AndroidHealthClinic

Barry's log - nu nog met vragen

Barrrry

Cool Novice
Waardering
0
Beste BB'ers,

Allereerst zal ik mij even voorstellen. Mijn naam is Barry, ik ben 21 jaar jong en ik weeg 68kg bij een lengte van 1,85m. Ik train nu sinds februari jl. in een ''hardcore'' gym, genaamd Bruno's Gym. In deze sportschool liggen vooral oude spullen, maar alles werkt goed en de kilo's zijn behoorlijk.

Toen ik met trainen begon ging ik altijd samen met een vriend, die al een jaar langer traint. Hij wees mij een beetje de weg en legde enkele oefeningen uit en ik beoefende dezelfde oefeningen als hij, zonder enig schema of veranderingen aan het eetpatroon. Destijds woog ik 63kg en hij rond de 80kg, bij dezelfde lengte. Hij was wat te dik, ik te dun. Samen dezelfde oefeningen doen leek mij dus zinloos.

Tot op heden train ik altijd 3 keer in de week, maar volg geen strict schema. Na veel leeswerk kwam ik er al snel achter hoe ik meer zal gainen, namelijk met een eet- en trainschema.

Als trainingschema heb ik gekozen voor de 3 daagse split, waarbij ik de spiergroepen over de volgende dagen verdeel:

Maandag: borst en biceps
Woensdag: rug en triceps
Vrijdag: Benen en schouders

Waarom ik voor dit schema heb gekozen is simpel: ik wil zoveel mogelijk gainen, waarbij definitie nog(!) niet boeit. Ook moet het schema niet te ingewikkeld worden, gezien het mijn eerste schema betreft.
Welke oefeningen ik per spiergroep moet doen is mijn nog niet helemaal duidelijk, ik zou hier graag nog eens op terug willen komen nadat ik wat meer heb gelezen. Het is mij wel duidelijk dat ik voor veel compound oefeningen moet kiezen en isolated oefeningen even moet vergeten. Maar hoe herken je welke oefeningen compound of isolated zijn? Zijn alleen de ''grote 3'' compound, of is er meer? Ik heb er wel eens wat over gelezen, maar misschien dat alles duidelijk wordt als de termen worden uitgelegd en niet alleen een opsomming van de oefeningen.

Ik zou zeggen, zet zelf een schema'tje in elkaar en post hem hier dan kunnen wij hem bijschaven. Voedingsschema idem.

Persoonlijk "bouw" ik mijn schema altijd om de zwaardere oefeningen (waar ik altijd mee begin) heen, en daarbij denk ik bijvoorbeeld aan;

bench of incline press
deadlift
bent over row
pull ups
squat
military press

succes

Veel succes!

• Topic Starter Topic Starter
Voor 321,- euro heb ik de volgende materialen gekocht via internet, om ook thuis wat te trainen:

2x Korte halterset zwart 15kg, met verwisselbare schijven
Pivot Sport DeLuxe Power Tower 360
Pliant Halterbank Horoz
PURE WHEY BLEND 1x 2270 gram + gratis shakebeker

Bedankt voor de reacties en ik zal vanavond of morgen mijn schema eens posten. Mijn voedingsschemastaat in het subforum over voeding.

Bedankt.

Eetschema wordt nog aangepast. Maar dan moet ik eerst de kcal/eiwit/etc.. waarde opzoeken :D

Met de power tower hoop ik thuis een V-back te kunnen realiseren. Gewoon iedere ochtend en avond (voor en na het slapen) tot faillture aan dat ding hangen. Is dat goed, of kan ik het beter integreren in mijn normale trainingstijd?

Qua schema ben ik dus zover dat ik de spiergroepen heb ingedeeld in de week:
Maandag: borst en biceps
Woensdag: rug en triceps

Vrijdag: Benen en schouders

Mij is in dit topic al bekend gemaakt dat ik de oefeningen moet indelen rond de grote 3: bench-press, squatten, deadlift. Maar hoe doe ik dat? Waar moet ik rekening mee houden? Even een ''losse flodder'', zo uit de mouw...

Maandag:
Bench-press 5x8
Incline Bench-press 5x8
Flyes 5x8
Hammer curl 5x8
Dumbbell curl 5x8
Barbell curl 5.8

Ik begin even met 1 dag, maandag dus. Is dit wat?

Laatst bewerkt:
Bedankt.

Eetschema wordt nog aangepast. Maar dan moet ik eerst de kcal/eiwit/etc.. waarde opzoeken :D

Met de power tower hoop ik thuis een V-back te kunnen realiseren. Gewoon iedere ochtend en avond (voor en na het slapen) tot faillture aan dat ding hangen. Is dat goed, of kan ik het beter integreren in mijn normale trainingstijd?

weet niet als dat ideaal is om uw v-back te realiseren hoor. gewoon optrekken dan en als dat nog niet gaat de presdown doen hé wat op hetzelfste neerkomt maar waar je kan minderen van gewicht en dus meer herhalingen kan doen. Voor massa moet je toch altijd tss de 8-12 herhalingen blijven. Persoonlijk vind ik het chinnen de veiligste, naar nek trekken is nogal riskant voor blessures. Is een heel onnatuurlijk houding die je aanneemt wat dus niet goed is. Dus om te antwoorden zou het gewoon opnemen in mijn schema.:D veel succes!

weet niet als dat ideaal is om uw v-back te realiseren hoor. gewoon optrekken dan en als dat nog niet gaat de presdown doen hé wat op hetzelfste neerkomt maar waar je kan minderen van gewicht en dus meer herhalingen kan doen. Voor massa moet je toch altijd tss de 8-12 herhalingen blijven. Persoonlijk vind ik het chinnen de veiligste, naar nek trekken is nogal riskant voor blessures. Is een heel onnatuurlijk houding die je aanneemt wat dus niet goed is. Dus om te antwoorden zou het gewoon opnemen in mijn schema.:D veel succes!

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij bedoelde ik ook chinnen. Zeg maar brede grip aan de bar bovenop de powertower, en dan jezelf omhoog trekken. Heb ik het goed? Wat bedoel je met ''nek trekken?

Alvast bedankt :)

Edit: hiermee wil ik dus een V-back maken: http://www.youtube.com/watch?v=3F8-5I1uk9w&feature=related

chinnen is optrekken tot je met kin(chin) boven baar komt en terug. Zoals op je filmpje dus. Nek trekken bedoel ik mee optrekken maar terwijl je omhoog komt duw je uw hoofd naar beneden en trek je de baar tegen uw nek. Waarschijnlijk spreek je hiermee dan weer andere spieren aan maar het verschil is volgrns mij klein met de gewone chinnen.:D

Terug
Naar boven