[foto]http://www.fightclub.be/images/stories/interview/badr1.jpg[/foto]Zaterdagavond, pizzeria ‘Al Forno’ in Borgerhout (Antwerpen), voor de klanten die er zitten staat de wereld even stil: Badr Hari 'the golden boy' himself, komt binnen om iets te eten. Bewonderende blikken, monden die openvallen van verbazing…. en fighclub.be, die met hem een gezellig gesprek kon voeren. Lees hier het resultaat:
Badr Hari, een dagje ontspannen in Antwerpen of ben je hier voor een evenement?
Nee, ik ben hier gewoon voor ontspanning. Ik ben hier op bezoek bij een paar vrienden van mij en ze hebben me gezegd dat je hier lekker kon eten.
En, was het lekker?
Jazeker, het was zeer goed. Hier kom ik zeker nog een keer.
Is het niet lastig om hier rond te lopen en herkend te worden?
Ik word dikwijls herkend, maar ik vind dat best wel gezellig. Ik denk dat het wel leuk is voor de mensen om mij van dichtbij mee te maken, weet je.
Je zou te bewonderen zijn op 8 februari in de Lotto Arena, kan je dat bevestigen?
Dat kan ik niet bevestigen, dat staat nog niet vast. Er zijn wel gesprekken maar die zijn nog niet helemaal rond. Iik verheug me er wel op om eens in Antwerpen te vechten, ik vind het een hele leuke stad en ik denk dat er ook veel vraag naar is.
Je vorige partij was tegen Hong-man Choi, je had die partij gewonnen. Wat vond je achteraf zelf van de partij?
Ik vond het een goede wedstrijd, al vond ik het raar dat ik een extra ronde heb gekregen.
Wat was de reden voor die extra ronde?
Dat weet ik niet. Kijk, de jury beslist en als ze zeggen dat er een extra ronde is, ja, dan kan je gaan discussiëren of gewoon je mond houden en die extra ronde vechten.
Heb je de dag van wedstrijd gevast?
Ja, het was hartstikke moeilijk. Ik had wel wat dorst tussen de rondes door. Maar ja, ik heb er kracht uit gehaald en ik geloof in Allah en hij was met mij die dag en dus was ik gewoon sterk, weet je.
Je vader was die avond ook aanwezig?
“Dat was de eerste en de laatste keer” zei hij, “Badr ik kan het niet, ik doe het niet meer, ik vond het leuk, ik heb het gezien”. Hij was te zenuwachtig en bezorgd om mij.
[foto]http://www.fightclub.be/images/stories/interview/badr4.jpg[/foto]Je volgende partij is tegen Peter Aerts. Jullie zijn eigenlijk de topfavorieten. Vind je het niet spijtig dat er bij de eerste wedstrijd al één van jullie moet afvallen?
Ja, kijk het is een tornooi. Er doen acht mensen aan mee en zeven van die mensen verliezen die avond.
Ja, maar zou het niet beter zijn als die partij een finale zou zijn?
Je kan er over blijven filosoferen, maar het is hoe het is. Ik ga gewoon knokken tegen hem en ik probeer het zo snel mogelijk af te ronden.
Wie denk je dat er zal winnen?
Ik denk dat ik hem in de eerste ronde neersla.
Heb je goede contacten met Peter Aerts ?
Ja, hij is een goede vriend van mij.
Is het dan niet moeilijk om tegen hem te vechten?
Nee, verre van. Wij zijn professioneel. En omdat hij mijn vriend is, sla ik hem extra hard neer. (lacht)
Wie wint er de K1 GRAND PRIX dit jaar?
Ik.
Hoe ga je dat waarmaken?
Ik sla iedereen gewoon knock-out.
Er circuleren geruchten dat je op 26 oktober aanwezig zal zijn op een gala in Antwerpen, kan je dat bevestigen?
Dat was wel mijn bedoeling, maar er is iets tussen gekomen. Ik moet tot het einde van de maand voor promotiewerk naar Japan, dus ik haal het niet. Maar ik heb wel gezegd dat ik zeker langskom bij het eerstvolgende gala in België.
Het is wel spijtig dat het nog niet vast staat dat je in de Lotto Arena vecht.
Kijk, normaal zou ik nooit in België willen vechten. Maar ik weet dat er gewoon heel veel vraag naar is, vooral van mijn Marokkaanse broeders, weet je. En daarvoor doe ik het. Daarom doe ik ook wat water bij de wijn want ik wil hier graag vechten en doe ook mijn best om dat rond te krijgen. We zijn druk bezig met gesprekken te voeren maar als ik hier vecht, zorg ik voor een fenomenale show.
Ja, het is wel een feit dat heel veel jongeren je kennen en bewonderen. Ze staan echt achter je en kijken naar jou op.
Ik ben echt blij om dat te horen, ik krijg er zelfs kippenvel van.
[foto]http://www.fightclub.be/images/stories/interview/badr5.jpg[/foto]Is er nog iemand die van je kan winnen?
Ja, kijk een wedstrijd is een wedstrijd. Het blijft gevaarlijk, elke keer dat je in de ring stapt. Het zijn juist die jongens waarbij je denkt deze is makkelijk, die het gevaarlijkst zijn. Het is moeilijk om scherp te zijn tegen zulke jongens en jezelf te motiveren. Je moet continu scherp zijn. Als je één van de betere jongens bent, dan wil iedereen je verslaan, want als je van mij wint dan praat iedereen morgen over jou. Maar dat gaat niet gebeuren want dat betekent dat je de kaas van mijn brood wil eten en dat gebeurt niet, weet je. Kijk, ik vecht voor mijn familie en ik vecht voor mijn mensen. Ze kunnen nooit van mij winnen want Allah is met mij. Het maakt niet uit tegen wie of wanneer ik vecht. Ik ben gewoon in vorm en ik zal er ook voor zorgen dat ik 6 december in vorm ben.