MuscleMeat

B&F Ultra fine oats = vlugge suikers, niks "complex"?

• Topic Starter Topic Starter
Ook jou wil ik het boek Burn the fat feed the muscle aanraden, dan had je it bijvoorbeeld al geweten :)
Heb het eboek nu al grotendeels gelezen en vond daar niks speciaals over.. wat bedoelde je?

---------- Toegevoegd om 12:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:40 ----------

Mijn antwoord...... Sarcasme..

Tuurlijk maakt t geen f**k uit of je er melk bij doet. Al zuip je t zonder whey en alleen met melk.
Denken jullie nu echt dat magere melk de absorptie van snelle carbs zoveel zal afremmen?

Denken jullie nu echt dat magere melk de absorptie van snelle carbs zoveel zal afremmen?

Denk je nou echt dat ik er een f**k om geef of iets de absorptie van mijn snelle carbs zal afremmen? Boeit allemaal niet.

---------- Toegevoegd om 13:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:46 ----------

Af en toe weet ik ook niet meer of mensen echt zo achterlijk zijn of zich gewoon voor doen als een r*tard op dit forum.

Dat maakt t hier toch ook zo interessant :)

als je ontbijt alleen uit een whey shake met havermoutmeel bestaat ben je sowieso niet goed bezig imo

Waarom niet? Goede hoogwaardige koolhydraten en eiwitten bron.
Er zijn zoveel mensen die 's ochtends niet fatsoenlijk vast voedsel weg kunnen werken.

Ik zie echt het probleem niiet.

Helemaal lezen! Je zal zien dat je dan uiteindelijk over een bak meer kennis beschikt...
Heb het deel over carbs volledig gelezen en vond niks bijzonder aangaande dit topic.. wat bedoelde je nu eigenlijk concreet??

Aja, wat die andere gelijkaardige thread betreft sorry daarvoor.. ik laat die open indien iemand daar iets wetenschappelijks wou posten aangaande dit.

Spreek mij tegen als ik ongelijk heb maar ik vrees dat het onderstaande bewijst dat het maalproces heel veel doet aan de GI en GL van oats:

Oatmeal, average: GI = 55, GL = 13
Instant oatmeal, average: GI = 83, GL = 30

bron: http://www.health.harvard.edu/newsweek/Glycemic_index_and_glycemic_load_for_100_foods.htm

Dus GI van gewone oatmeal is maar 55, terwijl dat bij instant 83 is en de glycemic load (GL) is zelfs 30 wat het hoogste is.

Kan je daaruit concluderen dat ultra fine oats of instant oats dikmakers zijn zoals suiker?

"Maalproces" heeft niets te maken met "instant"

Van de B&F site:

Ultra Fine Oats is een natuurlijk, puur en complex hoogwaardig koolhydraat. Zeer fijn gemalen haver. Het is een premium bron van gezonde complexe koolhydraten. Complexe koolhydraten zijn de belangrijkste energiebron voor iedere sporter. De complexe koolhydraten uit Fine Oats worden beter en meer gelijkmatig opgenomen door het lichaam en leveren meer en langdurig energie voor lichaam en spieren.
Fine Oats bevatten daarnaast van nature veel voedingsvezels en zijn ook een natuurlijke bron van belangrijke vitamines en mineralen.

Doordat je lichaam met Ulta Fine Oats meer energie krijgt kun je beter presteren. De energie uit Oats wordt optimaal gebruikt door je lichaam.

Waar lees jij dat het over instant oatmeal gaat? Het is gewoon havermout. Bij gemalen zilvervliesrijst is er ook niets veranderd aan de rijst, het is alleen gemalen. Zou je het rijstpoeder nu gaan koken dan heeft gemalen rijst idd een veel hogere GI, idem voor de gemalen haver. Gewoon koud in een shake drinken dus.

Niet denken maar zeker weten. Melk bevat 80% caseïne eiwit, een eiwit dat lang in de maag/darm blijft om afgebroken te worden. Doordat het een mengsel is in de maag zullen suikers wel degelijk langzamer in het bloed komen.

Dat de melk mager is boeit eigenlijk niet zoveel, vetten moeten natuurlijk ook verteren, maar nemen niet bepaald langzaam op.

Van de B&F site:

Waar lees jij dat het over instant oatmeal gaat? Het is gewoon havermout. Bij gemalen zilvervliesrijst is er ook niets veranderd aan de rijst, het is alleen gemalen. Zou je het rijstpoeder nu gaan koken dan heeft gemalen rijst idd een veel hogere GI, idem voor de gemalen haver. Gewoon koud in een shake drinken dus.

Niet denken maar zeker weten. Melk bevat 80% caseïne eiwit, een eiwit dat lang in de maag/darm blijft om afgebroken te worden. Doordat het een mengsel is in de maag zullen suikers wel degelijk langzamer in het bloed komen.

Dat de melk mager is boeit eigenlijk niet zoveel, vetten moeten natuurlijk ook verteren, maar nemen niet bepaald langzaam op.

Als ik het goed heb:
Afbraak van vetten naar vetzuren doet de pH in de dunne darm wat stijgen, waardoor de maagportier zich eerder sluit omdat er in de dunne darm een basische omgeving dient te zijn. Dit zorgt dus voor een langzamere doorvoer van maag>dunne darm>dikke darm

De namen Ultra Fine Oats en Instant Oats worden door mekaar gebruikt hoor:

http://www.bodystore.nl/instant-oats.html
http://www.myprotein.com/sports-nutrition/instant-oats/10529296.html
http://www.bulkpowders.co.uk/ultra-fine-scottish-oats.html

Dat ze allemaal fijn gemalen zijn is overduidelijk.
In welke mate ze 'gekookt' zijn is niet duidelijk van de naam en omschrijving, maar zal wellicht voor elk van deze producten hetzelfde zijn.

---------- Toegevoegd om 10:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:20 ----------

En als je juiced zijn dit niet de belangrijkste componenten? Mijn god wat een knuppel ben jij toch. :rolleyes:

Jij kan echt niet verder nadenken dan je neus lang is, hé.

De namen Ultra Fine Oats en Instant Oats worden door mekaar gebruikt hoor:

http://www.bodystore.nl/instant-oats.html
http://www.myprotein.com/sports-nutrition/instant-oats/10529296.html
http://www.bulkpowders.co.uk/ultra-fine-scottish-oats.html

Dat ze allemaal fijn gemalen zijn is overduidelijk.
In welke mate ze 'gekookt' zijn is niet duidelijk van de naam en omschrijving, maar zal wellicht voor elk van deze producten hetzelfde zijn.

De Ultra fine oats waar ik naar verwijs zijn deze: http://www.bodyenfitshop.nl/carbs/koolhydraten-alle/body-fit-sportsnutrition/ultra-fine-oats/

Ik weet ook niet meer of instant oats en ultra fine oats hetzelfde zijn of niet.

Klopt het dat die van b&f zodanig fijn is dat het zoals meelpoeder is.. vraag mij dan echt af of zoiets fijn nog langzaam door het lichaam gaat zoals de klassieke oats?

Bij Quaker is het instant maar daar kan je wel nog wat aan knabbelen.. misschien dat zelfs die nog langzamer wordt opgenomen dan dat ultra fijn oats poeder van b&f

vandaar dat ik die ultra fine oats van b&f een beetje met suiker vergelijk, omdat je lichaam niks van moeite moet doen om het te verteren.

Ook bij Brinta knabbel je nog op iets dus is dat langzamer qua opname dan die ultra fine oats poeder?

Laatst bewerkt:
De Ultra fine oats waar ik naar verwijs zijn deze: http://www.bodyenfitshop.nl/carbs/koolhydraten-alle/body-fit-sportsnutrition/ultra-fine-oats/

Ik weet ook niet meer of instant oats en ultra fine oats hetzelfde zijn of niet.

Klopt het dat die van b&f zodanig fijn is dat het zoals meelpoeder is.. vraag mij dan echt af of zoiets fijn nog langzaam door het lichaam gaat zoals de klassieke oats?

Bij Quaker is het instant maar daar kan je wel nog wat aan knabbelen.. misschien dat zelfs die nog langzamer wordt opgenomen dan dat ultra fijn oats poeder van b&f

vandaar dat ik die ultra fine oats van b&f een beetje met suiker vergelijk, omdat je lichaam niks van moeite moet doen om het te verteren.

Ook bij Brinta knabbel je nog op iets dus is dat langzamer qua opname dan die ultra fine oats poeder?

Wellicht zijn er tientallen zoniet honderdtallen verschillende producten die verkocht worden onder de naam van Instant Oats of Ultra Fine Oats, allemaal gemaakt door verschillende producenten vertrekkende van verschillende grondstoffen en gemaakt volgens een (enigszins) verschillend productieproces (wassen, pellen, garen, hakken/malen, etc.). De GI zal van al deze producten in zekere mate verschillen en ergens tussen de 60 en 85 liggen.

De enige manier om de GI van zo'n product te weten te komen is het te testen. Doch helaas kan je dat zelf moeilijk doen. Bovendien zal het resultaat ook nog eens van persoon tot persoon verschillen en afhangen van wat je de uren ervoor hebt gegeten.
M.a.w. staar je niet blind op de GI.

Als je toch enige feeling van d GI of GL van verschillende producten wil ontwikelen, dan raad ik je aan de excel sheet in men signature te downloaden. Dat voedingsplan berekend automatisch de GL van elke maaltijd. Verder kan je in de tab "8000 more products" een andere excel database downloaden die in de tabs "GI-database" en "GI-AJCN" de GI van meer dan 4000 producten bevat. Daar staan heel wat oats producten tussen.

Als je je zorgen maakt om een te hoge GL van je ontbijt, waarom splits je het dan niet gewoon in 2, bv. een om 8 uur en een om 10 uur? Je kan eventueel wat Knäckebröd van roggemeel eten rond 10 uur; dat is best te smaken en een ideale koolhydraatbron met een GI van <65.

Terug
Naar boven