Fitness Seller

Beginner met Rippetoe schema

yassin_casa

Novice
Waardering
0
Dag mensen,

Ben Yassine, 25 jaar oud en ben beginnend bodybuilder. Ik heb af en toe wel getraind en weet ook wel echt de basis van de basis! Ik lees hier veel op het forum en ben toe aan wat persoonlijk advies van mensen die dit langer doen.

Ik weeg nu 96 kg en ben 1.77 lang. Ik schat mijn vetpercentage op zo'n 20 a 21 % en ben nu druk bezig 3 dagen in week met Mark Rippetoe's schema.

Ik vraag mij echter af of dit wel de juiste is? Kan ik niet beter ipv kracht winnen...spier massa kweken door meer reps te doen?

Help me out here please.

ik zou eerst een maand rond de 15 hh gaan zitten om je aanhechtingen en pezen even te laten wennen aan de krachttraining. dan kun je evt rippetoe of een ander schema gaan doen.

Hoe doet al Rippetoe hoor ...
OT : Doe nog maar eventjes Rippetoe, als je nog sterker word ga je nog sneller groeien (of dit hebben ze me dan toch wijsgemaakt).

Gewoon Rippetoe blijven doen, kracht = massa, als je maar goed eet.

ik zou eerst een maand rond de 15 hh gaan zitten om je aanhechtingen en pezen even te laten wennen aan de krachttraining. dan kun je evt rippetoe of een ander schema gaan doen.

Onzin, je begint met rippetoe met lichte gewichtjes, je aanhechting zullen daardoor ook gewoon wennen.

Verder zul je met rippetoe genoeg massa opbouwen, wees daar maar niet bang voor.

Dag mensen,

Ben Yassine, 25 jaar oud en ben beginnend bodybuilder. Ik heb af en toe wel getraind en weet ook wel echt de basis van de basis! Ik lees hier veel op het forum en ben toe aan wat persoonlijk advies van mensen die dit langer doen.

Ik weeg nu 96 kg en ben 1.77 lang. Ik schat mijn vetpercentage op zo'n 20 a 21 % en ben nu druk bezig 3 dagen in week met Mark Rippetoe's schema.

Ik vraag mij echter af of dit wel de juiste is? Kan ik niet beter ipv kracht winnen...spier massa kweken door meer reps te doen?

Help me out here please.
Je bent zwaar voor je lengte. Ik denk dat je 20% niet haalt, of je moet al een beest zijn. Doe eerst eens minimaal half jaartje Rippetoe + goed voedingsschema, dan word je sterk. Rippetoe zegt zelf: omdat je sterker wordt groeien je spieren, dus die massa komt wel. Je kunt wel wat bicep en tricep oefeningen toevoegen, bv dips, bb curls. Of je doet er chin/pullups bij, maar dat voel je vanzelf aan als je een tijdje het standaard Rippetoe hebt gedaan.

• Topic Starter Topic Starter
Ok dan mensen. Thanks voor het antwoorden. Ik volg nu nog geen eetschema. Ben dit wel van plan te doen. Mijn andere vraag is; Kan ik niet om mijn spier te laten herstellen alleen een eiwit shake drinken of moet dit echt uit de voeding komen? Want als ik het uit de voeding moet halen dan moet ik mijn eet gewoonten drastisch aanpassen ( niet dat ik veel of ongezond eet ), het is meer omdat ik laat eet en te weinig bewoog.

Groet

Post eens je voedingsschema (bij het subforum voeding). En dan zullen we je verder helpen, spieren worden niet gemaakt uit lucht he ;). Hou die shakes maar als gewoon opvulling.

Ok dan mensen. Thanks voor het antwoorden. Ik volg nu nog geen eetschema. Ben dit wel van plan te doen. Mijn andere vraag is; Kan ik niet om mijn spier te laten herstellen alleen een eiwit shake drinken of moet dit echt uit de voeding komen? Want als ik het uit de voeding moet halen dan moet ik mijn eet gewoonten drastisch aanpassen ( niet dat ik veel of ongezond eet ), het is meer omdat ik laat eet en te weinig bewoog.

Groet

Je zult je voeding drastisch moeten aanpassen om te groeien, met alleen een shake kom je nergens. Voeding bepaalt voor 50 % het resultaat.

gewoon op alle mogelijke momenten veel goede voeding naar binnen proppen
eiwit en carb rijk

• Topic Starter Topic Starter
Thanks folks!!! Ik ga zo ff een voedingsschema halen.

Terug
Naar boven