altijd een nadeel.
want in de eerste wedstrijd heb je dat voordeel zelf niet omdat er geen verlenging kan komen.

schraaaaaaal! :mad:

Terug
Naar boven