MuscleMeat

Beginner Schema

berendlol

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
72kg
Vetpercentage
13%
Workout 1
Borst & Triceps

Benchpress
Incline dumbbell press
Dumbbell Bench Press
Skullcrushers
Tricep pushdown Rope
Tricep pushdown Bar
Dips

Workout 2
Biceps & Rug

Deadlift
EZ-Bar Curl
Concentration Curls
Pull ups
Wide-Grip Lat Pulldown
Underhand Cable Pulldowns

Workout 3
Benen & Shouders

Squats
(Barbell) Lunge
Leg Press

Seated/Standing Military Press
(Alternating) Dumbbell Shoulder Press
Upright Barbell Row

Zoals ik al zei ben ik een beginner en ik ben niet echt bekend met de namen van alle oefeningen. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
Is dit schema degelijk of moet ik wat aanpassen? Alle commentaren zijn welkom.
Ik vroeg me verder nog af wat nou precies het verschil is tussen een seated of standing military press en een alternating of 'normale' dumbbell shoulder press.
Verder heb ik vrij veel moeite met pull ups. Ik kan er meestal maar ~3x5 doen en vaak moet ik dan bij de laatste set omhoog springen. Er werd mij in de sportschool verteld dat ik niet moet springen voor de laatste reps en als het wel zou moeten ik beter een Lat Pulldown zou kunnen doen. Klopt dit?

Mijn dank is groot.

ik tel 4 oefeningen voor je triceps. dat lijkt mij persoonlijk erg veel. ik zou zeggen haal 1 of 2 triceps oefeningen eruit en doe er dan een fly bij voor je borst.

bij je rug oefening zou ik nog een row toevoegen (Barbell Row, Dumbbell Row, Cable Row)

• Topic Starter Topic Starter
Aight, zal ik doen. Bedankt voor je commentaar.
Ik heb nog wat doorgelezen hier en heb het een en ander gelezen over dit soort threads en ik wil even zeggen dat ik geen complete beginner ben. Ik heb een jaar lang 3-4x per week getraind en heb toen veel progressie geboekt. Wil nu weer beginnen en het wat serieuzer aanpakken. Als er oefeningen bij zitten die niet geschikt zijn voor mijn 'niveau' dan hoor ik dat graag.

Haal inderdaad een of twee triceps oefeningen weg en fly's erbij voor je borst. Verder zou ik die dips voor je triceps als eerste doen en daar lekker zwaar bij gaan, die isolatie oefeningen daarna zijn minder belangrijk.

Een row erbij voor je rug zoals gezegd lijkt me slim, verder zou je nog je trapezius erbij kunnen pakken met shrugs.

Voor je benen misschien nog een hamstring oefening zoals stiff legged DL of leg curl?

• Topic Starter Topic Starter
De oefeningen staan niet op volgorde. Waar moet ik op letten voor een goede volgorde?
Ik zal de skullcrushers eruit halen en vervangen voor flys.
Hamstrings is een goed punt, ik zal een leg curl erbij doen. Ook de row zal ik erin zetten.

In welke workout is het het slimst om de traps erbij te doen? Loop ik dan ook niet het risico dat ik teveel doe? Ik ben geen complete beginner, maar ik ben zeker niet gevorderd en ik wil het graag slim aanpakken.

edit: ik update mijn schema binnenkort dus, maar als ik om het uur nieuwe adviezen krijg wacht ik liever even tot ik een beter beeld heb en dan update ik het schema.

Bedankt voor alle reacties

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven