AndroidHealthClinic

BCAA / Proteineshakes

marli

Novice
Waardering
2
Lengte
1m64
Massa
63kg
Ik vraag mij af of die proteineshakes (whey) hetzelfde zijn als BCAA´s? Ik heb een pot BCAA´s gekocht (in capsules, met l-leucine, l-isoleucina, en L-valina, en vitamina B6) om spierafbraak te voorkomen.

Wat ik dacht was dat het beter voor mij is om capsules te nemen, aangezien ik geen massa wil aankomen. Ik dacht ook dat die shakes je dik maken, of niet? Ik train wel 5 x per week.

Heb je een voedingsschema???

This must be a troll, amirite?

shakes maken je niet dik. Een calorie overschot wordt je dik van. BCAA is vooral om spierafbraak te voorkomen tijdens je training. Een wheyshake voor je training kan ook prima. In capsules zit hetzelfde poeder in, maakt niks uit dus.

• Topic Starter Topic Starter
ik eet in de ochtend een kom havermoutpap zonder suiker. Dan train ik van 11 tot 14 (danslessen) en neem voor de training een koffie en 2 fatburners (ginseng / HCA / Guarana / L-Carnitine), Dan meteen na de training 3 capsules BCAA. Dan binnen een uur na de training groenten (broccoli, wortelen, bloemkool) met een kipfilet, een stukje bruin brood, en 2 eiwitten.
Vanaf dan probeer ik zo min mogelijk te eten (mijn doel is zoveel mogelijk vet verliezen maar spieren behouden). Meestal eet ik nog een banaan, en maiscrackers met kaas.

---------- Toegevoegd om 21:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:42 ----------

tnx MastaguyB, ik dacht idd al dat het hetzelfde was, wist t niet zeker...

Wat ik dacht was dat het beter voor mij is om capsules te nemen, aangezien ik geen massa wil aankomen. Ik dacht ook dat die shakes je dik maken, of niet? Ik train wel 5 x per week.

Op 63 kilo??
Eiwit(shakes) zijn niet zo`n gunstige energiebron voor je lichaam om af te breken en weer op te bouwen als vet. Als jij 5 keer per week fatsoenlijk (kracht)traint dan moet je wel heel erg veel drinken om er dik van te worden. Maar waarom gebruik je zoiezo BCAA`s etc als je geen massa wil?

ik eet in de ochtend een kom havermoutpap zonder suiker. Dan train ik van 11 tot 14 (danslessen) en neem voor de training een koffie en 2 fatburners (ginseng / HCA / Guarana / L-Carnitine), Dan meteen na de training 3 capsules BCAA. Dan binnen een uur na de training groenten (broccoli, wortelen, bloemkool) met een kipfilet, een stukje bruin brood, en 2 eiwitten.
Vanaf dan probeer ik zo min mogelijk te eten (mijn doel is zoveel mogelijk vet verliezen maar spieren behouden). Meestal eet ik nog een banaan, en maiscrackers met kaas.

---------- Toegevoegd om 21:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:42 ----------

tnx MastaguyB, ik dacht idd al dat het hetzelfde was, wist t niet zeker...

En na die maaltijd na je training eet je bijna niks meer? Om je spieren te behouden mag je zeker niet te weinig eten..

---------- Toegevoegd om 01:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:47 ----------

Op 63 kilo??
Eiwit(shakes) zijn niet zo`n gunstige energiebron voor je lichaam om af te breken en weer op te bouwen als vet. Als jij 5 keer per week fatsoenlijk (kracht)traint dan moet je wel heel erg veel drinken om er dik van te worden. Maar waarom gebruik je zoiezo BCAA`s etc als je geen massa wil?

??? Wat bedoel je nou?

Laatst bewerkt:

Als je vet wil verliezen en spieren wil behouden blijf dan gewoon fatsoenlijk eten. Ga veel cardiotraining doen en lichte kracht of circuittraining als je niet (veel) gespierder wil worden. Al die middeltjes die je erbij neemt zijn alleen nuttige als je er ook op de goede manier voor werkt.

ja dat is waar maar mijn belangrijkste doel is vet verliezen. Ik heb nog een beetje een buikje van de zwangerschap 4 maanden geleden en wil t zo snel mogelijk weg hebben. Ik heb een auditie over een maand en wil zsm mijn buik strak hebben.

Cardio doe ik genoeg met oefeningen voor alle spiergroepen...

Laatst bewerkt:
ja dat is waar maar mijn belangrijkste doel is vet verliezen. Ik heb nog een beetje een buikje van de zwangerschap 4 maanden geleden en wil t zo snel mogelijk weg hebben.

Hoe minder je eet, hoe minder je lichaam gaat verbranden, hoe minder vet je verbrand. Gewoon goed geregeld gezond eten en sporten, geen frisdranken meer (of light als het echt nodig is), lees in het voedings gedeelte over wat je het beste kan eten.

Ff een DNP kuurtje en vet vliegt eraf (schijnt).
Zelf nooit gebruikt want mijn metabolisme staat van nature al in overdrive.

no tnx (anabolen) ik dacht eerst aan een primobolan kuurtje, maar het gaat hardstikke goed met afvallen, en ik blijf toch echt mijn spieren behouden, ook met dit dieet van mij. Ik ben bijna op mijn gewicht van voor de zwangerschap (59 voor zw. weeg nu 61, tijdens zw. woog ik 86) alleen mijn buikje nog, maar elke dag zie ik iets meer buikspieren.
Dus tnx voor alle adviezen om meer te eten voor spierbehoud, maar het gaat hardstikke goed. Ik zal zo wel een foto van voor de zwangerschap, en een foto van nu plaatsen

net fotos geplaatst;) zoals je ziet moet mn buik nog strakker.....;)

Nóg strakker? :)
En die foto is van na de zwangerschap?

Je ziet er al gezond uit meid.. Denk wel dat je altijd een beetje los vel op je buik zal houden, met dank aan je kindje ;)

Terug
Naar boven