Fitness Seller

Beginner afvallen of niet ? Tips nodig

jarno2506

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
Goedenavond ik ben 21 jaar 94 kilo en 1.86m
Mijn vraag is moet ik eerst afvallen om vervolgens spiere. Te gaan kweken of is dit onzin ? Help me met tips !:cool:

image.jpg

Uiteindelijk moet je wel gaan afvallen maar ik zou nu gewoon goed gebruik maken van je beginner gains en een clean bulk er tegen aan gooien.

Tip: lees vooral de stickies want we kunnen het wel voor kauwen maar daar wordt jij niet veel wijzer van. Bereken onderhoud op www.giantpt.com en stel een voedingsschema op met behulp van de sheet op het forum. Laat die hier controleren en pas het daarna eventueel aan.

• Topic Starter Topic Starter
Oké thanks !

Eerst cutten

Ik heb ook de fout gemaakt om te bulken toen ik begon met trainen wat er voor zorgde dat ik nog vetter werd. Ben ondertussen bijna 6 maanden aan t cutten en begint er eindelijk een beetje fatsoenlijk uit te zien, zat gelukkig wel wat massa onder

Cleanbulk lijkt me een goed idee, wat is je bf% ?

Naar 12% toe gaan

• Topic Starter Topic Starter
17% nu ik volg nu 4 weken cut scheme met 4x pw boddysplit

misschien toch beter even gaan cutten dan, maar dan zal er niet veel overblijven denk ik zo

eigen voorkeur, heb je liever meer spier of minder vet.. zou zelf cutten.

Eerst cutten, als je nog vetten gaat worden is dat alleen maar k*t voor jezelf, plus dan moet je daarna heeel lang cutten, wat ook weer minder is.

Als je begint met een cut zie je er droger uit, wat voor jezelf prettiger is, en je zal als beginner vast nog wel wat massa pakken.

Terug
Naar boven