AndroidHealthClinic

JEOJEO- ICF 5x5 LOG

Bezoekers in dit topic

Had afgelopen dagen heel veel spierpijn aan mijn onderrug van het weer beginnen met zwaar trainen. Vind normaal spierpijn niet zo'n rede om lichter te gaan, maar bij mijn onderrug toch voorzichtig. De legs/back dus relatief licht gebleven. CGBP blijft goed vooruit gaan. Ook nog twee lichte setjes gebencht (en gefilmd) om uitvoering te oefenen en te verbeteren.

(seated) OVERHEAD PRESS:
5x5 53KG +0.5KG
Kleine increase, ging goed.


SQUAT:
1x10 30KG
1x3 50KG
1x5 70KG
1x5 80KG
1x5 95KG
1x1 105KG
Squats vandaag dus lekker licht gedaan en op de vorm gelet. 95KG x5 voelde erg goed en de single van 105KG ook. Eerste zware single die ik ooit heb gedaan ook. Denk dat ik 110-115 binnenkort eens ga proberen.


DEADLIFT
1x5 50KG
1x3 90KG
1x5 105KG
Deadlifts ook rustig aan gedaan. Ging goed en erg op mijn uitvoering gelet.

BENT OVER ROW
3x5 70kg (workout B moet BOR met 10% minder gedaan worden)
Ook licht gedaan

CLOSE GRIP BENCH PRESS
3x8 65KG +1.5KG
Weer een increase op de CGBP! Blijft vooruitgaan en vind hem voor reps zelfs makkelijker uitvoerbaar dan een gewone bench. Deze oefening gaat goed vooruit de laatste tijd, hopelijk draagt dit ook bij aan de gewone bench en ben ik snel bij de 80KG voor 5x5.

INCILINE DUMBELL CURL
3x12 12kg
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen twee workouts vergeten te posten. Geen grote veranderingen dus post deze niet nu nog. Deadlift, CGBP en overhead wel vooruit gegaan. Erg op techniek gefocussed om door mijn bench plateau te komen.

Training van vandaag ging erg lekker:

BENCH PRESS:
2x5 70KG
1x5 76KG
2x5 80KG +4KG
Had met de bench lang een plateau bij 75/76KG. Na terug gegaan te zijn naar 67.5KG en weer opgebouwd had ik hier nog steeds last van. Nu heb ik vandaag voor het eerst met een wat minder wijde grip gebencht (omdat CGBP wel erg goed vooruit gaat) en gelijk 4KG meer dan mijn top (de 80KGx5) gehaald! Heel erg blij hier mee, omdat dit mijn belangrijkste korte termijn doel was. Volgende week ga ik gelijk vanaf set 1 80KG voor de 5x5 proberen.

SQUAT:
1x10 30KG
1x5 50KG
1x3 70KG
1x3 85KG
3x5 102.5KG +2.5KG
Ook een PR bij de Squat. Ik vind squatten tegenwoordig een leuke oefening, maar helemaal op mijn max vind ik het niet prettig om te doen. Dit is omdat ik form erg belangrijk vind en bij PRs deze natuurlijk niet optimaal is.

BENT OVER ROW:
1x5 78KG +0.5KG
4x5 70KG
Had de 78KG gefilmd en vond mijn form niet optimaal, dus even terug naar 70KG gegaan om met striktere form weer door te bouwen.

BARBELL SKULLCRUSHER/TRICEP EXTENTION (tot achter/onder hoofd):
2x8 36KG +1KG
Maar twee setjes gedaan door last van elleboog, wel weer een kilo er bij.

INCLINE BICEP CURL
3x8 13.5KG per dumbbell
 
Ga zo door :).
 
Afgelopen twee workouts vergeten te posten. Geen grote veranderingen dus post deze niet nu nog. Deadlift, CGBP en overhead wel vooruit gegaan. Erg op techniek gefocussed om door mijn bench plateau te komen.

Training van vandaag ging erg lekker:

BENCH PRESS:
2x5 70KG
1x5 76KG
2x5 80KG +4KG
Had met de bench lang een plateau bij 75/76KG. Na terug gegaan te zijn naar 67.5KG en weer opgebouwd had ik hier nog steeds last van. Nu heb ik vandaag voor het eerst met een wat minder wijde grip gebencht (omdat CGBP wel erg goed vooruit gaat) en gelijk 4KG meer dan mijn top (de 80KGx5) gehaald! Heel erg blij hier mee, omdat dit mijn belangrijkste korte termijn doel was. Volgende week ga ik gelijk vanaf set 1 80KG voor de 5x5 proberen.

SQUAT:
1x10 30KG
1x5 50KG
1x3 70KG
1x3 85KG
3x5 102.5KG +2.5KG
Ook een PR bij de Squat. Ik vind squatten tegenwoordig een leuke oefening, maar helemaal op mijn max vind ik het niet prettig om te doen. Dit is omdat ik form erg belangrijk vind en bij PRs deze natuurlijk niet optimaal is.

BENT OVER ROW:
1x5 78KG +0.5KG
4x5 70KG
Had de 78KG gefilmd en vond mijn form niet optimaal, dus even terug naar 70KG gegaan om met striktere form weer door te bouwen.

BARBELL SKULLCRUSHER/TRICEP EXTENTION (tot achter/onder hoofd):
2x8 36KG +1KG
Maar twee setjes gedaan door last van elleboog, wel weer een kilo er bij.

INCLINE BICEP CURL
3x8 13.5KG per dumbbell

Hier extact hetzelfde benchpress verhaal in gewicht. (Ja, eet boven onderhoud)

Struggle ook al maanden tussen de 75kg en 80kg voor 5*5 en de cgbp kon ik altijd wel redelijke progressie op maken. Ik ben zelf vrij lang en ook wel wat langere armen dan gem. Dacht dat juist iets wijder pakken dan slimmer was en zorgen dat de stang dan ietsje lager dan normaal op de borst komt, om zo goed je ellebogen te 'tucken'.

Hoe smal pak je trouwens de CGBP? Handen nog net op de 'grip van de stang?

Misschien ook maar een proberen om de grip wat smaller te gaan doen voor de normale bench
 
Laatst bewerkt:
Jezus, jij bent echt snel sterk geworden! Jou manier van aanpak kunnen velen van leren, waaronder ik. Vorm boven gewicht is inderdaad vele malen belangrijker (je ging 4kg omhoog in je bench Holy shit).

Ik volgde je log zoiezo al, maar ik poste niks omdat je niet zo vaak logt :).
 
Hier extact hetzelfde benchpress verhaal in gewicht. (Ja, eet boven onderhoud)

Struggle ook al maanden tussen de 75kg en 80kg voor 5*5 en de cgbp kon ik altijd wel redelijke progressie op maken. Ik ben zelf vrij lang en ook wel wat langere armen dan gem. Dacht dat juist iets wijder pakken dan slimmer was en zorgen dat de stang dan ietsje lager dan normaal op de borst komt, om zo goed je ellebogen te 'tucken'.

Hoe smal pak je trouwens de CGBP? Handen nog net op de 'grip van de stang?

Misschien ook maar een proberen om de grip wat smaller te gaan doen voor de normale bench

Ik heb zelf eerst ook geprobeerd met een wijdere grip te benchen bij mijn plateau, maar dit was niet bevorderlijk. Ik kreeg eerder last van een dood punt en mijn ellebogen die met de push veel flaren. Met een wat smallere grip gaat het geheel beter bij mij. Ben zelf ook relatief lang en heb lange armen. Ik raad je vooral aan gewoon veel informatievides te kijken van (powerlifting) benches en jezelf te filmen vanuit verschillende hoeken. Bijvoorbeeld leg-drive is bij mij ook nog niet geoptimaliseerd, maar hier ben ik ook mee bezig.

Bij CGBP is mijn grip ongeveer schouderbreedte, te small is volgens mij niet goed voor je onderarmen en polsen. Ik film tegenwoordig dus regelmatig dus kan hier ook wel een keer wat posten binnenkort

Ben benieuwd of een smallere grip bij jou ook werkt, laat maar weten.
 
Laatst bewerkt:
Jezus, jij bent echt snel sterk geworden! Jou manier van aanpak kunnen velen van leren, waaronder ik. Vorm boven gewicht is inderdaad vele malen belangrijker (je ging 4kg omhoog in je bench Holy shit).

Ik volgde je log zoiezo al, maar ik poste niks omdat je niet zo vaak logt :).

Thanks man! Ik probeer nu weer na elke work-out proberen te loggen.
 
Zou vet zijn :)

Na je reactie op mijn log heb ik meer waardering voor je jeojeo.

Blijf alsjeblieft loggen want jij bent 1 van de voorbeelden die mij extra motiveren om te gymen!
 
Training van vandaag. Weer vooruitgang geboekt dus wel tevreden.

BENCH PRESS:
2x5 80KG
1x3 80KG
1x2 80KG
1x8 70KG PAUSE REPS
80KG voelde eerste twee sets goed, daarna werd mijn kracht wat minder. Na de 4e set vond ik het geen zin meer hebben om 80KG te proberen, dus daarom voor techniek en groei nog 1x8 pauze reps gedaan met 70kg. Door mijn wat nauwere grip voelt het allemaal beter. 5x5 80KG bench komt er aan!

SQUAT:
1x10 30KG
1x3 50KG
1x3 70KG
1x1 85KG
1x1 90KG
3x5 104KG +1.5KG
Weer een increase bij de squat! Ging vrij makkelijk maar keek erg op tegen de 3e set. Wel met goede vorm gelukt. 110KG voor sets komt er aan.

BENT OVER ROW:
1x10 30KG
1x5 50KG
1x5 72KG +2KG
Na de deload weer 2KG er bij, met strikte form. Ging erg gemakkelijk.

BARBELL SKULLCRUSHER/TRICEP EXTENTION (tot achter/onder hoofd):
2x8 35KG
Maar twee setjes gedaan door last van elleboog.

EZ-BAR curl:
1x10 30.5KG
1x8 33.5KG
1x8 32KG
Voor de variatie EZ curls gedaan.
 
Vandaag weer goed getraind, bijna alles vooruit gegaan dus erg tevreden.

(seated) OVERHEAD PRESS:
5x5 54KG +1KG
Weer een increase, ging soepel.

SQUAT:
1x8 30KG
1x5 50KG
1x2 70KG
1x5 90KG
3x5 106KG +2KG
Squats gingen weer goed.

DEADLIFT
1x5 50KG
1x3 90KG
1x5 114KG +4KG
Maximale gewicht gedaan dat op de bar past. Vanaf volgende week heb ik meer schijven.

BENT OVER ROW
1x10 62KG
2x8 62KG
Wat hogere rep-range gedaan

CLOSE GRIP BENCH PRESS
2x7 70KG +4KG
Grote increase bij de CGBP

Hierna nog een setje met hetzelfde gewicht met erg wijde grip gebencht.

INCILINE DUMBELL CURL
3x8 14kg
 
Had vannacht maar 4 uur geslapen en de nacht er voor ook maar 5.5, voelde me dus niet fit. Naar omstandigheden wel goed getraind, squatten overgeslagen omdat ik hier door de moeheid echt geen zin in had.

BENCH PRESS:
Ik keek enorm op tegen 80KG voor de 5x5 gaan dus heb maar wat aangekloot vandaag. Ook voor het eerst sinds lange tijd eens een 1RM gedaan (geen idee waarom ik hier wel zin in had), en 90KG gedaan! Het ging nog vrij gemakkelijk, dus binnenkort als ik lang geslapen heb nog eens voor de 1rm gaan maar dan wat hoger. 100KG bench komt steeds een beetje meer in de buurt.
1x1 90KG
1x3 80KG
2x8 70KG
1x5 70KG PAUSE REPS

BENT OVER ROW:
Weer een kleine increase, met goede vorm gedaan.
1x5 73.5KG +1.5KG

Barbell Shrug
3x8 73,5KG
Sla deze heel vaak over omdat ik het een kutoefening vind. Vandaag voor het eerst met mixed grip gedaan, ging wel wat beter. Wil eigenlijk straps hebben om dit te doen, wel voorgenomen hem nu elke keer in mijn schema te doen.

BARBELL SKULLCRUSHER/TRICEP EXTENTION (tot achter/onder hoofd):
Na vorige keren last van de elleboog bij deze oefening nu wat lager begonnen en op techniek gefocussed. Ging goed en geen pijn:
1x12 30KG
1x10 32.5KG
1x10 33.5KG

Incline bicep curl (gewicht per dumbell):
1x12 13.5KG
1x10 13.5KG
1x8 13.5KG
 
Laatst bewerkt:
Probeer je barbell shrug een in de Smith machine. Zo vind ik hem zelf fijner en ik meende dat onderzoek ook heeft uitgewezen dan de Smith shrug de beste oefening voor de traps zijn.
 
Hoe ga jij toch elke training vooruit. Het is echt insane man :p
 
Hoe ga jij toch elke training vooruit. Het is echt insane man :p

Valt allemaal wel mee hoe insane het is hoor, vooral op de bench mag het van mij sneller. Kan niet wachten op de eerste keer 100KG doen. Maar vooral veel slapen, eten en deloaden bij plateaus helpt mij goed bij progressie


Probeer je barbell shrug een in de Smith machine. Zo vind ik hem zelf fijner en ik meende dat onderzoek ook heeft uitgewezen dan de Smith shrug de beste oefening voor de traps zijn.

Train in een homegym dus helaas in in de Smithmachine geen optie... Ik zal even opzoeken wat voor mij het best mogelijke is dan.
 
Weer een prima sessie vandaag met weer een beetje vooruitgang.

(seated) OVERHEAD PRESS:
1x5 55KG +1KG PR
1x5 55KG
1x4 55KG
1x5 55KG
1x4 55KG
Weer een kilo er bij, helaas twee setjes niet afgemaakt. Volgende keer lukt de 55KG wel neem ik aan

SQUAT:
1x5 20KG
1x5 30KG
1x5 50KG
1x3 75KG
1x2 95KG
1x5 107.5KG +1.5KG PR
2x5 100KG
107.5KG kon ik afmaken, maar met te veel good-morning. Daarom daarna even teruggegaan naar 100KG, omdat ik een beetje last van mijn onderrug kreeg. Nu weer vanaf 100KG opbouwen denk ik.

Dumbell Row
3x8 32.5KG +3.5KG PR

CLOSE GRIP BENCH PRESS
3x8 70KG +1 REP + 1 SET PR
Na vorige keer 2x7 gedaan te hebben bij de CGBP, dit keer zelfde gewicht 3x8 gedaan.

INCILINE DUMBELL CURL
3x8 15kg +1.5KG
 
Afgelopen week meerdere avonden flink gezopen en veel troep gegeten. Donderdag (brak) licht getraind, maar dat ga ik hier niet meer posten. Vandaag weer goed gegeten en getraind, ging naar omstandigheden prima. Komende weken weer knallen!

BENCH PRESS: +3 REPS
4x5 80KG
1x4 80KG
Net niet de 5x5 80KG gehaald, maar alsnog 3 reps vooruitgegaan in totaal, dus wel tevreden. Hopelijk heb ik hem de volgende sessie en kan ik met als doel 90KG 5x5 doorwerken.

SQUAT:
1x5 30KG
1x5 50KG
1x5 70KG
3x5 90KG
Flinke deload gedaan (van 107.5KG naar 90KG) om de techniek te verbeteren. Ga vanuit 90KG nu met 2.5-5KG per sessie weer tot mijn max bouwen.

BENT OVER ROW:
Weer een increase, met goede vorm gedaan.
1x5 76KG +2.5KG

Barbell Shrug
3x8 65KG
Zoals van plan doe ik deze nu elke keer, blijf het een ongemakkelijke oefening vinden omdat ik slechte grip heb.

BARBELL SKULLCRUSHER/TRICEP EXTENTION (tot achter/onder hoofd):
Na vorige keren last te hebben en wat lager in gewicht gegaan te zijn ging het vandaag weer prima.
1x8 32.5KG
2x8 35KG

Incline bicep curl (gewicht per dumbell):
3x8 15KG
 
Afgelopen week meerdere avonden flink gezopen en veel troep gegeten. Donderdag (brak) licht getraind, maar dat ga ik hier niet meer posten. Vandaag weer goed gegeten en getraind, ging naar omstandigheden prima. Komende weken weer knallen!

BENCH PRESS: +3 REPS
4x5 80KG
1x4 80KG
Net niet de 5x5 80KG gehaald, maar alsnog 3 reps vooruitgegaan in totaal, dus wel tevreden. Hopelijk heb ik hem de volgende sessie en kan ik met als doel 90KG 5x5 doorwerken.

SQUAT:
1x5 30KG
1x5 50KG
1x5 70KG
3x5 90KG
Flinke deload gedaan (van 107.5KG naar 90KG) om de techniek te verbeteren. Ga vanuit 90KG nu met 2.5-5KG per sessie weer tot mijn max bouwen.

BENT OVER ROW:
Weer een increase, met goede vorm gedaan.
1x5 76KG +2.5KG

Barbell Shrug
3x8 65KG
Zoals van plan doe ik deze nu elke keer, blijf het een ongemakkelijke oefening vinden omdat ik slechte grip heb.

BARBELL SKULLCRUSHER/TRICEP EXTENTION (tot achter/onder hoofd):
Na vorige keren last te hebben en wat lager in gewicht gegaan te zijn ging het vandaag weer prima.
1x8 32.5KG
2x8 35KG

Incline bicep curl (gewicht per dumbell):
3x8 15KG
Lekker man! Je gaat lekker omhoog :).

Ik ben ook mijn squat weer aan het deloaden. Vorm boven kracht!
 
Weer redelijk getraind. Afgelopen nachten maar 6 uur per nacht geslapen dus was vooral bij de overhead heel erg moe (is ook eerste oefening en moet dan altijd nog een beetje inkomen). Verder wat variatie gedaan deze work-out en weer vooruitgang geboekt. Tevreden!

(seated) OVERHEAD PRESS:
2x5 55KG
1x7 50KG
2x8 47.5KG
Was erg moe en zag op tegen 5x5 55KG na twee setjes, dus wat lager gewicht in hogere rep range gedaan. Ook gefilmd en weer wat techniek-verbetering toegepast.

SQUAT:
1x10 20KG
1x10 50KG
1x6 70KG
3x5 93.5KG +3.5KG sinds deload
Squats gingen heerlijk vandaag, let door de flinke deload goed op mijn form en ging nu top.

DEADLIFT
1x5 50KG
1x3 80KG
1x2 100KG
1x5 120KG +6KG
Nieuwe schijven en daarom gelijk 120KG gedaan, ging gemakkelijk.

T-BAR ROW
3x8 70KG
Voor de variatie eens T bar Rows gedaan, voelde goed.

WIDE GRIP BENCH PRESS
3x8 70KG
Ik bench tegenwoordig met relatieve nauwe grip, ik heb ook het idee dat mijn triceps relatief erg sterk zijn en mijn chest is juist mijn zwakke plek. Vandaar ga ik nu op B dagen een wijde bench doen (nogsteeds met verticale onderarmen) om wat meer op de chest te focussen.

EZ CURL
3x10-12 30kg
 
Weer redelijk getraind. Afgelopen nachten maar 6 uur per nacht geslapen dus was vooral bij de overhead heel erg moe (is ook eerste oefening en moet dan altijd nog een beetje inkomen). Verder wat variatie gedaan deze work-out en weer vooruitgang geboekt. Tevreden!

(seated) OVERHEAD PRESS:
2x5 55KG
1x7 50KG
2x8 47.5KG
Was erg moe en zag op tegen 5x5 55KG na twee setjes, dus wat lager gewicht in hogere rep range gedaan. Ook gefilmd en weer wat techniek-verbetering toegepast.

SQUAT:
1x10 20KG
1x10 50KG
1x6 70KG
3x5 93.5KG +3.5KG sinds deload
Squats gingen heerlijk vandaag, let door de flinke deload goed op mijn form en ging nu top.

DEADLIFT
1x5 50KG
1x3 80KG
1x2 100KG
1x5 120KG +6KG
Nieuwe schijven en daarom gelijk 120KG gedaan, ging gemakkelijk.

T-BAR ROW
3x8 70KG
Voor de variatie eens T bar Rows gedaan, voelde goed.

WIDE GRIP BENCH PRESS
3x8 70KG
Ik bench tegenwoordig met relatieve nauwe grip, ik heb ook het idee dat mijn triceps relatief erg sterk zijn en mijn chest is juist mijn zwakke plek. Vandaar ga ik nu op B dagen een wijde bench doen (nogsteeds met verticale onderarmen) om wat meer op de chest te focussen.

EZ CURL
3x10-12 30kg
Harde training man!

Jij gaat ook alleen maar omhoog :p

Wel vet dat je meer logt!
 
Erg lekker getraind weer vandaag! Weer goede increases dus tevreden.

BENCH PRESS:
werksets:
1x1 93.5KG +3.5KG
3x5 82KG +2KG
1x4 82KG
1x3 82KG
Had weer eens zin in een 1RM, en ben 3.5KG vooruit gegaan. Het ging vrij makkelijk dus denk dat ik de 95KG al gekund had. Ik zit de 100KG op de hielen en ben erg gemotiveerd deze zo snel mogelijk te halen.
Hierna 2 kilo bij mijn setjes gedaan en eerste 3 sets gingen soepel, daarna verloor ik wat kracht. Erg tevreden over de bench vandaag.

SQUAT:
1x10 30KG
1x5 50KG
1x3 75KG
3x5 97KG +3.5KG
Squats gingen weer goed na de deload, volgende keer weer 100KG 3x5.

BENT OVER ROW:
5x5 77.5KG +1.5KG
Weer een increase, met goede vorm gedaan. Ging erg makkelijk

BARBELL SKULLCRUSHER/TRICEP EXTENTION (tot achter/onder hoofd):
3x8 34.5KG

Incline bicep curl (gewicht per dumbell):
3x8 15KG
 
Back
Naar boven