Fitness Seller

Beginnende onsteking onderarm

fiezefur

Huge Freak
Waardering
1.884
Lengte
1m87
Massa
91kg
Vetpercentage
7%
Ik heb al sinds een paar weken erg last van mijn linker onderarm als ik mijn biceps train (maakt niet uit wat het aantal reps/gewicht is), nu zei mijn instructeur vandaag dat het waarschijnlijk een beginnende ontsteking is omdat de spieren in de arm die niet je 'gebruiksarm'(dus waar je geen handen mee geeft en dergelijke) wat minder ontwikkeld zijn. Nu kon ik dat voorkomen door wat oefeningen te doen waarbij ik wat minder hoef te knijpen of stevig vast moet pakken.

Nu is mijn vraag, zijn er eigenlijk wel goede oefeningen voor je biceps waarbij dat is.. want ik zelf en ook mijn instructeur kon niks bedenken:( terwijl mn armen net zo lekker gingen.

Heb ik ook van tijd tot tijd.

Mij hebben ze aangeraden een tijdje geen oefeningen meer te doen met barbells.
Dus enkel dumbbells en cables. Dit heeft bij mij geholpen.

Ik zit net met 't zelfde probleem, er word aangeraden van die rek en strek oefeningen te doen maar die helpen niet echt bij mij. Zit nu in m'n 2e week rust, de pijn is weg in rust maar vrees wanneer ik binnen twee weken terug begin, het terug ga krijgen ...

Ik heb daar ook last van, probeer de "hammer curl" eens. Dan gebruik je je onderarmen niet zo veel. Bij mij werkt het.

probeer niet te zwaar te trainen dan hoef je niet te knijpen maar kun je hem in je handen pakken en te ondersteunen met je vingers zodat hij niet uit je handen valt.. knijpen is dan helemaal overbodig, je hoeft zelf niet te grijpen.. barbell curls/ez curls

• Topic Starter Topic Starter
Ja heb ik ook geprobeerd en werkte heel goed, alleen vind ik het toch jammer dat je niet voluit kunt gaan... Mis je toch een beetje die uitdaging.

Terug
Naar boven