AndroidHealthClinic

Baas van Holleeder Topcrimineel Dino Soerel

hardbody

Advanced Bodybuilder
Waardering
4
Lengte
1m79
Massa
101kg
Vetpercentage
7%
50 duizend euro voor de gouden tip:klink:

De vergeefse klopjacht op Dino Soerel
vrijdag 12 december 2008 11:21

Thomas van der Bijl werd in zijn eigen café, De Hallen, vermoord. Soerel wordt ervan verdacht opdracht te hebben gegeven tot deze liquidatie
Wie weet waar de gevreesde crimineel Dino Soerel uithangt? Justitie heeft 50 duizend euro over voor de Gouden Tip, schrijft De Telegraaf vanmorgen. Een aardig bedrag, maar onvoldoende om andere criminelen aan het praten te krijgen. Dan moet je toch minimaal een half miljoen uitloven.

Dino Soerel (1960) geldt als de partner-in-crime van Willem Holleeder. In diens ‘achterbankgesprekken’ noemde Willem Endstra hem ‘de koning van de onderwereld’. Ze sidderen allemaal voor hem, aldus Endstra. Volgens kroongetuige Peter La Serpe was Soerel samen met de Turkse drugsbaas Ali Akgün opdrachtgever van een aantal liquidaties, waaronder die van Kees Houtman en Thomas van der Bijl.

Barkruk
Zeker is dat Soerel bloed aan zijn handen heeft. Bijna twintig jaar geleden, in februari 1989, sloeg hij samen met zijn vriend Martin Kok in Volendam een kroegbezoeker dood met een barkruk. Daarvoor kreeg hij vier jaar.

Sinds die tijd geniet Soerel een gewelddadige reputatie. Hij ging om met omstreden vechtsporters als d*ck Vrij en Hans Nijman en was een boezemvriend van de in 2004 doodgeschoten Marokkaanse ex-bokskampioen Nordin Ben Salah. Soerel zou zelf freefighter zijn geweest, maar vrienden uit dat circuit verzekeren mij dat hij nooit één officiële wedstrijd in de ‘kooi’ heeft gestaan.

Corrupte contacten
Soerel is al ruim twee jaar spoorloos. Bij verstek moet hij binnenkort terechtstaan voor grootschalige drugshandel (cocaïne, heroïne, hasj en xtc). Daarnaast beschouwt Justitie hem als één van de (mede)opdrachtgevers van een aantal liquidaties. Ook zou hij jarenlang de beschikking hebben gehad over corrupte contacten bij de politie.

Vorig jaar kreeg ik een tip dat Soerel in Durban (Zuid-Afrika) verbleef. Nadere informatie bleef helaas uit; dan kun je lang zoeken. Gezien zijn afkomst - Soerel is half-Surinamer – zou Suriname een optie kunnen zijn. Maar tenzij hij zich verstopt heeft in het oerwoud, had ik dat via de mofokoranti (het Surinaamse geruchtencircuit) al lang gehoord.

[Link niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Barkruk
Zeker is dat Soerel bloed aan zijn handen heeft. Bijna twintig jaar geleden, in februari 1989, sloeg hij samen met zijn vriend Martin Kok in Volendam een kroegbezoeker dood met een barkruk. Daarvoor kreeg hij vier jaar.
4 jaar voor een koelbloedige moord :roflol:
wat waren de verzachtende omstandigheden dan... vies bier en dus waar ze allemaal een beetje saggo?

Waarschijnlijk staat er nog iemand boven.

Volgens ex topcrimineel Steve Brown was Holleeder altijd een prutser en is dat eigenlijk altijd geweest. Veel te opzichtig te werk gaan en in de hoogtijdagen van de grootschalige drugshandel waren Holleeder en van Hout niet meer dan een veredeld incasso annex afpersingsbureau

Nu is Steve Brown wel een leipo maar die gast stond wel aan de basis van de megatransporten terwijl Holleeder en van Hout toen nog kruimelaars waren.

Zou me weinig verbazen dat de echte topcriminelen zich bijna altijd buiten beeld blijen manoevreren en een Soerel ook maar gewoon een wannabe is binnen de wereld van de grote criminele acties.

Ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat Patrick Kluivert gesignaleerd is met Dino Soerel, bij ''De Toekomst''.

Zou me weinig verbazen dat de echte topcriminelen zich bijna altijd buiten beeld blijen manoevreren en een Soerel ook maar gewoon een wannabe is binnen de wereld van de grote criminele acties.

Ettiene Urka, Stanley Hillis, Stanley Kay Esser dat zijn de grote namen.

Al had ik de tip, gaf ik die nog niet voor dat bedrag. Je zult voor je leven lang over je schouder moeten kijken.

Zijn toch ook geen ''buiten beeld'' figuren.
Komen in elk crimi-boek voor.

Dat is wel een beetje waar maar probeer iets te weten te komen over deze 3 na 1998. Ze laten zich nooit zien en Urka bezit een grote villa in Suriname en een groot herenhuis in Antwerpen Schoonbekestraat 148.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

20 jaar geleden waren de straffen nog niet zo hoog ;)

Volgens mij is er niet zo gek veel veranderd aan de straffen in de laatste 20 jaar.

Toch een geruststellende gedachte dat als een of andere leipo me morgen doodslaat met een barkruk, hij maar liefst 4 jaar krijgt, waarvan hij er nog geen 3 moet zitten. :rolleyes:

948116_large.png

kon het niet laten :o

Volgens mij is er niet zo gek veel veranderd aan de straffen in de laatste 20 jaar.

Toch een geruststellende gedachte dat als een of andere leipo me morgen doodslaat met een barkruk, hij maar liefst 4 jaar krijgt, waarvan hij er nog geen 3 moet zitten. :rolleyes:

Echt he. Die straffen zijn soms belachelijk.

ook Dino Soerel krijgt ongetwijfeld zijn opdrachten van iemand anders.

Betere info opzoeken dan, strafmaten zijn omhoog gegaan en er wordt tegenwoordig ook steeds vaker een hoge strafmaat uitgedeeld. Waarbij nog komt dat veel echt gestoorden gewoon levenslang zitten en geen enkele kans op in vrijheidstelling hebben.

Automatische in vrijheidstelling na 2/3 van de straf is dit jaar afgeschaft. 30 jaar straf opleggen is al enkele jaren mogelijk. Diverse TBS-ers ziten nog steeds vast en hun kans op vrijheid is zo goed als nihil. Sommigen zitten zelfs als sinds de jaren 60.

Nederland als laks land op het gebied van straffen is zo achterhaald. Het probleem is dat de excessen van een te lage straf veel aandacht krijgen en het idee geven dat in Nederland over het algemeen laag wordt gestraft. Voor kruimelaars zijn de straffen misschien wel (te) laag maar daar wordt er nog vanuit gegaan dat recidive minder voorkomt en dat er een goede kans op verbetering is.

Terug
Naar boven