AndroidHealthClinic

Bankdrukken eindigen met veel herhalingen

mottie91

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
72kg
Hallo. Met bankdrukken doe ik normaal gesproken ongeveer dit schema
10 x 50 kilo
8 x 55 kilo
6 x 60 kilo
4 of 5 keer 65.

dit verschilt natuurlijk per keer, en vaak doe ik de 60 en 65 kilo ook 2 of 3 sets. Maar vandaag kreeg ik dus de tip om hierna nog eens veel op een laag gewicht te doen. Dus mijn normale schema, maar dan daarachter nog een keer 30 of 40 keer 15 kilo.

Ik moet zeggen dat het heel goed voelde, mijn armen en borstspieren waren daarna echt helemaal op.

Nu kreeg ik dit als tip van iemand op fitness, maar ik was toch benieuwd wat mensen op dit forum ervan vinden. Raden jullie het aan of niet.

Eindigen met een highrep set is redelijk gebruikelijk, alleen is dat meestal rond de 15 reps. 30-40reps Uitreppen zie ik eigenlijk het nut iet van in?

is goed om veel pomp in je borst, schouders en tricep te krijgen na je borsttraining
maar zoals 3XL zegt, meer spiergroei zal je er niet van krijgen, integendeel, afbraak

• Topic Starter Topic Starter
is goed om veel pomp in je borst, schouders en tricep te krijgen na je borsttraining
maar zoals 3XL zegt, meer spiergroei zal je er niet van krijgen, integendeel, afbraak
Wat bedoel je precies met pomp? En heb je ook afbraak bij 15 uitreps?

theorie achter een high repset is dat de verzuring zorgt voor een hogere GH afgifte. Hiervoor geeft 1 set van ca 15 reps aan het eind van de training evenveel resultaat als een voledige workout met heigh reps.

Andere reden komt uit de "bag" theorie. Pompsets aan het eind van de training zoudn de fascia oprekken waardoor de spier meer ruimte krijgt om te groeien.

Voor het eerste zijn onderzoeksresultaten te vinden die de theorie ondersteunen, Voor het tweede heb ik nog nooit "bewijs" gezien.

Terug
Naar boven