AndroidHealthClinic

Beginner.

Bezoekers in dit topic

App op de telefoon en maar lopen en op de voeding letten!

0,5 kilo is geen optie meer op dit moment en toestemming om drastisch alles aan te pakken. Zwaar deflict voorlopig of medicatie slikken.......
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eerder zeggen schaam je niet. Je vraagt om hulp als je het nodig denkt te hebben. Er zijn er zat die dat niet durven en doen.
Het zal niet fijn voelen maar als dat op dat moment de oplossing was is dat een goed besluit geweest.

Je bent nooit te laat... Met niets kan je te laat zijn. Je ziet dingen in en reageert erop. Dan is het dus niet te laat. Het is pas te laat als je er niet op reageert.

Hou jezelf stabiel en probeer binnen die rand te blijven. Je hebt het een tijd gedaan en ook nu kan je dat! Dus zet door en als je hulp nodig hebt geef het aan.. Ook hier!

Succes!
 
Ik weet dat het goed gaat komen marina1975 en heb binnenkort wat extra hulp en aanmoediging van iemand :). Deze persoon gaat mij zo nu en dan wat tips geven als ik er niet uit kom of er geen zin meer in heb om het zelf uit te zoeken als ik wat overspannen raak. Ik denk dat de persoon mij goed kan helpen door motivatie en tips zo nu en dan, maar heb afgesproken dat ik zelf het meeste werk doe en mijn voeding en trainingen dan ook zelf zoveel mogelijk uitzoek.

Ik weet niet exact alles van deze persoon maar dat is ook niet nodig, ik denk dat er een goede deal is en ik daar ook zeer tevreden mee ben!

Wees niet bang, dit is iemand waarvan ik weet dat het echt een zeer goed en vriendelijk persoon is die het niet voor het geld doet! Ik voel en weet al heel lang dat dit een persoon is die ik erg graag mag en die ik lief heb!

Uiteraard zou ik uw aanmoedigingen en advies ook graag horen en hoop dat u mij ook blijft motiveren en steunt tijdens mijn verandering!

Knipsel 1.PNG
 
Laatst bewerkt:
Dat is een mooie wandeling. Goede start met cardio. Wandelen kan heel veel toevoegen aan afvallen als je het consequent blijft doen.

Of het goedkomt is altijd afwachten. Dat geldt voor iedereen. Maar motivatie en doorzettingsvermogen in combinatie met geduld levert nog altijd het meeste op.

Altijd hoop en moed houden op verbetering en steun zoeken en krijgen op momenten dat je het nodig hebt.
Dat is ook een voordeel van een log bijhouden. Voornamelijk voor jezelf maar bij een dip of iets dergelijks kan je ook veel steun krijgen via je log. Soms moet je dingen gewoon even kwijt en/of relativeren.

Tips geven doe ik graag en anderen op het forum zijn daar ook wel bereid toe is mijn ervaring.

In ieder geval is er weer een mooie start gemaakt in dit log.

Heel veel succes en ook veel
Plezier met trainen en wandelen en de weg naar jouw persoonlijke doelen. :thumb:
 
Dag 5 dat ik aan het wandelen ben en elke dag maar weer in de toekomst tot ik een redelijk gewicht heb en wat extra conditie. Het was niet de bedoeling om te gaan wandelen vanwege ziekte maar moest het gewoon doen omdat je anders direct de brij er aan geeft.

wandelen 11-1.PNG

Voeding vandaag minimaal maar wel gezond, vlees eieren melk en fruit. Vochtinname rond de 2,5 liter per dag nu. Zaterdag weer wegen.

Eten1.PNG

Voor de rest nog eens nagedacht over de PT maar doe het maar eerst niet en vraag hier wel om hulp als ik er niet uit kan komen. Waar ik mij nu vooral op richt is een video opzoeken die in een korte tijd een full body stretch doet, zodat ik deze voor en na het wandelen kan doen. Daarna verder zoeken naar een geschikte lichte training om verder in te komen.


Mijn doelstelling is om langzaam alles toe te voegen zoals stretchen, kt wat echte cardio en een schema voor voeding op den duur. Het enige wat voor nu vast staat is het wandelen en gewoon gezonder (minder) eten.

Voor de rest dus een zenuw in de knel en krachtverlies in mijn linker arm en verdooft tintelend gevoel.

marina1975 bedankt voor de aanmoediging.
 
Laatst bewerkt:
Het wandelen heb je er al in zitten. Dat pak je goed aan :thumb:
Je voeding ziet er iig wel lekkeruit! Dat is belangrijk. Als je minder kan eten maak het wel lekker zodat je ervan kan genieten.

Je plannen klinken goed. Je hebt een duidelijk doe voor ogen en een net stappenplan. Een PT heb je niet nodig. Je kan dit zelf met wat hulp van het forum ook voor elkaar krijgen.

Hieronder een korte stretch video:

Op deze 2 sitjes staan ook nog oefeningen en een filmpje. Misschien kan je hier ook wat mee.
Whole Body Stretching Routine - Sports Science .co
6 Full-Body Stretching Exercises

Balen van je linkerarm. Wordt daar nog wat aan egdaan? Fysio?

Welkom! :) een beetej aanmoediging is altijd fijn toch!
Succes en zet hem op!
 
Voor mijn linker arm nu de aankomende twee weken in de gaten houden en als het echt slechter gaat worden weer eerder een afspraak maken. Ik heb het al eerder gehad in het verleden en kwam het door een verkeerde houding achter de computer. Aangezien ik nu weer achter een verkeerd bureau zit zal het daar ook wel mee te maken hebben. Ik probeer gewoon veel te bewegen en regelmatig wat te strekken, ik hoop dat het daardoor minder gaat worden en verwacht dat ook ergens wel. Wellicht dat het trainen wat ik tussendoor een beetje heb gedaan ook parten speelt (opdrukken en dergelijke).

Morgen weer op de weegschaal en hoop dat het weer een stuk naar beneden is gegaan het gewicht. Moet er wel op letten dat ik gisteren toch wel wat veel zout heb binnengekregen (gezouten noten gehad in de avond en die biefstuk had ook een beetje teveel zout.) en hou daardoor natuurlijk wat vocht vast. Ik verwacht ongeveer -1 kilo als het goed gaat met mijn planning. Als ik nu de eerste weken een beetje meer afval is dat niet heel erg omdat ik er vanuit ga dat het dan ook vocht kan zijn ondanks dat ik iets te veel zout nog in de voeding heb. Mijn streven blijft max 1 kilo ongeveer en als daar kt bij gaat komen dan zal het minder zijn en meer letten op de spiegel en meten van de omtrekken.

Qua voeding schema ben ik er niet over uit omdat ik te veel verschillende producten eet en het erg lastig is om dat allemaal perfect in te plannen op dit moment. Ik hanteer dan ook zoveel mogelijk de macro's via myfitnespall, zo heb ik een globaal beeld en kan daarop inspelen. Deze afgelopen week veel vis gehad (Zalm, tonijn, haring x2 en vis filets). Groenten en fruit iets te weinig en moet daar een beetje mee spelen om dat voor het wandelen te gebruiken. Dus toch wat extra fruit gekocht vandaag en maar eens kijken hoe ik dat kan inplannen. Tevens vandaag niet in de ochtend een liter volle melk gedronken en allen maar koffie en water tot nu toe. Ik pak straks een banaan en ga daarna lopen, als ik dan thuis ben neem ik 2 eieren, 2x roggebrood met kaas en eventueel een bakje yoghurt. Dan morgen een soort refeed en daarna weer goed cutten.
 
Balen met je arm... Verkeerde houding achter een bureau kan veel impact hebben inderdaad.
Misschien zo nu en dan wat band pull aparts met een elastiek doen en wat dislocations. Zijn eenvoudige oefeningen en houden de schouder en armw at mobieler. Bij pijn altijd stoppen en niet forceren.

Vocht kan veel doen en met cutten in het begin kan het altijd wat sneller gaan. Hangt ook van je gewicht af uiteraard. Zou kan best veel doen maar als je elke dag ongeveer evenveel zout eet zal het effect ook minder worden. Wat wel helpt is al je eten zonder zout bereiden. Dan achteraf een beetje zout op je bord erbij doen. Zout wat je later toevoegd geeft meer smaak en daardoor gebruik je ook minder. Misschien kan je daar ook wat mee. Ik ben zelf nl ook nogal zout aangelegd.

Qua voeding is het toch een beetje aftasten wat je nodig hebt. Zolang je het in de gaten houdt via MFP weet je in ieder geval wat je eet. Je hoeft echt niet alles perse te plannen. Je voeding klinkt goed. Heb je moeite met groenten dan zou je bijvoorbeeld ook spinazie of brocolli door je shake kunnen doen. Veelal proef je het niet eens echt als je het bij je whey shake gooit en blendert.

Loop ze! Dat gaat vast goedkomen met cutten hoor! De wil is er en dat is wat telt!
Succes! :thumb:
 
Slecht slapen en dacht ik ga lopen maar nu met sportschoenen, na een kilometer omgedraaid en het werd meer hinkelen dan lopen..... Schoenen zitten verschrikkelijk slecht en pijnlijk op de wreef. Daarnaast merkte ik dat de benen wel heel snel aan het verkrampen waren en het teveel begon te worden.

Thuis aangekomen de fiets uit de schuur getrokken en alle spinnenrag er af gefietst, de laatste kilometer was ik echt stuk en op. Dik 20 jaar oude mtb met slappe banden. Fatsoenlijk praten zou amper lukken tijdens het fietsen en was gewoon op aan het einde. Benen verzuurde en bil/bovenbeenspieren waren aan het gillen.

IMG_0011[1].PNG
IMG_0010[1].PNG


Geen goede weging gedaan vanmorgen maar positief was het wel, morgen maar even beter wegen.

Voor de rest nu 1 keer in de week loggen en morgen een rustdag
 
Letterlijk vroeg op pad dus! :thumb: respect hoor.

Misschien had je nu ook meer last van die schoenen omdat je ze niet meer gewend bent... je went met lopen toch aan de schoenen waar ej het meest op gelopen hebt. Maar kan ook zijn omdat je gisteren ook gelopen hebt dat het daardoor ook wat minder is gegaan. Vaak is het wel een combinatie van dit soort dingen.

Ga je die fiets nog wat opknappen en ook nog fietsen naast het wandelen?

Klinkt goed over je weging. Ben benieuwd naar morgen! Nu lekker ontspannen en morgen even genieten van de rust. :)
 
Die fiets is het niet meer echt waard om op te knappen, wat roest her en der, banden zijn af, remmen werken niet goed, ketting behoorlijk stug en verroest en versnellingen werken niet meer goed etc etc en als ik dan onderdelen moet hebben dan gaat het een dure hobby worden. Banden een beetje oppompen en wat olie op de ketting en dan moet het maar eerst goed zijn.

Het idee is wel om naast het wandelen een beetje fietsen te gaan doen en dan wat meer gericht op cardio/hartslag zone. Ik denk dat ik dit drie keer in de week wil gaan doen naast het wandelen, maar zie het NOG niet als een verplichting. Laat ik gewoon eens een tochtje maken van een half uur en dan tegen een goed tempo/inspanning aan. Kijken of dit lukt om vol te houden en hoe mijn benen dat erbij kunnen hebben. Hartslag ga ik verder niet meten en weet wanneer ik stevige cardio aan het doen ben.

Doelstelling voor aankomende week blijft gewoon wandelen en mijn voeding beter op orde maken (geregeld eten en de nutriënten beter verdelen). Ik ga uit van drie basis maaltijden per dag; 8:00 brood, 14:00 warm en 20 uur brood, tussendoor dan wat fruit of een lichte snack en eventueel in de avond wat eiwitten met vet. Shakes en dingen gebruik ik verder niet en ook geen sups op welke manier dan ook. Ben dat niet nodig en eet genoeg gezonde voeding en hoef niet extreem hoog in de eiwitten te zitten. Zelf hou ik 1 tot 1,2 gram eiwit aan per kilo lichaamsgewicht en tegen de 1 gram vet. Maar als het een dagje meer of minder is kan ik er niet om wakker liggen. Het gaat mij puur om haalbaar en niet te moeilijk doen en langzaam opbouwen.

Mijn slaap wil ik proberen beter te krijgen door in de avond geen koffie meer te drinken en niet achter een beeldscherm te zitten uren lang. En tevens moet ik wat betere kleding voor het wandelen gebruiken omdat ik nu toch wel ruwe plekken begin te krijgen van het schuren.
 
Laatst bewerkt:
Toch ff loggen, zojuist gedaan:

Mp 3x10x17,5
Bor 3x10x30
Bp 3x10x35
Lpd 3x10x30

Alles vlot achter elkaar met minder dan 1 minuut rust tussen de sets. Allemaal net mooi zwaar genoeg en ging erg lekker en geeft een goed gevoel dat ik toch een beetje KT heb gedaan nu! #beter #doorzetten

Ik denk dat ik dit aankomende week ga aanhouden om de dag en de volgorde telkens ga wisselen. Ik maak het niet te zwaar tot failure en doe het meer om een routine te ontwikkelen.

GenerousTestyHowlermonkey-max-1mb.gif
 
Laatst bewerkt:
Balen dat die fiets in zo een slechte toestand is... :(

Maar een paar keer per week even een fietstochtje is op zich geen slecht idee. Maar hou wel in de gaten dat je niet té ver gaat met cardio. Maak het te behappen.. en als wandelen en fietsen op 1 dag een keer niet lukt is één van de twee ook goed genoeg he! ;) Het is geen moeten en het moet wel leuk blijven ook.

Je voeding pak je goed aan. Het gaat er ook niet om elke dag exact hetzelfde te eten. Het gaat uiteindelijk om een totaal... Niet of je de ene dag 20 gram meer eiwit eet dan een andere dag. Het blijven gemiddeldes.. je lijf is ook niet elke dag gelijk. Dus dat doe je in mijn ogen prima. Gewoon op je gemak alles aanpakken. Dat werkt het beste en maakt het volhoudbaar!

Slapen is iets wat aardig rampzalig kan zijn. Dus geen koffie en geen pc in de avond is wel een goede start.
Koele kamer, donker, zelfde tijd naar bed en opstaan, beker warme melk, warme douche voor het slapen... neem aan dat je die standaard dingen al geprobeerd hebt... :o Ik hoop dat je slaap iig verbeterd. Niets belangrijker dan dat voor je herstel!
Voor kleding anders eens bij Action of Lidl kijken. hebben nu allerlei aanbiedingen in sportkleding.

Training ziet er netjes uit!
Gewoon rustig aan oppakken en niet te snel willen. Dan komt het echt wel weer op zijn pootjes terecht! :thumb:
 
Back
Naar boven