3nigma
Huge Freak
- Waardering
- 693
- Lengte
- 1m75
Spreek mij tegen als ik ongelijk heb maar ik vrees dat het onderstaande bewijst dat het maalproces heel veel doet aan de GI en GL van oats:
Oatmeal, average: GI = 55, GL = 13
Instant oatmeal, average: GI = 83, GL = 30
bron: http://www.health.harvard.edu/newsweek/Glycemic_index_and_glycemic_load_for_100_foods.htm
Dus GI van gewone oatmeal is maar 55, terwijl dat bij instant 83 is en de glycemic load (GL) is zelfs 30 wat het hoogste is.
Kan je daaruit concluderen dat ultra fine oats of instant oats dikmakers zijn zoals suiker?
---------- Toegevoegd om 09:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:00 ----------
Ga dat boek eens lezen maar klopt het wat ik juist hierboven schreef.. dat ultra fine oats of instant oats door hun GI van 83 en GL van zelfs 30 even zeer dikmaker zijn zoals suiker in tegenstelling tot gewone oats met dus een lagere GI en GL.
Ga eens opzoeken wat instant oats zijn man.
Jij vergelijkt gemalen oats met instant oats.

ik probeer gewoon tot juiste conclusies te komen..
maar weet nu eigenlijk nog altijd niet of die ultra fine oats wel een goed idee zijn voor het ontbijt.. als je daar alleen maar whey bijneemt gaat dat niet veel te vlug opgenomen door de hoge GL met gevolg dat het teveel als vet zal worden opgeslaan en ook dat je qua energie de ochtend niet gaat doorkomen?