MuscleMeat

Beginner.

spec4k0

Novice
Waardering
1
Lengte
1m73
Massa
65kg
Beginner, Hulp Gevraagd!

Hey , ik zal me eerst even voorstellen , ik ben yves , 16 jaar en woon in belgie.

Ik ben vorige week begonnen met Fitnessen , En ik zou graag wat tips krijgen.

Ik weeg 58/60 kg en ben 1m72 groot , heb mijn EERSTE doel gezet op 70 kg , het is vanzelfsprekend dat ik daarna voor meer ga.

Ik heb nog niet echt een trainingschema en voedingsschema opgesteld.

Wat ik nu op een dag eet/drink is :

-1L water
-1L Yoghurt
-Boterhammen met kipfilet. ( ongeveer een 8 boterhammen / dag )
-S'avonds : Kip / steak / vis / ... met groenten .
-Voor 't slapen : Ongezouten pindanootjes OF Rozijnen.

UPDATE : Vanaf vandaag komt er een portie rijst van 125g bij.

Ik gebruik Het supplement super gainers fuel 2 uur voor het fitnessen en 1uur na het fitnessen.

Ik fitness 3 dagen in de week.

Zou iemand me tips kunnen geven en een goed Trainings Schema voor mijn leeftijd ?

foto : [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Bedankt.

Ik vind dat je vrij weinig eet,
Ik eet meer en weeg zon 55 kilo.
En zeker als je 3x in de week gaat sporten kan meer eten niet kwaad.
Voor een schema zou je ook naar de trainer kunnen gaan ( van jouw fitness ).
Vertel wat je doel is etc. en hij helpt je met een goed begin schema.
Later kan je dan kijken welke oefeningen jij fijn vind.

Meer eten inderdaad en iets van variatie mag ook. Ipv de 8 boterhammen er ook 1x rijst/pasta bij doen met vis/vlees.

Ben ik nou de enige die de eerste 3/4 jaar geen supps gebruikt heeft? en eingelijk nog steeds vrij weinig supps gebruikt :S

• Topic Starter Topic Starter
Allright Bedankt , wel mijn pa is ook terug begonnen met BB , heeft het heel lang gedaan maar moest stoppen vanwege darmoperatie.

We zijn samen terug begonnen , hij heeft de supplementen altijd gebruikt , dus ik volg hem op :)

Zo vader zo zoon :p

Kleine update : Vanaf vandaag doe ik bij m'n voeding 125g rijst bij.

Te weinig, bouw het maar op naar 4 stevige maaltijden per dag en je shakes daar buiten.
Als je eenmaal wat verder bent opbouwen naar 6 maaltijden per dag, en denk je dat je weer blijft hangen ga je naar 8 maaltijden per dag.

- Ontbijt: 6 Bruine boterhammen met Pindakaas/Appelstroop + Kleine Shake
- Middag tussendoor: Bakje rijst met kip (zeg maar 4 eetlepels rijst en 1 kipfilet)
- (Op school nog eventueel) Goede eiwit shake/ Beetje yoghurt.
- Kom je thuis uit school: 4 tot 6 bruine boterhammen Pindakaas/Appelstroop + kleine Shake
- Voor je training eet je wat rijst met kip (Vol bord half om half)
- Avond eten: Kip/ Steak / Vis / ... Met groenten.
- uurtje na avond eten: Ongezouten pindanootjes MET rozijnen, ongeveer 250 gram. (iets meer is altijd beter)
- Voor het slapen gaan: Bak Kwark (Ikzelf eet altijd 500 Gram kwark voor ik ga slapen, ga je rond de 300 gram zitten zou het ook wel goed zijn)

Buiten dat gewoon goed drinken inderdaad. 1L Water is misschien nog ietsjes te weinig (Ligt eraan hoe je traint)
Verder probeer NOG iets meer te eten dan mijn schema, maar dit zou je nu al prima moeten kunnen zonder moeite!
Later als je wat aangekomen bent kijken we wel verder :)

Let Op! Als ik teveel shakes drink ga ik aan de dunne, en dat is niet goed! Dus kijk uit dat je niet TEVEEL vocht binnen krijgt in combinatie met voedsel!

Train schema voor starters:

Maandag: Full body workout. Elke Grote (Borst, Rug en Benen) spiergroep 3 oefeningen van 2 sets, Elke KLEINE spiergroep (Armen en schouders evt. buik) 2 oefeningen van 2 sets.
Dinsdag: Rust. (WEL GOED ETEN!)
Woensdag: Rust (WEL GOED ETEN!)
Donderdag: Full body workout. (Elke spiergroep 2 oefeningen van 3 sets.)
Vrijdag: Rust (WEL GOED ETEN!)
Zaterdag: Full body workout. (Elke spiergroep 1 oefening van 4 sets.)
Zondag: RUST (WEL GOED ETEN!)

Note: Mijn trainschema's worden vaak aangepast door andere leden, ik zet ze altijd neer zodat iemand het kan aanpassen! Lees ook Stickies op het forum door om een schema voor beginners samen te stellen!

Laatst bewerkt:
Te weinig, bouw het maar op naar 4 stevige maaltijden per dag en je shakes daar buiten.
Als je eenmaal wat verder bent opbouwen naar 6 maaltijden per dag, en denk je dat je weer blijft hangen ga je naar 8 maaltijden per dag.

- Ontbijt: 6 Bruine boterhammen met Pindakaas/Appelstroop + Kleine Shake
- Middag tussendoor: Bakje rijst met kip (zeg maar 4 eetlepels rijst en 1 kipfilet)
- (Op school nog eventueel) Goede eiwit shake/ Beetje yoghurt.
- Kom je thuis uit school: 4 tot 6 bruine boterhammen Pindakaas/Appelstroop + kleine Shake
- Voor je training eet je wat rijst met kip (Vol bord half om half)
- Avond eten: Kip/ Steak / Vis / ... Met groenten.
- uurtje na avond eten: Ongezouten pindanootjes MET rozijnen, ongeveer 250 gram. (iets meer is altijd beter)
- Voor het slapen gaan: Bak Kwark (Ikzelf eet altijd 500 Gram kwark voor ik ga slapen, ga je rond de 300 gram zitten zou het ook wel goed zijn)

Buiten dat gewoon goed drinken inderdaad. 1L Water is misschien nog ietsjes te weinig (Ligt eraan hoe je traint)
Verder probeer NOG iets meer te eten dan mijn schema, maar dit zou je nu al prima moeten kunnen zonder moeite!
Later als je wat aangekomen bent kijken we wel verder :)

Let Op! Als ik teveel shakes drink ga ik aan de dunne, en dat is niet goed! Dus kijk uit dat je niet TEVEEL vocht binnen krijgt in combinatie met voedsel!

Train schema voor starters:

Maandag: Full body workout. Elke Grote (Borst, Rug en Benen) spiergroep 3 oefeningen van 2 sets, Elke KLEINE spiergroep (Armen en schouders evt. buik) 2 oefeningen van 2 sets.
Dinsdag: Rust. (WEL GOED ETEN!)
Woensdag: Rust (WEL GOED ETEN!)
Donderdag: Full body workout. (Elke spiergroep 2 oefeningen van 3 sets.)
Vrijdag: Rust (WEL GOED ETEN!)
Zaterdag: Full body workout. (Elke spiergroep 1 oefening van 4 sets.)
Zondag: RUST (WEL GOED ETEN!)

Note: Mijn trainschema's worden vaak aangepast door andere leden, ik zet ze altijd neer zodat iemand het kan aanpassen! Lees ook Stickies op het forum door om een schema voor beginners samen te stellen!

Bedankt voor je post!
Ik ga hiermee vanaf vandaag beginnen :)
Bedankt om je tijd hierin te steken en me te helpen.

Terug
Naar boven