AndroidHealthClinic

Barbell Row in ICF 5x5 vervangen?

Bezoekers in dit topic

Espron

Cool Novice
Lid geworden
19 feb 2014
Berichten
73
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
79kg
Vetpercentage
14%
Hey guys,

Momenteel doe ik een full body schema 3x per week. Het ICF 5x5 schema.

Trainingsdag A
Squats 5 sets 5 reps
Bench Press 5 sets 5 reps
Bent over Rows 5 sets 5 reps
Shrugs 3 sets 8 reps
Tricep Extension 3 sets 8 reps
Bicep straight bar curl 3 sets 8 reps
Hyperextensions with plate 2 sets 10 reps
Cable crunches 3 sets 10 reps

Trainingsdag B
Squats 5 sets 5 reps
Deadlift 1 set 5 reps
Overhead Press 5 sets 5 reps
Bent Over Rows(10% lighter then workout A) 5 sets 5 reps
Close grip Bench Press 3 sets 8 reps
Incline Dumbell Curls 3 sets 8 reps
Cable crunches 3 sets 10 reps

Ik merk echter dat de Barbell Rows me niet goed afgaan. Ik heb een tijdje terug een Pectus Operatie gehad en vandaar een Nuss-Bar in mijn borst. Mijn arts raadde toenertijd Rows af omdat ik de ruimte in mijn borstkast zou verkleinen en er daardoor meer druk op de bar komt te staan. Er werd gezegd dat ik later alles weer zou kunnen doen.

Zo kan ik sinds kort weer prima benchen dus ging ik ook aan de gang met rows.
Rowen gaat goed tot ik mijn form strict probeer te houden en mijn bovenlichaam paralel met de grond houd. Dat veroorzaakt veel pijn.

Nu is mijn vraag dus, zou ik de Barbell Row kunnen vervangen door een Dumbell Row in dit schema? Moet ik dan nog oefeningen toevoegen voor de extra stress op hamstrings bijv die ik dan misloop?
 
Probeer eens de Yates variant op de barbell gaat veel veiliger zijn voor je onderrug ook
 
Dumbbell row is een zeer nuttige oefening voor kracht en heeft zelfs wat voordelen wat betreft het meebewegen van je rug en het individueel trainen van je armen/schouders. Zou ik zelfs als je geen problemen hebt zonder twijfel barbell rows laten vervangen.

Hamstrings doe je met deadlift/squat en een leg curl beweging.

Een vorm van pull ups zou nog kunnen, hoe gaan die?
 
Hou je rug niet parallel.
Barbell-Bent-Over-Row.png

Lukt zo staan wel?
Anders dumbell row of T-bar?
 
Ik zou seated rows en/of pullups doen. Barbell rows kunnen inderdaad klote zijn voor je onderrug en zijn verder totaal niet noodzakelijk.
 
Back
Naar boven