MuscleMeat

Bankdrukken zonder rek, vraagje

bart1986

Cool Novice
Waardering
0
Door gebrek aan beter ben ik verdoemd te trainen bij een Achmea Healthcenter, opzich is het een prima sportschool maar een ding mis ik ontzettend en dat is een rek waar ik mijn barbell in kan kwakken als het me te zwaar word, en er uit kan pakken. Het grootste probleem is eigenlijk wel de startpositie en dan vooral bij schuinsbankdrukken want je moet dus die stang boven je lichaam zien te krijgen door bruut geweld. Stang ligt dus in je schoot en je moet hem vervolgens met bruut geweld de lucht in slingeren, je handen ietwat draaien zodat je de stang zittend ter hoogte van je borst hebt en dan kan je gaan liggen. Ik hoop dat me uitleg een klein beetje duidelijk is, in ieder geval is dat behoorlijk k*t vooral als je dit met 80 kilo moet gaan doen, laat staan als je nog meer gewicht gebruikt.

Vroeg me dus af of er andere handigheidjes/technieken zijn om die stang boven je te krijgen als een rek ontbreekt...

Niet echt.. heb het zelf in het begin thuis ook zo gedaan.. Maar net wat je zelf al zegt is dat bij een bepaald gewicht het verdomd moeilijk wordt om die stang omhoog te krijgen. Hebben ze dan geen dumbbells of zo? If not.. change gym's..

Staand voorslaan en dan pas gaan zitten/liggen. Je moet dan nog steeds wel vanuit het dode punt beginnen, maar dat is de keuze die je maakt als je ergens gaat traininen waar niet eens een fatsoenlijke bankdrukbank(?) aanwezig is.

• Topic Starter Topic Starter
Niet echt.. heb het zelf in het begin thuis ook zo gedaan.. Maar net wat je zelf al zegt is dat bij een bepaald gewicht het verdomd moeilijk wordt om die stang omhoog te krijgen. Hebben ze dan geen dumbbells of zo? If not.. change gym's..

tot 22kg dus dan ben je ook zo uitgetraint:o voor met borst. Zit nog tot na de zomer aan deze gym vast, dus moet toch maar een manier vinden om die barbell de lucht in te krijgen

tot 22kg dus dan ben je ook zo uitgetraint:o voor met borst. Zit nog tot na de zomer aan deze gym vast, dus moet toch maar een manier vinden om die barbell de lucht in te krijgen

Als je helemaal gek bent neem je toch lekker zelf een soort van standaards mee of zo.. :D

iemand vragen om de barbell aan te geven?

Barbell op bankje leggen en zelf op de grond gaan liggen (floor press)

zullen ze fijn vinden... en je bent ook zo van je contract af :)

Met het hout en de spijkers aan de slag en dat dan mee nemen , simpel toch?

dumbbells drukken

weg daar

Zoek eens een fantsoenlike gym, beeld je in dat dat gewicht opeens op je valt.

K*t gym gek, als ik jou was zou ik een andere sportschool zoeken.
Banken zonder fatsoenlijke materiaalen is ruk, en zoals je zelf zegt je kan niet lekker voluit voor je max gaan omdat je mischien het gewicht niet meer houd.

Geen squatrack , geen bench , dumbbells tot een mieterige 22 kg . Maak gewoon dat je daar weg bent kerel . Dit is een gym voor superdudes en vrouwen .

• Topic Starter Topic Starter
Geen squatrack , geen bench , dumbbells tot een mieterige 22 kg . Maak gewoon dat je daar weg bent kerel . Dit is een gym voor superdudes en vrouwen .

Zit nog even vast hieraan, maar zo gauw ik weg kan ben ik ook zéker weg. Maar tot die tijd maar doen met wat er (niet) is.

Terug
Naar boven