MuscleMeat

basaal metabolisme

ForestElder

Dutch Bodybuilder
Waardering
3
Ik had een vraagje,

momenteel zit ik in de cut ben 1,86 m en 90 kg. Ik heb uitgerekend dat mijn BMI 1927 is. Betekend dit dat ik nooit en te nimmer daaronder mag gaan zitten om te voorkomen dat mijn stofwisseling in de winterstand komt?

Wat ik nu doe ik op rust dagen rond de 2000/ 2100 kcal zitten en op trainings dagen rond de 3000 kcal.

Heb jij dr een winterstand op zitten dan??? luxe:thumb:

Ik weet niet hoe lang je training duurt, maar denk dat je wel wat lager mag gaan als 3000 kcal, of zijn er ook andere activiteiten nog meegerekend?

• Topic Starter Topic Starter
Heb jij dr een winterstand op zitten dan??? luxe:thumb:

Ik weet niet hoe lang je training duurt, maar denk dat je wel wat lager mag gaan als 3000 kcal, of zijn er ook andere activiteiten nog meegerekend?

ik had het trouwens verkeerd gemeld maar die 1927kcal is mijn rmr niet mijn bmr die is 3000 kcal. Maar ik doe alleen een uurtje krachttraining 4 x per week waarbij ik ongeveer 500 kcal verbruik. Denk dat 2000 kcal beter is niet?

totale verbranding: RMR 1972 + 500 kcal= 2472 BMI op 2000 kcal - 2472= een kcal tekort van 427. Heb net een arikel erover gelezen vandaar hehe zie link; http://www.discussbodybuilding.com/How-to-properly-burn-fat-m120686.aspx

Ik kan ook gewoon op onderhoud blijven eten en extra cardio doen zonder te cutten in de kcals maar ik heb geen tijd om 1,5 tot 2 uur per week in de sportschool te staan.

heb ik het goed begrepen is dit de manier ongeveer?

Laatst bewerkt:
Je stofwisseling schroeft zich terug als je gedurende een lange(re) periode weinig calorieen binnen krijgt... bijvoorbeeld op een 1000 Cal dieet zul je na een poosje gaan merken dat je slomer wordt. Je lichaamstemperatuur daalt, je wordt lethargisch, je bent eerder moe, slaapt langer, je herstelt minder...

Eet weer meer en het herstelt zich weer.

maar dat "nooit en te nimmer" is dus overdreven.

bedankt wazzup,

mijn plan is om 5 dagen op 2100 kcal te zitten en in het weekend boven mijn onderhoudt eten rond de 3500 kcal, waardoor ik mijn lichaam laat schrikken en om zo te voorkomen dat me stofwisseling trager wordt goed plan denk je?

bedankt wazzup,

mijn plan is om 5 dagen op 2100 kcal te zitten en in het weekend boven mijn onderhoudt eten rond de 3500 kcal, waardoor ik mijn lichaam laat schrikken en om zo te voorkomen dat me stofwisseling trager wordt goed plan denk je?

goed plan, slechte reden. (3500 kon zelfs wel eens te weinig zijn, maar goed zo laag is 2100 nu ook weer niet, dus het "sal wel reg kom")

refeeds kun je wel het beste plannen na een training, dus ik hoop dat je in het weekend 2 trainingen gepland hebt ?

Anders kun je misschien toch beter je refeeds door de week plannen.

goed plan, slechte reden. (3500 kon zelfs wel eens te weinig zijn, maar goed zo laag is 2100 nu ook weer niet, dus het "sal wel reg kom")

refeeds kun je wel het beste plannen na een training, dus ik hoop dat je in het weekend 2 trainingen gepland hebt ?

Anders kun je misschien toch beter je refeeds door de week plannen.

yep train in het weekends. ik ben trouwens 1,86m en 90 kg, ik heb uitgerekend dat mijn onderhoud ongeveer 3100 kcal is maar ik was beetje huiverig om helemaal naar de 2100 kcal te zakken op trainings dagen maar dat kan best dus als je vet wilt verliezen?

ik moet er wel bij vermelden ik volg nu het anabolisch dieet met 2100 zitten me eiwitten ronde de 185 gram en 140 gram vet.

Je kcal boehoefte is ook weer gebonden aan de hoeveelheid vetvrije massa.
Zou me niet teveel aan die kcal behoefte vastpinnen als ik jou was.
Eet gewoon op het gevoel, en pak in het weekend na je (fullbody) training wat extra voeding. (refeed ja)

Op gevoel eten zou ik niet doen. Lastig met progressie bijhouden, als je niet verder komt weet je ook niet echt waar het aan ligt.

Op gevoel eten zou ik niet doen. Lastig met progressie bijhouden, als je niet verder komt weet je ook niet echt waar het aan ligt.

Ik probeer gewoon zo te eten dat als ik ongeveer 500 tot 1000 gram per week afval wel goed zit. Zodra het meer wordt moet ik gewoon meer eten.

Ik zit ook aan het anabolisch dieet waarbij afvallen wel wat sneller gaat. Alleen ik vind het lastig te calculeren hoeveel % vocht/glucose/ vet er daadwerkelijk af is.

IK heb gister op 2100 kcal gegeten en met KT 700 kcal verbrand. Daarme had ik een uitgerekend een tekort van -600, op die dag woog ik 90 kg. Vandaag weer gewogen is het 89,4 kg geworden dus die 2100 kcal is veelste laag voor mij ga maar eens proberen rond de 2500/ 2600 kcal te zitten.

Terug
Naar boven