Fitness Seller

Beginner's schema, graag feedback

jantjezonder

Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik zit al ongeveer een kleine maand op dit forum en heb besloten maar ook een account te maken, na heel veel lezen heb ik steeds meer de neiging gekregen om ook iets te postte. Dit is mijn 1e post.

Ik doe nu al ruim een maand "fitness" en ben bewust niet meteen begonnen met een schema. Ik ben meer naar de gym gegaan als ik er zin in had, ik probeerde zoveel mogelijk uit en probeerde erachter te komen wat voor soort oefeningen ik leuk en niet leuk vond. Hier ben ik inmiddels achter gekomen.

Ik heb dus besloten een schema te maken, dit schema is afgeleid van paar andere schema's. Ik heb ook veel info gebruikt uit bijvoorbeeld stickies en een site waar meer dan 1 duizend oefeningen op staan. Dit is de 1e schema die ik heb gemaakt, ben hier een tijdje mee bezig geweest.

Ik zal nu even de 5 vragen beantwoorden:
Hoelang je traint
Ik train ruim een maand als een kip zonder kop.

Wat je doel is
Ik wil vooral iets kweken, volgensmij nam je dat massa.
Waar je prioriteiten liggen.
Ik wil graag een breed lichaam en dacht dus hierbij aan de deltoids.
Beschikbare apparatuur.
Apparatuur die ze bij fitforfree hebben, in ieder geval best veel apparatuur.
Beschikbare tijd.
Ik kan op alle dagen behalve dinsdag, donderdag en zaterdag, i.v.m. voetbal.

Eventuele gegevens die misschien toepasselijk kunnen zijn.
16 jaar, 1.65, 67kilo, target height: 1,71

Maandag

Rug, biceps, onderarmen

Rug
- Bent over two dumbbell row
- Dumbbell incline row
- Hyperextensions (back extensions)
- Straight-arm pull down
- Wide grip lat pulldown

Biceps
- Cable hammer Curls – Rope attachment
- Alternate hammer curl
- Machine preacher curl

Onderarmen
- Cable Wrist curl

Woensdag

Borst, triceps

Borst
- Butterfly
- Cable chest press
- Cable cross over
- Cable iron cross

Triceps
- Lying dumbbell triceps extensions
- Dip machine
- Reverse grip triceps pushdown
- Triceps pushdown – rope attachment

Vrijdag

Schouders, benen, abs

Schouders
- dumbbell side raise
- Cable rek shoulder
- Reversed pec-deck
- Shoulder press C curve

Benen
- Seated leg press
- Leg extension
- (hier moet nog een juiste oefening voor de kuiten)

Abs
- Air bike
- Sit ups (later met gewicht op borst)

Nu vraag ik me af is dit een goeie schema? Vertel wat je denkt! ( ik ben bezig met een voedingsschema)

• Topic Starter Topic Starter
Als eerste, heel erg bedankt voor je reactie.

Ik ben bezig met een goed voedingsschema, ben al 2 dagen bezig. Ik zit 700 kcal boven me benodigde kcal. Je zegt dat het tijd gaat kosten, hoeveel tijd had je in gedachte? Moet ik denken aan 5-6 maanden, 1 jaar?

Hoe kan ik mijn vetpercentage (laten) berekenen? Foto's zou ik volgende week eventueel kunnen plaatsten als dat nodig is.

Geen probleem :)

Als je 700 kCal boven je benodigde zit ga je dus bulken, dat houd in dat je voor meer spiermassa gaat door meer te gaan eten. (ga voor meer info over bulken even naar de voeding sectie)
Ik denk dat je omdat je een beginner bent de eerste 2-3 maand redelijk wat progressie gaat zien daarna zal het slomer gaan maar dan moet je niet opgeven. over inderdaad een half jaar tot een jaar zul je redelijk bij je doelen zitten mits je goed eet en de goede supps koopt.

Je vet percentage kun je in de sportschool laten berekenen of je post hier pics en dan zullen mensen wel een schatting maken naar je vet percentage

dit kan je ook wel helpen :D

Volgens de afbeelding hierboven zit ik tussen de 20-25%, ik zal het nog wel een keer navragen bij de gym.

Edit: heb even rondgekeken naar andere sites over vetpercentage en ik denk dat ik meer rond de 18% zit.

Laatst bewerkt:
Ik zou als je op 20-25% vp zit na elke dag krachttraining eindigen met 10-20 minuten cardio en niet teveel kCal extra eten want hoe meer je nu binnen krijgt hoe meer je later eraf moet trainen met een cut. En laat eerst mensen je voedingsschema beoordelen en je ermee helpen voordat je het gaat gebruiken (post je voedingsschema dan even bij de voeding sectie)

Op welk vet percentage zou je graag willen zitten?

Mwah, ik twijfel over mijn vetpercentage. Volgensmij is die helemaal niet zo hoog. Ik heb een strak buikje. Ik zal volgende week mijn vetpercentage laten berekenen.

Als je pics zou kunnen plaatsen zou het handiger zijn.

Ik kan nu niet heel veel meer zeggen dan dat je je aan je doelen moet houden en dat je niet moet opgeven zelfs als je denkt dat je geen progressie meer maakt. En denk aan je rust, rust is heel belangrijk!

Succes!

Ik heb dus me vetpercentage laten berekenen en ik kreeg 13% te horen. Nu ik aan het bulken ben vraag ik me af tot hoeveel % je ongeveer zou moeten bulken zodat je optimaal spieren kan kweken? Of is 13% goed genoeg en zou ik niet moeten bulken?

Ik zou bulken tot 75 kilo en dan gaan cutten.

Terug
Naar boven