MuscleMeat

BALKAN (Ex-Joegoslavië)

• Topic Starter Topic Starter
klempic zei:
wie zegt dat de serviers niet de oorlog begonnen kan ik ...........

een dikke knuffel geven?? :D

Het ging hier om een discussie, waarbij de Kroaten als übermenschen werden gezien, terwijl de overige bevolkingsgroepen in het voormalige Joegoslavië als untermenschen werden afgeschilderd door meneer Jugger.

Volgens meneer Jugger zijn voornamelijk de Orthodoxen (Serviërs) en Islamieten brutaal en barbaars bezig geweest in het Balkan-gebied, terwijl de Kroaten "alleen maar hun tegenstander uitschakelden".

Eerlijkheid is het belangrijkst en niet de feiten verdraaien of erger nog verhullen!!

Dylon zei:

Nee dank je, ik ga zometeen liever wat ijzer vreten!! :D

Dylon zei:
Wie de oorlog in Kroatie niet zelf heeft meegemaakt kan er en mag er niet over oordelen.
Ik ( de vriendin van Juggernaut) heb het wel meegemaakt en ook alles wat voor de oorlog was gebeurd.

En daarom bent u niet objectief mevrouw!!

Dylon zei:
En voor jouw informatie Serviers hadden gewoon in kroatie kunnen blijven wonen toen Kroatie afhankelijk wilde worden, want ook nu wonen er genoeg Serviers in Kroatie, ook degenen die tijdens de oorlog gevlucht waren, en niemand ie hen lastig valt. Anders om is het een ander verhaal.

Ze zijn ook gebleven en het gevolg is bekend!! :eek:

Ik citeer uit mijn eerste post!!

Testoman zei:
Het was namelijk de Servische minderheid (en de rest van Joegoslavië) in Kroatië die zich verzette tegen een onafhankelijk Kroatië. Niet verwonderlijk als diezelfde minderheid terugdenkt aan de gruweldaden die tegen hen zijn begaan in de 2e WO door de (nationalistische) Kroaten. Hoogstwaarschijnlijk zou het schouwspel van 50 jaar terug zich weer laten herhalen. Uiteindelijk is het ook daadwerkelijk zover gekomen toen in het jaar 1995 alle Servische burgers uit het "Krajina-gebied" in Kroatië werden vermoord, verkracht en verdreven naar Bosnië.

Wilt u hier beeldmateriaal van zien? Ik kan het voor u regelen binnen enkele minuten. Kinderen en baby's die door hun hoofd zijn geschoten, mensen bij wie de keel is doorgesneden en de hersenen eruit zijn geslagen met mokers!!

Dylon zei:
Dus laat mijn land aub met rust, anders laat ik jou wel een aantal videobeelden zien die in mijn geboortestad gemaakt zijn, waarop Serviers niet zo aardig staan.

Ik zou zeggen: "laat die beelden maar zien".

Wilt u dan ook mijn beelden zien??

Dylon zei:
Oh ja, mijn schrijfvaardigheid van afgelopen vrijdag was idd niet zo best, maar dat kwam door mijn woede!

Dat vergeef ik u wel ;)

groetjes,
Testoman

En nog wat dhr Tesoman...

Jasenovac, waar zogenaamd honderduizenden Serviers geslacht zijn...
Als je het zo goed allemaal hebt gelezen dat had je ook zeker gelezen dat al die arme Serviers in een kerk geslacht zijn door, ja hoor, 8 Kroaten!
Wel eens honderduizenden mensen in 1 kerk gezien? T was zeker een super grote kerk.
En als je al zo met geschiedenis bezig houdt dan moet je ook eigenlijk lezen dat Kroaten vanaf 1945 zeer onderdrukt waren en dat alle gescheidenis boeken door Serviers geschreven zijn of door Engelsen die tijdens de WO II nauw met Serviers samen hebben gewerkt en die tot de dag van vandaag Servische misdadigers in hun landje beschermen.
Maar dat is helemaal niet belangrijk he! De echte reden van de oorlog is natuurlijk ook niet voor jou belangrijk he? Nee jij weet alles beter, beter dan ik die daar geboren is en daar jaren heeft gewoond.

De Serviers die 1995 zogenaamd zijn vermoord zijn niet in Kroatie gebleven maar zaten in Krajina, die bij Servie hoorde. En verkrachtingen, laat me niet lachen aub. De Serviers die gewoon in Kroatie zijn gebleven en niet in de oorlog mee hadden gedaan of aan de Kroatische kant vochten lwonen nog steeds in kroatie. De Serviers die uit Krajina gevlucht zijn in 1995 keren nu terug, ze krijgen nieuwe huizen van Kroatie en blijven moorden. weet je hoeveel Kroaten al vermoord zijn in Kroatie door Serviers sinds de oorlog voorbij is?

Ik ben dus niet objectief....
Dus een geschiedenisboek over Kroatie moet iemand schrijven die Kroatie nog niet eens op de kaart kan vinden en niet degene die daar is geweest...
Vreemd!
Maar goed geloof jij maar de Serviers, hopelijk zullen je nooit onder hun terreur moeten leven, zoals ik en duizenden anderen hebben moeten doen.
Pas als je ze echt hebt leren kennen kun je hierover praten.
Ze laten me niet eens in Nederland met rust! Zo ver gaan ze, maar dat geloof je toch niet.
Wat mijn videobeelden betreft die heb ik thuis en die kan ik niet op internet plaatsen en dat wil ik ook niet.

Dylon zei:
Jasenovac, waar zogenaamd honderduizenden Serviers geslacht zijn...
Als je het zo goed allemaal hebt gelezen dat had je ook zeker gelezen dat al die arme Serviers in een kerk geslacht zijn door, ja hoor, 8 Kroaten!
Wel eens honderduizenden mensen in 1 kerk gezien? T was zeker een super grote kerk.

Nu begint u toch echt grote wartaal uit te slaan! Gaat het mevrouw?

Jasenovac was een concentratiekamp in Kroatië aan de rivier de Sava.

Hoe komt u bij een kerk? en 8 Kroaten?

Tik "Jasenovac" in onder Google en surf een beetje, dan kunt u zichzelf overtuigen, of wilt u dat ik aantal links voor u hier plaats???

Dylon zei:
En als je al zo met geschiedenis bezig houdt dan moet je ook eigenlijk lezen dat Kroaten vanaf 1945 zeer onderdrukt waren en dat alle gescheidenis boeken door Serviers geschreven zijn of door Engelsen die tijdens de WO II nauw met Serviers samen hebben gewerkt en die tot de dag van vandaag Servische misdadigers in hun landje beschermen.
Maar dat is helemaal niet belangrijk he! De echte reden van de oorlog is natuurlijk ook niet voor jou belangrijk he? Nee jij weet alles beter, beter dan ik die daar geboren is en daar jaren heeft gewoond.

Wel vreemd dat de Kroaten werden onderdrukt, want vanaf 1945 tot ongeveer 1985 waren de beste jaren voor Joegoslavië, waarin iedereen gelijk behandeld werd en evenveel rechten had.

Helemaal vreemd is uw beredenering als men bedenkt dat het land werd geregeerd door niemand anders dan Josip Broz Tito. Ja ja..... een rasechte Kroaat zoals u dat zelf omschrijft!!

Verder is het zo dat de engelsen (Destijds Robin Cook en enkele jaren later Tony Blair) samen met de Amerikanen het felst waren in het bombarderen van Servië tijdens de burgeroorlog in Bosnië en de laatste Kosovo-oorlog.

Overigens bestond 90% van de NAVO-luchtvloot uit Engelse en Amerikaanse toestellen. Ook wel logisch, aangezien dat toch de twee grootmachten zijn van de NAVO.

En dus heeft u helemaal gelijk als u mij vertelt dat de Engelsen goede vriendjes waren en/of nog steeds zijn met de Serviërs!!!

Dylon zei:
Ze laten me niet eens in Nederland met rust! Zo ver gaan ze, maar dat geloof je toch niet.

Verwonderlijk he, als je foto's van jezelf op internet plaats met een Kalashnikov en concertfoto's van jezelf met een nationalistische (lees fasistische) zanger!!!

Dylon zei:
Wat mijn videobeelden betreft die heb ik thuis en die kan ik niet op internet plaatsen en dat wil ik ook niet.

;)

Dylon zei:
De Serviers die 1995 zogenaamd zijn vermoord zijn niet in Kroatie gebleven maar zaten in Krajina, die bij Servie hoorde.

ahaaaaaa........eindelijk komt de aap uit de mouw!!!!

Dus het was niet zoals uw vriend het zo leuk weet te omschrijven: "Spremni za dom" (voor huis en haard) en de agressor verdrijven uit Kroatië, etc etc.

Maar zoals u het zelf zegt, de Kroaten vielen dus Krajina binnen, wat bij Servië hoorde!! En verdreven/vermoorden de mensen die daar al eeuwen woonden!!

Ik dank u vriendelijk voor uw bijdrage!!! :rolleyes:

Ik zou zeggen: "mevrouw Dylon, verdiep uzelf wat meer in de geschiedenis en kom dan over enkele jaren terug om opnieuw met mij over de Balkan te discussiëren".

Misschien dat we het dan meer eens met elkaar zijn!

Verder hoop ik dat d.m.v deze discussie meer duidelijkheid is verschaft omtrent de Balkan en dan in het bijzonder Kroatië.

Ik groet u allen, want het is nu hoognodig om wat ijzer op te vreten!!!

Testoman.

Krajina was een door Serviers veroverde gebied in Kroatie! Of horen Plitvice meren niet bij Kroatie dhr Testoman? Kroatie is Krajina binnen gevallen om die te bevrijden, want Plitvice Meren, Knin, Vukovar, Dubrovnik en Sinj waren en zijn Kroatie en die zijn in 1995 bevrijd!

En ik weet heel goed wat Jasenovac was!!! Dat hoef je mij niet uit te leggen, ik hoeft het ook niet te zoeken op google! Weet heel goed wat Serviers met de Jasenovac bedoelen, maar hoe zit het met Goli Otok, met Manjaca, met het ziekenhuis in Vukovar, hoe zit het met mijn geboorte stad en mijn familie? Ga je dat nu ook op google opzoeken?
Het koncert was van Tiho, die heeft nix met fasisme te maken!
En Tito was een kommunist en geen Kroaat! Stop met die onzin aub!
Geen Kerst mogen vieren, geen Paasen, geen Sinter Klaas enz dat vind jij geen onderdrukking? Als je je niet bij de Communistische partij wilde aansluiten had je geen wwerk, werd je in gevangenis gestopt, vermoord en gemarteld, en dat is geen onderdrukking? Nooit van Stalin regime gehoord? Dat was ook in Kroatie, alleen werd hierover niet gesproken!!!!

Ga toch lekker trainen snotaap!
Laat mijn land met rust en vooral mij!
En wat die foto betreft, is dat verboden? Sommige mensen zien de grap ervan in! Want zo was die foto ook bedoeld!
Ga jij maar lekker met je Servische vriendjes in A'dam spelen, want in A'dam zijn er genoeg, ze zitten namelijk allemaal in onderwereld!

Jezus Christus / Allah* nog es an toe (*doorhalen wat niet van toepassing is).
Kunnen jullie nou eindelijk eens ophouden met deze compleet zinloze discussie?

De serviërs hebben zwangere vrouwen vermoordt.
De kroaten hebben kinderen gexecuteerd.
De Bosniërs hebben de poedel van tante Annie verkracht.
Ach niet.
Ach wel.
Nietus
Wellus
Niettus
Wellus
:rolleyes:

Deze oorlog was zo complex en zit zo barstensvol leugens dat niemand nooit de hele waarheid zal achtehalen over wie wat heeft aangedaan en vice versa.
We kunnen het er ook wel over eens zijn dat het noooooooit meer goedkomt in voormalig Joegoslavië. Met regelmatige intervallen slaat de vlam in de pan. Zit dat in jullie genen ofzo? Althans, ik zie hier geen nette discussie ontstaan waarin jullie proberen een oplossing te vinden voor de spanningen tussen de diverse etnische groeperingen. Volgens mij willen jullie die hele k*toorlog nog eens dunnetjes over doen?
Ik wordt er nogal moe van…..

Dylon zei:
En Tito was een kommunist en geen Kroaat! Stop met die onzin aub!

Inderdaad.... En Balkenende is een CDA-er en geen Nederlander.

Valt niet mee hè om onderscheid te maken tussen de politieke voorkeur en de nationaliteit/afkomst van iemand.

Dylon zei:
Ga toch lekker trainen snotaap!
Laat mijn land met rust en vooral mij!
En wat die foto betreft, is dat verboden? Sommige mensen zien de grap ervan in! Want zo was die foto ook bedoeld!
Ga jij maar lekker met je Servische vriendjes in A'dam spelen, want in A'dam zijn er genoeg, ze zitten namelijk allemaal in onderwereld!

U laat zich hiermee erg kennen;)

Uw intelligentieniveau is mij in ieder geval duidelijk! Gelukkig zijn niet alle blondjes dom.....ohhhhh neeee....foutje..... ik zie het al ... je blondeert je haar!! :D

Laten we vooral beleefd blijven en ons best doen om elkaar niet in een minderwaardige positie te brengen!!!

DBC01 zei:
:rolleyes:
Heeft die meneer ook boeken gelezen over Kro-misdaden in vorige eeuwen? En Bosnisch gedrag in die tijd? En dan weer Servisch gedrag de tijd dáárvoor? Het is al eeuwen stuivertje wisselen om de macht daar. De ene keer halen de Serven hun gelijk voor hun lijden en dan weer de Kroaten voor het antwoord.
Je wil dus nog steeds zeggen dat de Kroaten niet hebben gefolterd en verkracht en oorlogsmisdaden begaan, maar slechts 'hun grond' verdedigden?

Ik had je echt intelligenter ingeschat kerel. Je bent met propaganda vervuild.
Álle partijen hebben zich schuldig gemaakt aan de meest gruwelijke misdaden, niemand uitgezonderd. De máte kan verschillen maar het feit is er.

Heerrrrlijk dat clinchen :D

Ik ga niet ontkennen dat het een een geweldadig verleden heeft gekend..wij Nederlanders zijn in vroegere tijden ook geen lieverdjes geweest

Ik zeg niet dat Kroaten geen oorlogsmisdaden heeft begaan...enkele gestoorde figuren blijf je altijd houden...zei het in veel mindere mate dan de aan de Chetniks zijde..de Serviers hadden een voor opgezet 'ethnic cleansing' plan
Feit is en blijft dat de Serviers begonnen zijn!

We kunnen mooi blijven lullen..zo objectief als wij nederlanders toch altijd zijn..alles altijd goed pratend.. maar hoe zou jij reageren als jij je familie geslacht aan zou treffen?
Dan heb jij geen dubbele frontload Tren meer nodig om hier een gepaste reactie op te geven, jou kennende

Wat betreft mijn (volgens jou) buitenwerking zijnde spamfilter op het gebied van propaganda...geloof me, dat wij Nederlanders, als het op gebied van de oorlog in voormalig Joegoslavië aankomt, vergeven zijn van foutieve informatie.

Ik ga jou niet beoordelen op je onwetendheid..ook al heb je (als ik me het goed herinner) een kennis/familielid die bij de vredestroepen actief was daar..Overste Karremans toevallig?

En wat betreft het Nationalistische gevoel onder de Kroaten...daar kunnen wij nog veel van leren..helaas is het daarvoor reeds te laat.

Pozdrav
Uw smaakpappillen strelende Jugger :D

klempic zei:
maar serviers begonnen de oorlog
en hebben de meeste gruweldaden gepleegd
dat staat als een paal boven de grond
wie zegt dat de serviers niet de oorlog begonnen kan ik ...........

Daar kan niemand onderuit!

Testoman zei:
Het is niet te merken dat je een HBO-opleiding hebt afgerond zoals je in een vorige topic heb vermeld.
Misschien in de war met het lettertje L (LBO) i.p.v. HBO.

t*ring man..duidelijk verkondigen een speciaal Balkan topic te openen om daar verder te discusieren en dan sneaky in je oude thread je post aan passen met bovenstaande tekst!
Wat een vent zeg...Testomietje :D

Is Testoman nu toch eindelijk uitgel*ld of zit ie nu op google naar nog meer onzin te zoeken?

Ik snap nog steeds niet wat mijn foto met mijn intelligentie te maken heeft?
Maar goed, je bent nog maar 22 dus ik vergeef je je kinderachtige gedoe!

wie is nu voor de kroaten en wie voor de serviërs?
leg effe uit, dan wordt het voor een buitenstaander wat makkelijker te volgen.
zijn er ook nog mensen voor de bosniërs?
ik wil wel voor de bosniërs zijn als jullie nog niemand hebben.

Boe! Stomme Serviërs! De Serviërs zijn begonnen! Samen met de Kroaten hebben zij de meest afschuwelijke oorlogsmisdaden begaan. Terwijl wij Bosniërs alleen maar ons land verdedigden tegen de agressor! Ja, wij hebben ook oorlogsmisdaden gepleegd maar de Serviërs en Kroaten zijn hiermee begonnen! Dat zijn de echte schuldigen van de oorlog! Wij Bosniërs zijn in feite onschuldig.

En? Hoe doe ik het? De schuld afschuiven en eigen misdaden goedpraten, volgens mij doe ik het hartstikke goed. :)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven