MuscleMeat

begin voedingsschema

igork

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
84kg
beste bbers,

ik ben vandaag begonnen met het begin van mijn voedingsschema. na veel gelezen te hebben op het forum heb ik mijn macro's berekend met de KEV verhouding 50-30-20.
En kom ik uit op 2.79 gram eiwit per Kg lichaamsgewicht en 0,827 gram vet per Kg lichaamsgewicht.
maar op andere fora kom ik 2 tot 2,5 gram eiwit/Kg en 1 gram vet/Kg.

ik heb gekozen voor een activiteitsfactor van 1,55 omdat ik 3 dagen train en 2 dagen hardloop

wat raden jullie mij aan en moet ik mijn supplementen zoals whey en vis olie meereken in het schema.

bedankt,

igor

Bijlagen

Whey moet je meetellen en niet te veel nemen als voeding. Het meeste van je eiwitten moet je uit gewone voeding nemen. Om te beginnen zou ik max 3 x whey nemen.

Ik ben juist ook met whey supplement begonnen om hoger in eiwitten te gaan en lager in koolhydraten. Met mijn vaste voeding kom ik aan een 140 - 150 gram, ga nu een tijdje richting 180 - 200 en dan dalen in Koolhydraten. Zat eerst ook op 50 / 30 / 20 maar ga nu eens maand op 30 / 50 / 20 zitten.

Probeer wel niet meer als 3 shakes per dag te nemen. Ik neem 1 na ontbijt, 1 na de middag en 1 na mijn training.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
nog een vraagje,

ik kom dus uit op een behoeften van 3010 Kcal.
dit is het totaal aantal Kcal om op gewicht te blijven.
als ik gewicht wil toenemen moet ik er 20% boven zitten en als ik gewicht kwijt wil raken 20% er onder?

bedankt!

Terug
Naar boven