XXL Nutrition

beeldscherm ernstig traag

Onslow

Gelsenkirchen
Elite Member
Challenge x5
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
7.124
Heren, en eventueel ook...nee laat maar, heren

Mijn laptop is sinds gisteren erg traag geworden. Beeldscherm laadt alles langzaam en vooral met de pijl van de muis kan je het goed merken.
Moet ik nu mijn videokaart updragen ofzo? ik heb een amd m880g als kaart kan dat kloppen?

Verder heeft dit ding nog een heel raar probleem. Al sinds ik hem heb trouwens. Als ik filmpjes bekijk dan valt hij na een minuut of 5 uit. ook als ik meerdere sites bezoek met bewegende beelden wordt het op een gegeven moment te veel en valt hij ook uit.
Youtube filmpjes kan ik wel muziek op beluisteren als ik het beeldscherm minimaliseer. Dus hoe meer er op mijn beeldscherm aan bewegende beelden staan, hoe groter de kans dat hij na een tijdje gewoon uitvalt alsof de accu op is. Sommige spelletjes gaan nog net, maar doe ik daarnaast ook weer een muziekje op de achtergrond via youtube slinken mijn kansen dat hij aan blijft.

Wat kan dit zijn?

is je beeldscherm traag, of je laptop zelf? :)

Updaten kan altijd, welk OS gebruik je? Hoe oud je laptop? hoe vol staat/staan je schijf(ven)

Heren, en eventueel ook...nee laat maar, heren

Mijn laptop is sinds gisteren erg traag geworden. Beeldscherm laadt alles langzaam en vooral met de pijl van de muis kan je het goed merken.
Moet ik nu mijn videokaart updragen ofzo? ik heb een amd m880g als kaart kan dat kloppen?

Verder heeft dit ding nog een heel raar probleem. Al sinds ik hem heb trouwens. Als ik filmpjes bekijk dan valt hij na een minuut of 5 uit. ook als ik meerdere sites bezoek met bewegende beelden wordt het op een gegeven moment te veel en valt hij ook uit.
Youtube filmpjes kan ik wel muziek op beluisteren als ik het beeldscherm minimaliseer. Dus hoe meer er op mijn beeldscherm aan bewegende beelden staan, hoe groter de kans dat hij na een tijdje gewoon uitvalt alsof de accu op is. Sommige spelletjes gaan nog net, maar doe ik daarnaast ook weer een muziekje op de achtergrond via youtube slinken mijn kansen dat hij aan blijft.

Wat kan dit zijn?

Het lijkt er op dat je videokaart te warm wordt en dan zorgt voor uitval. Wordt je laptop ook erg heet als je hem gebruikt, met name bij het afspelen van filmpjes?

• Topic Starter Topic Starter
Nee hij wordt niet extreem warm. Niet als ik dit met mijn andere laptop vergelijk. Stel dit is toch het probleem, is er wat aan te doen?

---------- Post toegevoegd 12 May 2013 om 12:19 ----------

is je beeldscherm traag, of je laptop zelf? :)

Updaten kan altijd, welk OS gebruik je? Hoe oud je laptop? hoe vol staat/staan je schijf(ven)

Sorry, bedoel echt het beeldscherm. En ja daardoor dan ook nu de laptop zelf maar ligt aan het beeldscherm.

Het kan aan Java liggen.
Javacache legen. Configscherm>Java Control Panel>Temporary Internet Files>Settings>Delete Files.
De Java temp internet files worden in een aparte map opgeslagen anders dan de normale temp internet files.

daarna draai ik altijd nog even crapcleaner
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

Lijkt mij ook een probleem met de koeling.

Het kan aan Java liggen.
Javacache legen. Configscherm>Java Control Panel>Temporary Internet Files>Settings>Delete Files.
De Java temp internet files worden in een aparte map opgeslagen anders dan de normale temp internet files.

daarna draai ik altijd nog even crapcleaner
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

oke ga ik doen. bij select the compression of JAR files staat hij op none. is dat juist?

---------- Post toegevoegd 12 May 2013 om 13:09 ----------

Lijkt mij ook een probleem met de koeling.

Zit er dan vuil in ofzo dat de warmte niet kwijt kan? Of is er dan iets kapot?

Misschien een ventilatortje dat niet of langzaam draait. Of een koelelement wat niet goed vast zit ofzo.

Lukt het niet dan kan je ook nog even kijken in het taakbeheer (ctrl-alt-del en start taakbeheer)
en dan even zien welke processen en services actief zijn.
evt. kan ik via teamviewer nog bij je meekijken als het echt niet lukt.
ik vermoed dat het een software probleem is.

http://core-temp.en.softonic.com/
hier kan je eventueel wat software downloaden om de temperatuur van je laptop te monitoren/bepalen.
Mocht het dan wel een koelingsprobleem zijn ben je er ook zo achter.

Laatst bewerkt:
Ik had everest gedownload maar toen viel hij weer uit. Hij lijkt nu weer normaal na het opstarten gek genoeg. ik doe de crapcleaner nog even erover heen en daarna probeer ik de temp te achterhalen. Bij everest kon ik dat niet achterhalen wat wel zou moeten kunnen.

Ben benieuwd.....

Dus met een ander beeldscherm gaat het niet traag?

De temp ging van 89 naar max 101 tijdens een youtube filmpje maar daarna weer terug naar 90. Ik zal iets opzetten en meten tot hij uitvalt.

De temp ging van 89 naar max 101 tijdens een youtube filmpje maar daarna weer terug naar 90. Ik zal iets opzetten en meten tot hij uitvalt.
Idle al op 89 gr hoort niet. There's your problem, ligt niet aan je beeldscherm.

Gokje: Acer?

Dus met een ander beeldscherm gaat het niet traag?

Nee. Trouwens ook het invoeren van letters in de adresbalk ging zeer haperig. het lijkt nu opgelost nadat de laptop uit viel en ik hem weer opnieuw aan heb gezet en java files delete heb gedaan.

---------- Post toegevoegd 12 May 2013 om 13:52 ----------

Idle al op 89 gr hoort niet. There's your problem, ligt niet aan je beeldscherm.

Gokje: Acer?

Nee packard bell

Ik zet nu een uitzending gemist op en binnen 10 min zal hij uitvallen zal eens kijken wat er met de temp gaat gebeuren.

Ik had al wel het idee dat het haperen aan Java zou liggen.
Maar het uitvallen kan meerdere redenen nog hebben.
Inderdaad oa de temperatuur.
Is je ventilator goed vrij? dat hij zijn warme wel goed kwijt kan?

tja.. ik ken eigenlijk alleen de naam Packerd hell... :o
van alle mensen die ik les heb gegeven hadden er 2 een PB en beide waren snel overleden...

ben benieuwd bij welke temp hij uitvalt.

oh ja.. wat je ook eigenlijk even zou moeten doen dan. Is de temp meten bij opstarten nadat hij een paar uur heeft uitgestaan.
Het kan zijn dat zo een programmaatje niet nauwkeurig is en al standaard wat te hoog aangeeft. Het is nooit exact.
Dan kan je de temp stijging bepalen en weet je zeker dat het opwarming is wat het probleem geeft

Laatst bewerkt:
2 jan smitjes op 105

Uitzending gemist op gezet. Beeld groot gemaakt. temp schommelde tussen 100-106 maar hij bleef het nog doen. Ik denk zal hem eens aan het werk zetten en nog een uitzending erbij doen maar toen ik een nieuwe pagina aan het laden was paf... laptop uit.
Het werd hem dus weer te veel maar het lijkt me dus niet dat het echt aan de temp ligt die bleef best stabiel. En toevallig die ene seconde dat ik een pagina laad valt hij meteen uit. Is de video kaart naar de klote misschien?

Terug
Naar boven