XXL Nutrition

Beginnen met de krachttraining.

kokoryuu

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
68kg
Hoi allemaal. Ik ben net nieuw op dit forum en wou graag gaan beginnen met krachttraining. En dan wou ik massa gaan trainen.
Ik sport nu 2 maandjes in de sportschool en doe daar het Starting Strength schema:

Squats: 3 x 5 - 60 KG
Bench Press: 3 x 5 - 37,5 KG
Deadlift: 1 x 5 - 60 KG
Dips: 2 x 5-8

Workout B

Squats: 3 x 5
Shoulder Press (op machine): 3 x 5 - 20-25 kg
Bent Over Row: 3 x 5 - 42,5 KG
Chin-ups: 3 x 8

Nou had ik eerst even een klein vraagje over de Bench Press. Ik heb namelijk nogal moeite om die stang recht te houden, zijn daar handige truckjes voor? Ik hoor ze graag :p

Maar nu wou ik dus gaan beginnen om massa te gaan trainen. Maar ik ben nogal onzeker als het gaat om schema's. Is het wel goed wat ik doe, zijn de dagen goed verdeeld etc. Nou ben ik dus hier en in de catogorie "trainingsschema's en programma's" de sticky's gaan lezen. Ik heb nu ook 2 voorbeeld schema's, namelijk:

Maandag -> Upperbody

-Incline bench
-Cable crossover
-Military press
-CGBP
-T-Bar row
-BB curl

Dinsdag -Lowerbody
-Squat
-Leg press
-SLDL
-Calf press
-Leg raise

Donderdag –Upperbody
-Pullup
-BB row
-Hammer curl
-Flat bench
-Skullcrushers
-Side lateral raise

Vrijdag -Lowerbody
-Deadlift
-Leg curl
-Front squat
-Calf raise
-Crunch

Bron: http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/welk-trainingsprogramma-geschikt-voor-139327/

En:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/gratis-progressieschemas-oefening-sets-reps-gewicht-27367/

Maar welke is nou het beste om te doen om te beginnen. Zal ik allebei de schema's eens een maandje proberen en zo kijken wat mij het fijnst lijkt/het beste uitkomt?

En stel dat ik ooit zelf een eigen schema in elkaar flans die ik fijn vind en waar ik op groei. Kan ik dat schema dan voor altijd blijven gebruiken? Of moet dat steeds afgewisselt worden? Zelfde voor de voeding.

Dit zijn mijn vragen voor nu. Ik hoop dat ik wat verduidelijking kan krijgen. Hier nog even mijn lengte enzo:

Leeftijd: 16
Lengte: 183 cm
Gewicht: 68 kilo ongeveer.

Waarom wil je nu al stoppen met je Starting Strenth Schema?

Gezien je stats kun je daar zeker nog wel een tijdje in doorgroeien. Als je sterker wordt komt de massa er ook vanzelf bij.

Wel goed op je voeding letten natuurlijk.

• Topic Starter Topic Starter
Voeding is niet zo best eerlijk gezegd xD. Let er totaal niet op eigenlijk. Dus daarmee moet ik nog even aan de slag. En ik hoef niet perse te stoppen met SS was eigenlijk van plan te stoppen bij de 100 KG squat, maar dan moet de voeding wel veel beter uiteraard.

Een schema als SS of RT staat of valt met je voeding.
Maak een goed voedingsschema en je zult merken dat je vooruitgang een stuk beter verloopt ;)
Begin met een goed fullbody schema als Starting Strength, Rippetoe, of All Pro's Beginners Routine.
Dat in combinatie met een goed voedingsschema en je bent klaar om te knallen

• Topic Starter Topic Starter
Nadat ik de 100 KG squat had gehaald was ik van plan om of Stronglift 5x5 te doen, of een eigen schema maken.

Ik ga eerst maar even in het voedingsgedeelte kijken en veel lezen over voeding en uiteraard een eigen schema proberen te maken.

Dankje tot nu toe voor de replies :)

Nadat ik de 100 KG squat had gehaald was ik van plan om of Stronglift 5x5 te doen, of een eigen schema maken.

Ik ga eerst maar even in het voedingsgedeelte kijken en veel lezen over voeding en uiteraard een eigen schema proberen te maken.

Dankje tot nu toe voor de replies :)
Stronglifts 5x5 is bijna net hetzelfde als rippetoe.
En waarom stoppen als je nog gaint?!:s
Zolang een schema werkt blijf je het toch doen?

Blijf gewoon rippetoe volgen tot je niet meer kan, lees eventueel het stronglift e-book eens want het deloaden vind ik beter bij Stronglifts 5x5.
En als je niet meer iedere training kan verhogen als je op 1x5 zit, dan kun je eventueel overwegen om een ander schema te beginnen!!!

Terug
Naar boven