XXL Nutrition

BCAA. Een must have?

isostar

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m86
Massa
85kg
Vetpercentage
10%
Hi all,

heb net weer een potje crea (Result!) en een emmer Whey besteld bij de bodyenfitshop maar vraag mij nu af of ik ook BCAA had moeten bestellen.

Ik kan mij heugen dat een van jullie ooit zei dat het niet zo heel belangrijk was als je niet in een cut zit. Maar als je dan die zoveel belovende tekst leest op de website ga ik toch twijfelen :p

Dus, wat denken jullie er van?

Sorry als dit al 100x is gevraagd :eek:

peace outt!!

(http://www.bodyenfitshop.nl/bcaas/body-fit-sportsnutrition/ultra-micronized-bcaa-poeder)

Laatst bewerkt:
ligt eraan hoe serieus je bezig bent en wat je budget is, is leuk om te kopen als je een keer wat geld over hebt maar verwacht er geen spectaculaire resultaten van.

En als je een whey hebt waar ookal de bcaa's inzitten is het ook geen noodzakelijkheid.

• Topic Starter Topic Starter
hmmm. Dan laat ik het bij goed eten, whey en crea.

Van Creatine merk ik namelijk echt wel wat. Mijn spieren zijn voller en heb het idee dat ik ook wel meer kracht heb.

Ik heb Whey-perfection.

Bovendien eet ik dagelijks 2 eieren.

Is het verstandig om naast dagelijks whey en creatine ook nog (1) bcaa te nemen? Of is dat teveel voor je lichaam? Ik probeer nu clean te bulken en doe ongeveer 3 keer per week intensieve cardio. Om spieren te beschermen gebruik ik nu pure leucine maar wou op den duur hiernaast ook nog creatine gaan gebruiken.

uhm ik heb lange tijd getraind zonder bcaas sinds half jaartje bezig met bcaas van xtend bodyfitshop moet zeggen dat ik tog egt veel sneller herstel en ook voller ben geworden.

neem altijd na het trainen met perfect carbs+ creatine + 2 schep xtend perfecte post shake in mijn ogen

groeten
edward

En als je een whey hebt waar ookal de bcaa's inzitten is het ook geen noodzakelijkheid.

In principe helemaal waar.
Als je het zonder amino product traint is het wel belangrijk om je eiwitinname goed te timen. Er moet een constante stroom amino's in je bloed zitten voor herstel en groei.
Lukt dat om wat voor een reden niet, dan kunnen BCAA's uitkomst bieden om je spiermassa tijdens een training te beschermen en na de training om het herstel sneller in te zetten.

BCAA is voor de cut
EAA voor de bulk

Hierbij een vergelijking die ik heb gemaakt. Deze vergelijking is omtrent de EAA in de Whey perfection.

Als ik kijk naar de inhoud van Whey Perfection VS Magic EAA

Magic EAA per dosering!
  • L-Leucine 2000 mg
  • L-Isoleucine 1000 mg
  • L-Valine 1000 mg
  • L-Lysine 1500 mg
  • L-Methionine 300 mg
  • L-Phenylalanine 750 mg
  • L-Threonine 1500 mg
  • L-Histidine 1000 mg

Whey Perfection per dosering!
  • L-Leucine 2987 mg
  • L-Isoleucine 2987 mg
  • L-Valine 1401 mg
  • L-Lysine 2371 mg
  • L-Methionine 737 mg
  • L-Phenylalanine 750mg
  • L-Threonine 1948 mg
  • L-Histidine 504 mg
Verschil!
  • L-Leucine 987mg meer
  • L-Isoleucine 1987mg meer
  • L-Valine 401mg meer
  • L-Lysine 871mg meer
  • L-Methionine 437mg meer
  • L-Phenylalanine niet aanwezig in Whey
  • L-Threonine 448mg meer
  • L-Histidine 496mg minder

Slechts 1 aminzuur is er meer aanwezig in de EAA dan in Whey Perfection en 1 aminozuur is niet aanwezig. Vraag me nu sterk af of het nog wel de moeite waard is om EAA te gebruiken.

Zie: http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/bodyenfitshop-nl-191196/index450.html#post5401226

Heb uiteindelijk andere spullen ervoor besteld. Vond het niet de moeite waard om naast WP nog los EAA te bestellen. Het verschil is minimaal.

Laatst bewerkt:
dennis zijn die doseringen voor 1 schep van whey perfection?

Zulke shit heb je eigenlijk helemaal niet nodig, het enige wat een beetje handig is zijn creatine+whey

hmm apart nooit bij stil gestaan dacht altijd dat juist bcaas meer bevatten en in whey gewoon een kleine hoeveelheid hmmm

Vond ook raar inderdaad. Was wel verbaast nadat ik alles had berekend.

Staat bij WP ook:
-3600 mg L-Glutamine per dosering
-5000 mg BCAA's per dosering
-11.200 mg EAA's per dosering

Je moet bij de EAA wel 2x10 gram nemen. Het zou denk ik wel goedkoper zijn om het los te kopen, al verschilt dat denk vrij weinig.

Stel je koopt de Whey Perfection van 4,54kg. Kost 54,50 (Zonder kerstkorting)

54,50 / 162 = 0,336 cent per shake.

Ervan uit gaande, dat je 4x per week traint. Dan neem je per week
7x ontbijt
4x voor trainen
4x na trainen
(Om zelfde dosis EAA te krijgen zoals beschreven staat bij de EAA)

15x per week * 0,336 = 5,046 euro per week.
Dan zou je 10.8 week per 4,54kg doen. Met een gemiddelde uitgave van 5,04 euro per week.

Stel je koopt EAA los in combinatie met Whey Perfection

0,336 cent per shake.
7x ontbijt per week

7 * 0,336 = 2,352 euro per week.

EAA 500 gram, 10 gram per dosering. Is 50 doseringen voor 22 euro.

22 / 50 = 0,44 euro per dosering.

Per week:
4x voor de training
4x na de training

8 * 0,44 = 3,52 euro

3,52 + 2,352 = 5,872 euro per week.

Oftewel 0,83 euro cent duurder per week. Als je de EAA los koopt in combinatie met de Whey perfection. Daarbij heb ik de shake voor of na de training weggelaten aangezien je die nu vervangt door de EAA

er zit tegenwoordig in elke whey die je kan kopen (bij de boardsponsors) bcaa ( correct me if im wrong)

BTW: Vraagje: Stel ik heb BCAA.
Dan zou ik dit denk ik doen op trainignsdag:
Preworkoutout -30 min voor trainen (neem dit niet elke training)
Bcaa ? tijdens of voor trainen??
Na: Post workout ( TMS van B&F shop)
halfuurtje na TMS een whey shake

Wat zeggen jullie hiervan?

Laatst bewerkt:
hoe zit het dan met de bcaas tussen kwark en muscilair caseine van bodyfitshop?

---------- Toegevoegd om 15:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:52 ----------

caseine shake

amenstelling per 100 gram
KJ 1570,0
Kcal 374,0
Eiwit 90,00 gram
Koolhydraten 0,40 gram
Vet 1,10 gram

Aminozuurprofiel per 100 gram: (mg per 100 gram eiwit)

Alanine 3100 mg Lycine 8100 mg
Arginin 3600 mg Methionine* 3000 mg
Asparginezuur 7300 mg Fenylalanine* 5200 mg
Cysteine 400 mg Proline 11000 mg
Glutaminezuur 22400 mg Serine 6200 mg
Glycine 1900 mg Threonine* 4300 mg
Histidine 3100 mg Tryptofaan* 1300 mg
Isoleucine* 5500 mg Tyrosine 5800 mg
Leucine* 9500 mg Valine* 7000 mg

hoe zit het dan met de bcaas tussen kwark en muscilair caseine van bodyfitshop?

Hoezo ga je die 2 vergelijken?

Doel van kwark is puur caseine eiwitten, dat zijn langzame eiwitten. BCAA's zijn heel snelle aminozuren die binnen 30 min worden opgenomen. Caseïne is voor de nacht.

Mits jij om de 30 minuten wil opstaan, zou ik gewoon voor de kwark gaan :p

Excuses zie al wat je bedoelt:
Hier het desbetreffende supp:
http://www.bodyenfitshop.nl/caseine-eiwit/body-fit-sportsnutrition/micellar-casein-superior

Hier interessant topic erover:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/bcaas-ipv-kwark-savonds-159091/

"Ik denk dat langzame eiwitten als kwark meer glutamine bevat en langzamer veteerd/ afgebroken wordt dan BCAA die voornamelijk in Whey zitten."

Edit: Zie laatste post van Kris, daar staat het mooie uitgelegd. Klopt redelijk wat ik zei, BCAA is anti katabool. Maar alleen in de context rondom de training aangezien het zeer snel wordt opgenomen. Max 30 min. Aangezien kwark veel langer nodig heeft om verteerd te worden, is dit veel handiger tijdens de slaap. Je wilt immers niet om de 30 minuten op staan. Daarnaast ben je ook niet katabool aan het begin van je slaap, omdat je net voor je slaap meestal nog wat hebt gegeten.

Ideale zou zijn om na je diepe slaap BCAA te nemen. Aangezien je dan katabool bezig ben. Al krijg je dan de discussie tussen rust en snachts eten.

Laatst bewerkt:
hmm snap ik ja maar die bcaas is tog altijd mooi meegenomen tog??? heb net even berekent per 1 schep caseine shake bevat meer dan die eaa

Terug
Naar boven