Fitness Seller

Beginner zoekt raad, steun en advies :)

XGZA

Novice
Waardering
0
Lengte
2m03
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
Beste Allemaal,

Ik heb plannen om hard te gaan trainen om serieus massa te kweken. Ik ben 25, 2.05 M en 85 kg combi lengte en gewicht is niet echt indrukwekkend, en heb echt het voorkomen van een lange slungel! ;) Daar ben ik wel enorm klaar mee en het ergste is ook nog dat ik merk dat ik vetjes begin te krijgen rond de middel.

Ik wil heel graag meer flink meer borst spier massa een strakke buik en flinkere biceps en triceps dat zijn mijn voornaamste speer punten. Om te beginnen ben ik nu anderhalve week om 6 uur opgestaan om 3 kwartier te gaan rennen 40 push en 90 sit ups te doen. Ik heb een aantal jaar geleden een jaar getraind en ik weet nog van toen dat het enorm moeilijk voor mij was om massa te kweken.

Daarom zoek ik hier raad over wijze van trainen, training schema's, voeding en eventueel suplementen/hormonen.

Iedereen die reageert alvast bijvoorbaad dank!!

Ik zou beginnen met drie kwartier langer te slapen en dat hardlopen er even af te laten of in ieder geval verminderen. Hardlopen is niet zo bevorderend voor iemand die bezig is met massa te kweken.

Grtz Dako;)

Ik zou ipv hardlopen idd lekker doorslapen, en zoek een sportschool ipv alleen een paar oefeningen op herhalingen te doen.
Je kunt in bijna elke sportschool aangeven wat je doelen zijn en hulp vragen met een trainingsschema.
Verder is bijna het belangrijkste dat je voeding in orde komt, hierover valt genoeg te lezen op dit forum.

Succes

• Topic Starter Topic Starter
Beste Dako en Molenaar d,

Bedankt voor jullie snelle reactie's zover. Ik ben indd weer van plan om naar de sportschool te gaan en daar iig 3 keer per week te trainen. Ik weet alleen niet zeker of het zo is dat omdat ik in het verleden moeilijk massa kweekte dat aan mijn verkeerde manier van trainen ligt of dat ik genetisch misschien niet zoveel mee heb. Het vreemde is dat ik ver uit de langste dunste uit de nabije familie ben en alle andere mannen uit mijn familie zijn 15-20 cm kleiner maar van nature al veel breder en veel veel gespierder.....

Misschien wat genetisch wat minder geluk gehad? ??? is dit op een of andere manier te compenseren?

Alvast bedankt

Lees veel op dbb.

Train harder.
Eet veel meer.
Slaap meer.

Dan komt t vast goed.

genetisch geluk of niet, als je al vanaf het begin denkt dat het weinig zin heeft zou ik er niet aan beginnen. Met flink veel eten, melk drinken en slapen kom je een heel eind. Lees je goed in en stel realistische doelen, stop met cardio en maak je nu nog even niet druk om vetjes rond je middel. En dan gewoon kei hard trainen.

Beste Dako en Molenaar d,

Bedankt voor jullie snelle reactie's zover. Ik ben indd weer van plan om naar de sportschool te gaan en daar iig 3 keer per week te trainen. Ik weet alleen niet zeker of het zo is dat omdat ik in het verleden moeilijk massa kweekte dat aan mijn verkeerde manier van trainen ligt of dat ik genetisch misschien niet zoveel mee heb. Het vreemde is dat ik ver uit de langste dunste uit de nabije familie ben en alle andere mannen uit mijn familie zijn 15-20 cm kleiner maar van nature al veel breder en veel veel gespierder.....

Misschien wat genetisch wat minder geluk gehad? ??? is dit op een of andere manier te compenseren?

Alvast bedankt

Dat is normaal. Iemand van 1m80 ziet er sneller voller en gespierder uit dan iemand van 2m05.

Geef het gewoon de tijd, maak een goede bulk en trainings schema en dan kom je er wel:thumbs:.

.

Laatst bewerkt:
Beste XGZA, de lengte om een beest te worden heb je in ieder geval.
ik zou het hardlopen inderdaad nog even laten. eerst moet je een beetje aankomen zodat je het vet om kan zetten in spieren. probeer veel eiwitreike producten te eten ( tonijn KWARK, eiwitshakes , vlees ) en de benodigde vetten binnen te krijgen. 3 x per week sporten is netjes. het belangrijkste is en blijft. HARD trainen VEEL slapen VEEL eten.!

Succes Groetjes Ruben
Oeii...

Vreten/Traine/Rusten

Melk/Chocomel/Brood/Pasta/Rijst/Kwark/Vlees/Pindakaas.

Zoveel mogelijk en ongeveer om de 2u

Succes

vergeet de supplementen/hormonen en stop met met rennen en die vele situps en pushups. die zullen je niet echt gaan helpen nu.

wat je moet doen:
-naar de sportschool gaan 3x per week
-veel meer eten
-lekker uitslapen als dat kan

je lijkt misschien wel heel lang en dun, maar ik denk niet dat je kwa omtrek dunner bent dan de mensen van 1.85 die er breder uitzien.

ik heb hetzelfde. mensen vinden altijd dat een vriend van me van 1.80m met wie ik train, er echt breed en gespierd eruit ziet, terwijl ik meer gewicht pak en breder ben qua omtrek.
ik ben zelf 92kg bij 2,00m

Terug
Naar boven